AfterGlow Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Vil skifte lanseringsstrategi med Apple Watch og den nye MacBook-en.Apple vil ha en slutt på at folk skal stå i kø for nye produkter Lenke til kommentar
Populært innlegg Smirnoff Skrevet 8. april 2015 Populært innlegg Del Skrevet 8. april 2015 Trodde alltid disse folka sto i kø bare for å stå i kø, jeg. 16 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Apple er i ferd med å gå fra "consumer electronics" til "luxury goods", og i det markedet passer det ikke helt å ha kunder stående i lange køer utenfor butikkene. Tenk på Apple som "Cook & Ive" fra nå av. 5 Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 ... menmenmen da kan vi ikke stå sammen her og skryte til hverandre om at vi har den størsteste og besteste duppeditten som finnes! Ingen ser jo når jeg åpner pakka hjemme, det er da ikke no gøy På et seriøst plan, ser ikke hvorfor Apple ønsker å avskaffe en kultur hvor kundene tilber produktene. Luksus er et poeng, men det kan da ikke være mer lønnsomt enn guddommelighet. 1 Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Kanskje de vil ha slutt på køen fordi det setter Apple i dårlig lys når kundene står i kø som hjernedøde zombier. 7 Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Eller så har Apple selv nedgradert kundene fra fanatikere til sauer. /deadhorse Eller så kan køen være til sjenanse for andre og utgjøre en mindre sikkerhetstrussel med så mange folk. Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Eller kanskje de forstår at køen for å kjøpe disse nye klokkene kommer til å være mye kortere enn for en hvilken som helst ny iPhone. Lenke til kommentar
Yamarin415 Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Eller så har Apple selv nedgradert kundene fra fanatikere til sauer. /deadhorse Eller så kan køen være til sjenanse for andre og utgjøre en mindre sikkerhetstrussel med så mange folk. eller de bryr seg faktisk om kundene sine (ihvertfall deres konsument strategi), hvor det å la kundene stå i kø forgjeves ikke kan regnes som særlig kunde vennlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Apple er i ferd med å gå fra "consumer electronics" til "luxury goods", og i det markedet passer det ikke helt å ha kunder stående i lange køer utenfor butikkene. Tenk på Apple som "Cook & Ive" fra nå av. Vil da påstå det er motsatt, Apple gir jo nå ut "billigere" varer. Dog kan jo en diskutere hvor billig det faktisk er. Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Det virker mer rimelig at dette har sammenheng med svartebørshamstringen man opplevde ved forrige lansering. 2 Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Det virker mer rimelig at dette har sammenheng med svartebørshamstringen man opplevde ved forrige lansering. Ja. Køene var jo opprinnelig mest en markering fra fansens side, slik som køene for å kjøpe billetter til Star Wars: Episode II og lignende. Folk stiller seg ikke opp i timesvis for å få produktet marginalt tidligere, de stiller seg opp for å vise andre at de er villige til å lide for det. Når køene er fylt av betalte uteliggere blir det noe annet. Det er liksom ikke noen fandom i å vise at man er villig til å betale andre for å lide for seg. 2 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Dette er bare en populistisk måte for journalister å skaffe seg sensasjonsoverskrifter på. Notatet det refereres til sies i artikkelen å ha tema "Get in line online". Det kan tyde på at Apple ønsker å vri sin distribusjonskanal over til nettbasert handel og dermed i noe mindre grad i fysiske butikker. Antagelig legger de nok ikke ned sine Apple Store, de bygger jo stadig nye... Men når det går et notat som vil forsøke å vri handelen til nettet, så klarer jo tek.no å lage en overskrift med fokus på køene utenfor butikkene, og dermed fortsette å legge grunnen for fanboyisme. For en del år siden begynte en av våre TV-personligheter å trene. Hans måte å gjøre dette på var å løpe i skogen. Overskriften i media var omtrent sånn: "Kjent TV-mann rømmer til skogs" Enkelte journalister har nok, som eneste utdanning, tatt brevkurs i journalistikk... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Men når det går et notat som vil forsøke å vri handelen til nettet, så klarer jo tek.no å lage en overskrift med fokus på køene utenfor butikkene, og dermed fortsette å legge grunnen for fanboyisme. The days of waiting in line and crossing fingers for a product are over for our customers skrev Angela Ahrendts. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Men når det går et notat som vil forsøke å vri handelen til nettet, så klarer jo tek.no å lage en overskrift med fokus på køene utenfor butikkene, og dermed fortsette å legge grunnen for fanboyisme. The days of waiting in line and crossing fingers for a product are over for our customers skrev Angela Ahrendts. Det er jo i så fall gode nyheter for oss som handler med Apple...:-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Apple lanserer dette initiativet nå, slik at de har en god forklaring hvis det i fremtiden skulle vise seg at færre gidder å stå i kø. "Køene er kortere fordi flere velger å bestille på internett." De siste årene har jeg hatt som vane å sørge for at min bonusdatter har nyeste iPhone i hende på lanseringsdagen. Det blir mindre og mindre stress hvert år for å få tak i siste iPhone. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Dette er bare en populistisk måte for journalister å skaffe seg sensasjonsoverskrifter på. Notatet det refereres til sies i artikkelen å ha tema "Get in line online". Det kan tyde på at Apple ønsker å vri sin distribusjonskanal over til nettbasert handel og dermed i noe mindre grad i fysiske butikker. Antagelig legger de nok ikke ned sine Apple Store, de bygger jo stadig nye... Men når det går et notat som vil forsøke å vri handelen til nettet, så klarer jo tek.no å lage en overskrift med fokus på køene utenfor butikkene, og dermed fortsette å legge grunnen for fanboyisme. For en del år siden begynte en av våre TV-personligheter å trene. Hans måte å gjøre dette på var å løpe i skogen. Overskriften i media var omtrent sånn: "Kjent TV-mann rømmer til skogs" Enkelte journalister har nok, som eneste utdanning, tatt brevkurs i journalistikk... Som du skriver så må jo disse journalistene ha litt utdanning hvertfall. De klarer jo å lage sensasjonsoverskrifter av alt. De kan ta enhver historie og vri på den med helt kildeløse fakta og få historien til å bli sensasjonell. Om dette er en bra egenskap kan jo selvfølgelig diskuteres... Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Apple lanserer dette initiativet nå, slik at de har en god forklaring hvis det i fremtiden skulle vise seg at færre gidder å stå i kø. "Køene er kortere fordi flere velger å bestille på internett." ... Det er klart man kan synse seg frem til masse ulike teorier om hvorfor Apple gjør dette, også en slags konspirasjonsteori som den du lanserer her. Antagelig er det bare så enkelt som at de dreier distribusjonen i større og større grad over til netthandel. Noe som jo egentlig ikke ville vært en helt unaturlig dreining. De siste årene har jeg hatt som vane å sørge for at min bonusdatter har nyeste iPhone i hende på lanseringsdagen. Det blir mindre og mindre stress hvert år for å få tak i siste iPhone. Hyggelig for din bonusdatter, og også hyggelig for deg å oppleve handelen som mindre og mindre stressende. Det er vel det de fleste av ønsker seg når vi handler. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Det er klart man kan synse seg frem til masse ulike teorier om hvorfor Apple gjør dette, Eller man kan lese hva Angela Ahrendts skriver selv - og som er gjengitt i tek.no's overskrift. 1) Unngå køer 2) Unngå å gå tomhendt (og/eller skuffet) hjem. 1 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Det er klart man kan synse seg frem til masse ulike teorier om hvorfor Apple gjør dette, Eller man kan lese hva Angela Ahrendts skriver selv - og som er gjengitt i tek.no's overskrift.1) Unngå køer 2) Unngå å gå tomhendt (og/eller skuffet) hjem. Så enkelt kan det jo også være, men jeg vil tippe at "Get in line online" også har noe med netthandel å gjøre...:-))) Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Så enkelt kan det jo også være, men jeg vil tippe at "Get in line online" også har noe med netthandel å gjøre...:-))) Netthandel er nettopp løsningen på de to problemene jeg nevnte. Og netthandel er ikke noe nytt for Apple. De lanserer ingen nye ideer her - de bare forsøker å legge mer vekt på noe de allerede tilbyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg