JK fotball Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Hei jeg vil gjerne vite når du fikk læreplassen enten nå eller før og på hvilken måned? Når søkte du? Hva er det beste tipse du kan gi meg på jakt etter læreplassen? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 - Skriv en god søknad (skill deg ut) - Skriv en god CV - Vær tidlig ute - Vær direkte med ulike bedrifter mail/mobil/fysisk oppmøte - Ha lite fravær/vær en egnet søker Mer enn dette kan du egentlig ikke gjøre, når du eventuelt får intervju så må du forberede deg skikkelig. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 (endret) Nå vet jeg ikke hvilken ordning det er på skolen du går på, men når jeg var i din possisjon (2009) var det vertfall slik at skolen garranterte alle lærlingplass på en eller annen måte ved endt skolegang, men om skolen skal velge lærlingplass til deg må du dog ta det du får å kan ikke være pirkette. Jeg fikk min lærlingplass via utplasserings ordningen som skolen min hadde, der vi ble utplassert på forskjellige bedrifter i totalt 4 uker på 2. klasse elektro elenergi, å fikk dannet oss et lite nettverk der og fikk vise at vi var motiverte og villige til å arbeide. Etter endt utplassering søkte jeg på jobb i den samme bedriften å ble kallet inn til intervju. Dette gjorde jeg rett etter høstferien, søkte i tillegg på flere lokalde bedrifter samtidig for å eventuelt sikre meg om jobben jeg ikke ønsket kom i boks. Derretter fikk jeg et brev i posten rundt juni fra bedriften jeg helst ville ha jobb hvor jeg ble tilbudt lærlingplass og sommerjobb, dette skrev jeg under å leverte til sjefen i bedriften å startet å jobbe på dagen, deretter hvor lærlingkontrakt ble underskrevet i midten av august. Det var slik prosessen var for min del. Ellers har berZerk over her beskrevet hva du ellers må tenke på. Endret 8. april 2015 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Fikk lærlingplassen 1-2 måneder før skolen ble avsluttet. Trengte ikke søke i det hele tatt, fikk jobben gjennom bekjente. Var så stor etterspørsel på det tidspunktet at jeg ble ringt av x antall firmaer som kunne tilby plass, selv etter at jeg hadde begynt som lærling uten å søke en gang. Dette var i 2008 eller noe. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Jeg gikk innom en bedrift og spurte om utplassering. Fikk læreplass i samme bedrift etter skolen. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Jeg søkte i februar og mars. Jeg fikk tilbud i mars og april. Jeg søkte til fire bedrifter, samt at jeg la inn søknad gjennom vigo. Dette var i 2007. Men vær klar over at det varierer litt. Der jeg jobber nå har vi hatt lærlinger som ikke har fått tilbud før i juni, andre har fått tilbud nesten et helt år før de er ferdige. Lenke til kommentar
JK fotball Skrevet 9. april 2015 Forfatter Del Skrevet 9. april 2015 Ok tusen takk for tilbakemeldingene Jeg har søkt gjennom 20 bedrifter, har ganske gode karakterer (6) og 4-5 dagers fravær, på første termin. Jeg har fått noe tilbake meldinger, men ikke noe tilbud. Så dette ordner seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå