PetterK445 Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Hei. Kjøpte ny bil i sommer og fikk ikke med reserve nøkkel. Har tenkt litt på det, men siden jeg trodde det ikke var listet i kontrakten har jeg bare spurt forsiktig etter de. Han som solgte bilen er flink å utsette ting og finne unnskyldninger så han sa at han ikke finner de. Nå tidligere idag leste jeg på nytt i kontrakten, og der står det at ingen nøkler mangler og at det følger 2 sett nøkler. Hvilke rettigheter har jeg i forhold til dette? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Sikkert dumt spørsmål, men er bilen fabrikklevert med meir enn to nøklar? Etter som eg forstår så er det ikkje lenger vanlig at bilane er utstyrt med mange nøkkelsett. Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Alle biler i dag har normalt 2 nøkler og flere har også en såkalt nødnøkkel. Hvis selger her har skrevet 2 nøkler så må han enten finne den ene eller så må han dekke kostnaden med å få ordne en ny.. Det har du jo kontraktfestet så den er grei. Nøkler til biler kan være alt fra 2-8000 avhengig av hva slags bil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå