Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Aleksander den store

Anbefalte innlegg

Hei! er en VG2 studie elev og har fått en oppgave om å lage en framføring på ca 10 min av en Historisk person før 1750. Jeg har valgt Aleksander den store. Har veldig liten tid, samt. mye å gjøre for tiden. Er det noen som kunne hjulpet meg med å lage manus eller har et manus fra noe de har gjort tidligere som jeg kunne fått?

Mål:
Mål for opplæringen er at eleven skal kunne
- presentere en historisk person og diskutere hvordan samtidige samfunnsrammer påvirket denne personens handlinger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Nevn en pris.

Heder og ære.

Aleksander Den Store fikk mye heder og ære, og se hvordan det gikk med ham!

Lenke til kommentar

Du spør altså om noen vil gjøre leksene dine. Det er ikke det dette forumet er til. Jeg fjernet også de store bokstavene i trådtittelen din.

Dette burde være med:

- Hvor var han fra?

- Når levde han?

- Hva gjorde han? Hvorfor er han kjent i moderne tid?

- Hvorfor gjorde han som han gjorde?

- Hva skjedde etter hans død?

Mens du prøver å finne svar på dette, så kommer du sikkert til å finne mer snacks å snakke om. Husk at du skal ha en muntlig fremføring. Ingenting er dømt til å dårligere karakter enn at man står fremme og lese opp fra et manus noen andre har laget. Ærlig talt, manus er en uting på videregående. Med manus viser du bare at du ikke kan stoffet. Stikkord og spennende bilder har du på powerpoint. Forklar stikkordene, og bruk bildene til å gjøre innholdet mer spennende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...