Knasterud Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Jeg har gått til anskaffelse av deler til pc (noe hadde jeg fra før). Til sammen sitter jeg med dette pr dags dato: Kabinettt: Fractal Design Define XL R2 Black Pearl PSU: Fractal Design Integra R2 650W Hovedkort: MSI B85M-E45 Prosessor: Intel i3- 4150 Boxed w/fan, intel HD 4400 Graphics Minne: 4 GB Cruical Ballistix Sport DD3 1600 CL9, 1.5v (2x2) Blu-Ray Reader: Asus BC-12D2HT SSD: Samsung 840 EVO - 120 GB Disker: 2 x WD Red WD30EFRX 64 MB 3 TB Jeg har lyst til i hovedsak å bruke dette som en mediepc med linux/xmbc og lagring av media på fra 4-8 disker. Tenker å kjøpe 2-4 disker til i første omgang, og kjøre RAID 10. Nå kan jeg ikke se at hovedkortet mitt støtter dette, så det er vel da naturlig å gå til anskaffelse av et nytt socket 1150 hovedkort? Lurer derfor på om noen har noen forslag til et godt og stabilt hovedkort som kan egne seg til denne bruken, som støtter RAID 10 og har gode drivere for Linux. Eller vil det ha noe for seg å heller kjøpe et RAID-kontroller-kort og benytte med det hovedkortet jeg allerede har? Betinger vel uansett også da at dette kortet har god Linuxstøtte vil jeg tro. Når det gjelder flere disker, tenkte jeg å kjøpe ytterligere noen WD RED 3TB for RAID, men tar også gjerne imot tips til nye disker. Takknemlig for alle innspill og forslag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå