Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvordan kan jeg kvitte meg med svære pappesker?

Anbefalte innlegg

Har en haug av papp her som ligger i limbo mellom gangen og soverommet mitt, siden jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med det.

Jeg kan ikke hive det i søppelbøtta, da vi deler små søppeldunker på flere husstander. Så mitt eneste alternativ er å rive det opp i små biter og kaste litt om gangen.

Men er det noen enkle måte jeg bare kan dumpe pappeskene på, uten å reise til en gjenvinningsstasjon? Tar de imot papp på f.eks Elkjøp? Finnes det gratis resirkulerings-konteinere som tar imot store esker?

Edit: Fant disse, men 0,5m^3 tror jeg er for lite. https://www.oslo.kommune.no/avfall-og-gjenvinning/gjenbruksstasjoner/bentsehjornet-minigjenbruksstasjon/

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber du en plass som har papp-presse? Ta med en tettpakket pappeske i ny og ne.

Er mange av pappeskene i god stand og egnet for flytting? Legg ut på Finn.no i gi bort-kategorien.

Ellers så er det ok som du gjør i dag. Kutter opp i mindre biter og venter solidarisk med å legge det i dunkene til tidlig på tømmedagen. Jeg har brukt den teknikken selv og fått tillatelse av en nabo til å fylle hans dunk også, etter at dunken hans er satt frem for tømming.

Lenke til kommentar

Er student, men når jeg tenker meg om så har jeg kontakt med ansatte som kanskje kan hjelpe meg med å dumpe det i pappkonteineren som er i garasjen der.

Jeg kan ihvertfall begynne med å flatpresse eskene, så ser jeg hvor påtrengende det blir.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

I mitt nærområde er det mange steder med lokale returpunkter med containere for papp/papir, glass/metall, plast og klær/sko. Min nærmeste er 3 minutter å gå fra der jeg bor. Kanskje det er slikt i din kommune også?

Lenke til kommentar

Oslo? Har du bil, eller har venner som har? Kjør det til Haraldrud gjenbruksstasjon. Så vidt jeg vet er det ingen kommuner som tar betalt for å ta i mot papp.

Hvis det ikke er mulig, sjekk Søppeltaxi eller Søppelgutta. De kjører ting vekk for deg. Det koster penger, men det har du forlengst spart inn ved å ikke ha bil. Har du førerkort men ikke bil, kan det også være en ide å leie en billig leiebil, og benytte den til storinnkjøp eller dra på tur når du først har bil.

Lenke til kommentar

Det er ikke praktiske esker, da de er avlange.

Jeg skar eskene opp, så får jeg bare ta ut litt om gangen til søppeldunken. Jeg har bil, så kunne sikkert kjørt det til et returpunkt, men akkurat nå så tok latskapen fatt, så da får jeg heller bare la de ligge i veien litt til mens jeg sakte men sikkert kvitter meg det det.

Lenke til kommentar

Djiiis... Det hadde tatt deg maks en halvtime å hive i bilen å finne returpunkt å kastet alt med en gang. 

Istedet har du valgt å lage en forumpost, diskutert frem og tilbake dette verdensproblemet, og nå begynt å skjære opp i små biter å kaste litt og litt som fanger gjør med stein når de skal rømme fra fengsel....

Men bra, papp-problem løst!

Til neste gang; http://www.bir.no/birprivat/sider/Returpunkt.aspx

Endret av PerAndre123
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det var heller vurderingen av problemet som var årsaken til jeg spurte her, at jeg ikke gidder å kjøre rundt når omfanget av problemet var mindre enn jeg trodde er en konklusjon jeg dro ut av diskusjonen her.

Du kan god rekke ut pekefingeren og kalle meg lat, men når jeg klarte å kvitte meg med nesten halvparten, uten å fylle opp søppeldunkene så ser jeg det ikke som gustig å dra pappeskene til hvor jeg er parkert 100 meter vekke, for å så fomle rundt i Oslo sentrum mens GPSen min roter.

Takk for hjelpen sier jeg. Diskusjonen har vært nyttig. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tips til neste gang: Hiv det i dusjen og gjør pappen gjennomvåt. Da tar den opp en brøkdel av plassen den gjør når den er tørr :) Har selv redusert store pappesker ned til håndballstørrelse på denne måten. 

Men da kan de ikke resirkuleres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...