Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Helene.

Tittelen på dette bildet, - "Naust 1", kan tyde på at dette utvikler seg til å bli en ny serie med spennende, interessante, underfundige og morsomme bilder, - "Yesss !".

Her er det naust på rekke og rad, - så langt øyet rekker ! (Et av dem har til og med et lite "fuglenaust" på veggen).

Komposisjonen er bra, med en diagonal linje / bue som går innover i bildet, fargene er behagelige og lyset er fint.

Et bilde som forteller noe om et maritimt miljø, byggeaktivitet og, - ikke minst, - trivsel ! :)

M v h Albert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest member-296438

15 naust på rekke og rad, og da er settingen for serien klar:-)

Veldig flott lys her og god skarphet. Velkomponert. Likte den smått dramatiske mørke grå himmelen mot de gul/brune naustene. Har du brukt noe form for effekt i etterbehandlingen? Trodde alle naust var røde.....

Lenke til kommentar

Hei, Helene.

Tittelen på dette bildet, - "Naust 1", kan tyde på at dette utvikler seg til å bli en ny serie med spennende, interessante, underfundige og morsomme bilder, - "Yesss !".

Her er det naust på rekke og rad, - så langt øyet rekker ! (Et av dem har til og med et lite "fuglenaust" på veggen).

Komposisjonen er bra, med en diagonal linje / bue som går innover i bildet, fargene er behagelige og lyset er fint.

Et bilde som forteller noe om et maritimt miljø, byggeaktivitet og, - ikke minst, - trivsel ! :)

M v h Albert.

Jau... skal vel greie å skrape sammen til en liten serie med naust....men om det blit underfundig og morsomt tviler jeg vel i grunnen litt på.. Det var veldig hyggelig med så flott kommentar fra deg i dag! :D

Lenke til kommentar

15 naust på rekke og rad, og da er settingen for serien klar:-)

Veldig flott lys her og god skarphet. Velkomponert. Likte den smått dramatiske mørke grå himmelen mot de gul/brune naustene. Har du brukt noe form for effekt i etterbehandlingen? Trodde alle naust var røde.....

Hei Pentaxen! Ikke alle naust er røde, disse var i alle fall ikke det, en slags gusjegrønn farge på disse....så får vi se hva morgendagen bringer..;) det ble stilig med den mørke, skumle himmelen mens sola fremdeles skinte på naustene. Jauuuuu...ramla innom Snapseed som snarest...;) Takk for nice kommentar i dag også! Smask! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Stilig med flotte farger og en flott dramatisk himmel.

Litt synd at du ikke fikk med mer av naustet til høyre.

Hvilken brennvidde brukte du?

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

Jasså, naust - og jeg som trodde det var dassene på en av sommerens musikkfestivaler he he.

Funker fint med den skrå kameravinkelen.

At rekka gjør en ekstra knekk på seg etter bortimot 2/3 sett fra høyre gir litt ekstra til bildet.

Ingenting å si på skarpheten her. men skarpt lys gjør at noe detaljer forsvinner så jeg ville dempet lyset litt for å litt mer tegning på de nedre feltene.

Roar

• Liker 1
Lenke til kommentar

Stilig med flotte farger og en flott dramatisk himmel.

Litt synd at du ikke fikk med mer av naustet til høyre.

Hvilken brennvidde brukte du?

Mvh

Alec

Hei Alec! :) jeg fikk med mer av naustet til høyre, men har kuttet i det for å kvitte meg med litt rot forran naustene, derfor ble det slik. Jeg vet ikke helt hvilken brennvidde jeg brukte, tenker ikke så nøye på sånne ting.... Huff! :D

Lenke til kommentar

Jasså, naust - og jeg som trodde det var dassene på en av sommerens musikkfestivaler he he.

At rekka gjør en ekstra knekk på seg etter bortimot 2/3 sett fra høyre gir litt ekstra til bildet.

Ingenting å si på skarpheten her. men skarpt lys gjør at noe detaljer forsvinner så jeg ville dempet lyset litt for å litt mer tegning på de nedre feltene.

Roar

Hei Roar! Jeg sitter og diller med bildene mine på en iPad mini, så farger og lys blir ikke helt bra alltid. Jeg så det faktisk i dag når jeg åpnet bildet på min splitter nye Asus skjerm på jobb, at bildet ble for lyst. Skitt tenkte jeg da! Fanken!

Lenke til kommentar

Dette ble både uvanlig, artig og fint på en gang. Ett ganske merkelig byggverk i merkelige farger vil jeg påstå :)

Mvh. Rolf

Spesielt merkelig byggverk er det vel ikke, bare ei vanlig nymotens naustrekke. Fargen derimot er ikke helt frisk! :D. Takk for atter en hyggelig kommentar. :) i morgen blir det enda ei nymotens naustrekke...;)

Lenke til kommentar

Roar

Hei Roar! Jeg sitter og diller med bildene mine på en iPad mini, så farger og lys blir ikke helt bra alltid. Jeg så det faktisk i dag når jeg åpnet bildet på min splitter nye Asus skjerm på jobb, at bildet ble for lyst. Skitt tenkte jeg da! Fanken!

Skal man drive med bilderedigering så er det nok en fordel å ha noe bedre enn en IPad. Selv 17 tommers Laptop er egentlig ikke bra nok der. Men det er selvfølgelig ikke nødvendig med 32 tommers TV skjerm slik jeg bruker for å redigere bilder. Når det er sagt så er faktisk en slik TV ofte billigere enn en skikkelig god PC skjerm. Selv da jeg bodde i India hvor jeg ikke hadde TV brukte jeg en 32 tommers TV som skjerm for PC.

Roar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...