suuhoo Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Hei Har planer om å ordne eget tv rom. Pr. i dag står tv å alt annet på stua. Er slik at fra "fiber boksen" så er det en ledning rett inn i min egen router. Fra min router er det da både trådløst å med kabel til diverse ting. Tv rommet er på andre siden av huset å vet at med mobil er det dårlig dekning der borte. Hva er deres beste tips for å flytte min router fra sin plass på stua å inn på tv rommet? Min router er en d-link dir 655. Fiber enheten er også trådløs om man vil det og er en packetfront drg 700-wifi. Noen som har noen gode forslag til hvordan dette lar seg gjøre å få internett på mitt tv rom? Håper på at noen har noen gode forslag bortsett i fra å strekke en lang ledning gjennom stue, kjøkken og gang Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Kjøp et adapter som sender internett via strømnettet. Veldig enkelt, og det fungerer helt fint. Kan kjøpe det på Elkjøp, Lefdal etc for rundt en 500-lapp. F.eks. sånn som denne: http://www.elkjop.no/product/data/nettverk-og-routere/SSPL500/sandstrom-powerline-500-mbps-nettverksutviderSå er det vel bare å koble til en splitter på tv-rommet om flere enheter trenger internett. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 8. april 2015 Forfatter Del Skrevet 8. april 2015 Så da er det bare å koble rett fra fiberbokse å i adapteret som står rett ved fiberboksen, å så koble opp routern på tv rommet ved en slik adapter igjen? Om jeg skjønner riktig, altså en adapter ved fiberboksen og en på tv rommet ved routern min? Høres jo helt genialt ut Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Jeg har ikke dette selv, men foreldrene mine bruker det for å få nett på TV-dekoderen. Fra router går kabel til det ene strømadapteret, som naturligvis går i stikkontakten like ved routeren. I stuen har de det andre strømadapteret i stikkontakten like ved dekoderen. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Har selv veldig variert erfaring med homeplug. Noen plasser jeg har brukt det har det fungert ypperlig, andre plasser har det gitt svært lave hastigheter. Det avhenger veldig av strømnettet i huset det brukes i, og fungerer såvidt jeg forstår best innenfor samme kurs. Responstid og stabilitet er uansett langt bedre enn wifi så lenge du i det hele tatt får signal.Jeg slenger meg på tipset om å kjøpe dette hos Lefdal/Elkjøp ettersom du kan levere det tilbake innen 30 dager uten noe hassle hvis det fungerer dårlig. Som et neste alternativ kan du da forsøke en wifi repeater. Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Har ikke så mye å si om det er på samme kurs. Det min er erfaring med homeplug er, at det virker fint på nyere elektrisk anlegg hvor alle kontakter er jordet, men svært dårlig om man ikke har jordet anlegg. I mitt "gamle" hus fra 2006 så funka det som pokker uansett hvor med 3-4-500 mbit/s overføring. I det "nye" fra 1985 derimot så funker det dårlig selv på samme kurs, men der er ikke alle stikkontakter jordet. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 8. april 2015 Forfatter Del Skrevet 8. april 2015 Takker for svar folkens Skal teste sånn homeplug først. Er et litt gammelt hus dette her, vet at en del kontakter ikke er gjordet, men er verdt forsøket. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Routeren du har er ikke noe serlig. Er routere som er vesentlig bedre. Eventuelt kan du sette opp et accesspunkt eller en range extender om du ikke vil velge det beste alternativet som definitivt er å legge kabel. Eller om du har mulighet å flytte modemet ditt. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 9. april 2015 Forfatter Del Skrevet 9. april 2015 (endret) Da har jeg fått ordnet rommet mitt, mye bæring å løfting i dag Var på elkjøp å kjøpte en slik Ethernet-adapter. Funket meget dårlig, nettet hoppet inn å ut hele tiden. Så er eneste mulighet da å strekke kabel gjennom hele huset? Eller finnes det noen routere som kan ta i mot trådløst signal fra fiber boksen slik at jeg kan bruker routeren som en normal router å putte kabler i den? Endret 9. april 2015 av Freestyle199 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Som et neste alternativ kan du da forsøke en wifi repeater. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 9. april 2015 Forfatter Del Skrevet 9. april 2015 Som et neste alternativ kan du da forsøke en wifi repeater. Å den kan jeg sette på tv rommet å koble routeren min i? Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 11. april 2015 Forfatter Del Skrevet 11. april 2015 Da ble det kabel fra stua fra til tv rommet. Boret hull i veggen å strakk kabel på utsiden av huset. Funker utmerket nå Takker for alle som tok seg tid til å skrive her. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Da ble det kabel fra stua fra til tv rommet. Boret hull i veggen å strakk kabel på utsiden av huset. Funker utmerket nå Takker for alle som tok seg tid til å skrive her. Den hadde jeg vært skeptisk til, vil ikke ha råte og annet snusk på besøk. Men jeg hadde heller vurdert en opp og over løsning som alternativ da i så fall. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 13. april 2015 Forfatter Del Skrevet 13. april 2015 Har tettet hullene godt igjen med noe sånn gele som er bergnet for dette, hullene er også boret nedover slik at vannet ikke renner inn i huset. Så tror det skal gå bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå