Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

flere feil med laptopen min


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en ultrabook Samsung pc med flere feil (tror jeg)

1. Plutselig kan skjermen bli svart og så kommer det opp en melding nederst i høyre hjørnet at intel Graphics har sluttet å virke.
Skjermen fungerer fint etterpå også altså, men ja det skjer stadig vekk i tillegg kan fargene blande seg at jeg ikke kan lese av noe som helst som gjør at jeg må lukke nettleseren min.
Kan dette være et tegn på at kortet har røket?
Noe måte å sjekke ut dette på?

Jeg har hatt pcen i over to år, så spørsmålet er får jeg noe igjen på garantien om jeg sender den inn på service?
Eventuelt om dette er dyrt.


2. Jeg må ha i laderen når jeg skal ha på pcen , tar jeg den ut slår pcen seg automatisk av, står at batteriet er fult, men likevel virker alt å tyde på at det har dødd ut?

Dette får jeg sikkert ikke dekket på service?

Hadde det vært en billig pc hadde jeg gått i innkjøp av en ny en, men den kostet tross alt opp mot 13-14k kategorien så er ikke slik at jeg har lyst å kvitte meg med den, har vært storfornøyd med den.

Setter pris på svar av dere som har mer greie på alt dette.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usikker på den første, men batteriene skal vare minst 3 år etter loven. Før dette skal du kunne kreve nye.

Takk for svar.

 

Helt sikker på det med batteriet, jeg var innom for ca 1 mnd siden og da mente de at det er 2 år.

Men jeg stoler ikke på dem, derfor jeg spør dere:) hehe

 

 

Men tror du skjermkortet har røket?

Som sagt jeg får fortsatt drevet på pcen.

Og hvis de fikser skjermkortet/legger inn et nytt et, betyr det at de må formatere pcen?

 

Endret av madman88
Lenke til kommentar

I og med at det er en ultrabook med Intel-grafikk, så er det vel ikke et eget skjermkort å snakke om, men at det er i samme enhet som prosessoren - så om det hadde røket så ville nok hele sulamitten gått ad undas. 

Kan muligens høres ut som driverfeil. Har du oppdatert grafikkdriver i det siste?

Lenke til kommentar

I og med at det er en ultrabook med Intel-grafikk, så er det vel ikke et eget skjermkort å snakke om, men at det er i samme enhet som prosessoren - så om det hadde røket så ville nok hele sulamitten gått ad undas. 

 

Kan muligens høres ut som driverfeil. Har du oppdatert grafikkdriver i det siste?

okey,

jeg må innrømme jeg ikke kan så alt for mye om pcer.

Eneste jeg alltid gjør er å ta Windows updates når det kommer noen nye?

Lenke til kommentar

 

I og med at det er en ultrabook med Intel-grafikk, så er det vel ikke et eget skjermkort å snakke om, men at det er i samme enhet som prosessoren - så om det hadde røket så ville nok hele sulamitten gått ad undas. 

 

Kan muligens høres ut som driverfeil. Har du oppdatert grafikkdriver i det siste?

okey,

jeg må innrømme jeg ikke kan så alt for mye om pcer.

Eneste jeg alltid gjør er å ta Windows updates når det kommer noen nye?

 

Tror grafikkdrivere skal dukke opp der, under anbefalte oppdateringer. 

Lenke til kommentar

 

 

I og med at det er en ultrabook med Intel-grafikk, så er det vel ikke et eget skjermkort å snakke om, men at det er i samme enhet som prosessoren - så om det hadde røket så ville nok hele sulamitten gått ad undas. 

 

Kan muligens høres ut som driverfeil. Har du oppdatert grafikkdriver i det siste?

okey,

jeg må innrømme jeg ikke kan så alt for mye om pcer.

Eneste jeg alltid gjør er å ta Windows updates når det kommer noen nye?

 

Tror grafikkdrivere skal dukke opp der, under anbefalte oppdateringer. 

 

okey, men da får jeg bare se kanskje noen andre kan svare på hva som kan være galt.

Får vel bare sende den inn uansett.

 

Lenke til kommentar

Batteriet kunne nok kanskje gå på reklamasjon hvis det var under to år gammelt. Tror FTU bestemte at forventet levetid på laptopbatterier var 2,5 år. Men siden det er enten 2 år eller 5 års reklamasjon i Norge, og 2,5 år ikke er vesentlig lengre enn 2 år er det nok bare 2 års relkamasjon.

 

Ångående skjermkortproblematikken er det nok lurt å prøve en gjenoppretning til fabrikkinstillinger før du sender den inn. Da vil alle dokumenter og data gå tapt, så det må du ta backup av først. Sannsynligvis vil en slik gjenoppretning være noe av det første de gjør på verkstedet, og om det løser problemet må du betale for å få maskinen tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...