Gå til innhold

Casemodding sux

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man casemodder et kabinett sier det noe om personen som har dette kabinette/utført arbeidet og hvodan han tenker, bruk av sin fantasi også! Det forteller om han tar seg god tid eller bare slørver med ting, og ikkje minst stilen ti personen.

Lenke til kommentar
Hvilken praktisk nytte har casemodding ???

Hva kan det gjøre godt i en pc ??

Og nå mener jeg ikke viftehuller osv , men sånn som et vindu , katode etches , hva i helvette er poenget ??? Bortsett fra at det skal se fint ut ???

Sorry guys , jeg bare skjønner det ikke :shrug:

Haha, jeg må bare ta meg friheten :

retard.jpg

Lenke til kommentar
[quote name='DraZeN' date='05/11/2003 : 21:18'] Hvilken praktisk nytte har casemodding ???
Og nå mener jeg ikke viftehuller osv , men sånn som et vindu , katode etches , hva i helvette er poenget ??? Bortsett fra at det skal se fint ut ???
Sorry guys , jeg bare skjønner det ikke :shrug: [/quote]
jeg skjønner egentlig heller ikke vitsen. Da jeg fikk bil, mistet jeg all interresse for data. har jo et halvferdig trekabinett stående som jeg sikkert aldri får gjort ferdig.
Det er forsten til salgs :p:
Lenke til kommentar

Sorry guys , jeg bare skjønner det ikke  :shrug:

kommer jo som et sjokk på oss alle, dr.x.. :lol:

Lenke til kommentar
Eller for å ta ideen din videre: Hvorfor ikke pakke inn to laserleds, stappe dem opp i nesa og harke ledningene ut i munnen? Så er det bare å koble til et (godt innpakket) batteri i munnen, og du er tøffere enn toget!

F@en, det var så genialt at jeg tror jeg (får noen til å) prøve det...

:woot:

Edit: Bryter må til... Hvor tøff er du når du har en bryter mellom tenna, og nesebora dine lyser som alle h3lv3t3 når du skrur den på?

Altså - det der tar jeg nesten som en personlig utfordring ettersom jeg har "smultring" (aka. flippskjegg). Hvis jeg nå bare fant noen LED's, noe ledning og litt teaterlim...

Forresten - bryter montert i ene tanna - kan skape litt av en diskoeffekt når man snakker eller spiser. To tygg, og du er hekta! :lol:

litt fossfor (er det slik det skrives?) på maten, så har du overklokket

fordøyelsessystemet og. så hiver vi med modding av "tenna" som ble beskrevet

over. Og de aller mest begavede (les blondiner) kunne fått øynene til å lyse ved

å montere to små lommelykter som lyste inn i ørene. psilocybe kunne sikker

fått tattovert noe tøft på kinnene. hmmm.. begynner det å skli ut nå?:)

Drysser litt uv-reaktive greier på maten, et par uv-dioder inni kjeften, og alle du spiser sammen med mister apetitten. Hvor kult er ikke det? :lol:

Lenke til kommentar

Sorry guys , jeg bare skjønner det ikke  :shrug:

kommer jo som et sjokk på oss alle, dr.x.. :lol:

Du aner ikke hardt jeg DIGGER de bildene ;)

Lenke til kommentar
Casemodding er ment for å gi PC'en ett mer personlig preg, slik att den ikke ser kliss lik ut som alle andre pc'er.

Så hvorfor gjør alle nøyaktig det samme, da? Ferdigkjøpte sidedører med innebygget vindu til Chieftec-kabinettet, samt en blå og en grønn katode her og der.

Dette er en casemod. Dette er en casemod. Å dytte så mange katoder man får plass til inn i kabinettet, og bytte en led eller to, er ikke.

Lenke til kommentar
Casemodding er ment for å gi PC'en ett mer personlig preg, slik att den ikke ser kliss lik ut som alle andre pc'er.

Så hvorfor gjør alle nøyaktig det samme, da? Ferdigkjøpte sidedører med innebygget vindu til Chieftec-kabinettet, samt en blå og en grønn katode her og der.

Dette er en casemod. Dette er en casemod. Å dytte så mange katoder man får plass til inn i kabinettet, og bytte en led eller to, er ikke.

vel.. ikke mange som har verken evner eller ressurser til å klare noe liknende som de linkene dine viser... tipper ditt kabinett ikke ser like pro ut... allikevel regner jeg med at du kaller det en chase-mod

Lenke til kommentar
vel.. ikke mange som har verken evner eller ressurser til å klare noe liknende som de linkene dine viser...

Nei, det er akkurat det. Folk flest har ikke evner til å gjøre så mye annet enn å sette inn kalde katoder og blinkende/tutende vifter, så vidt jeg ser.

tipper ditt kabinett ikke ser like pro ut... allikevel regner jeg med at du kaller det en chase-mod

Nei, jeg kaller ikke kabinettet mitt for en "chase-mod". Å lage to viftehull og et rektangulært hull i siden er ikke noe man kaller en casemod..

Poenget mitt er at 99% av "casemods" er like krevende som å sette inn en ny harddisk, og alt blir seende likt ut. Litt variasjon på de kalde katodene, men det er som oftest alt.

Lenke til kommentar
vel.. ikke mange som har verken evner eller ressurser til å klare noe liknende som de linkene dine viser...

Nei, det er akkurat det. Folk flest har ikke evner til å gjøre så mye annet enn å sette inn kalde katoder og blinkende/tutende vifter, så vidt jeg ser.

tipper ditt kabinett ikke ser like pro ut... allikevel regner jeg med at du kaller det en chase-mod

Nei, jeg kaller ikke kabinettet mitt for en "chase-mod". Å lage to viftehull og et rektangulært hull i siden er ikke noe man kaller en casemod..

Poenget mitt er at 99% av "casemods" er like krevende som å sette inn en ny harddisk, og alt blir seende likt ut. Litt variasjon på de kalde katodene, men det er som oftest alt.

stemmer nok desverre ja...

Lenke til kommentar

altså: hvorfor MÅ alt være orginalt da?

hvis noen ser en chieftec dragon med ferdilaga vindu og røde katoder, og synes det er fint, så må vel vedkomede får lov til å gjøre akkurat d samme... casemodding er en egoistisk hobby... man gjør det for at man selv skal ha ei kasse man synes er fin, at andre synes den er fin er en bonus...

Lenke til kommentar

enkelte synes det er morsomt å ha noe originalt... noe som ingen andre har... noe med et "personlig preg"

andre syns ikke det er så farlig og vil bare ha noe de har laget selv!

andre igjen (nevner ikke navn) gir langt ****** i looken og sitter der med kjedelige grå kasser, eller til og med ferdigmodda... brrr...

:D

uansett: poenget er at det er individuellt hva hver person legger vekt på..

Lenke til kommentar

Originalt er vel Case-Modding å modifisere kabinettet for å få bedre ytelse. Viftehull osv. men har utviklet seg til å bli en "konkurranse" med deg selv for å få et mest mulig personlig preg på kabinettet. Du kan se mye om en mann\kvinne på kabinettet. f.eks noen med alt fedigkjøpt mot en som har bygd alt fra scratch!

Lenke til kommentar

vel.. ikke mange som har verken evner eller ressurser til å klare noe liknende som de linkene dine viser... tipper ditt kabinett ikke ser like pro ut... allikevel regner jeg med at du kaller det en chase-mod

hva er en CHASE-mod...(jage-modifikasjon) :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...