Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Golf 2004 bruktbilkjøp - Registerkjede røk etter 3 dager

Anbefalte innlegg

Like før jul kjøpte jeg min første bil, en golf 2004, fsi modell kjørt 120 000 km. Selger hadde det travelt med å få solgt bilen siden han skulle flytte til utlandet, så jeg fikk presset prisen ned endel. Jeg fikk prøvekjøre bilen og alt virket helt supert. 

3 dager etter overtakelse kjørte jeg til hytta som var en ca. 3 timer lang kjøretur, like før jeg er framme lyser motorlampen gult men siden det var søndag valgte jeg å parkere bilen og finne ut av det neste dag. Neste dag vil ikke bilen starte. 

Så den taues på verksted og etter 10000,- og å ha byttet flere deler kommer de fram til at registerkjeden har røket og at for å bytte det vil det koste 22000,- og da var det ingen garanti for at den kom til å funke for det kunne være motorhavari. Jeg har gått til sak mot selgeren fordi jeg vil si at bilen som jeg betale 75 000 er i vesentlig dårligere stand enn forventet når den havarerer etter 3 dagers bruk selv om den er 11 år gammel.

Ettersom jeg nettopp har fylt 18 og dette var min første bil som jeg skulle bruke alle sparepengene mine på så spurte jeg selgeren alle slags spørsmål, blant annet om det var noe skifteintervall på registerkjede slik som det er med registerreim. Han svarte at nei, når bilen har kjede behøver ikke det å byttes.

Siden jeg spurte spesifikt om dette så syns jeg at jeg bør i alle fall få dekket noe ettersom at den røk kun 3 dager etterpå, selv om han kanskje ikke viste noe om dette problemet på bilen? Eller hva synes dere?

På forhånd takk! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...