TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Hei http://www.dagbladet.no/2015/04/07/kultur/netflix/tv-serier/film/tv/38580056/ Jeg liker å se på Koreanske tv-serier som finner på den Amerikanse netflix-en, har dette vært på den Norske også så har jeg ikke benyttet meg av vpn. Lovligheten av dette er vel i gråsonen. Hva synes dere om tilgangen til dette ikke vil bli mulig lengre? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 We will find a way. Lenke til kommentar
BareDaniel Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Det er nok bare Netflix som garderer seg mot filmselskapene. De presses kraftig av de største motstanderne av piratvirksomhet (selv om bruk av VPN knapt kan kalles piratvirksomhet), så jeg tviler på at dette har noe å si. Netflix vet at om de kaster ut sine medlemmer så finner de bare innholdet gratis et annet sted. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Netflix blir jo skviset mellom rettighetshavere og kunder. De har nok vært klar over dette lenge og sett igjennom fingrene med det. Er jo også en del folk som bruker det lovlig også p.g.a reiser, men de er nok en minoritet. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 (endret) Tror nok dette bare er juridisk, og ikke noe Netflix mener seriøst. De vil nok miste en del kunder dersom de ikke lar folk holde på. Se bare på Australia, hvor flere millioner (rettelse, vet egentlig ikke hvor mange som faktisk gjorde det, men det var nok til at Netflix kom på banen og lanserte der) brukte ulike løsninger for å få tilgang til Netflix før det kom til landet, Netflix tjente jo skikkelig penger grunnet det. Endret 8. april 2015 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 We will find a way. Tenker du på popcorn time? Det er vel det eneste muligheten, ikke den mest lovlige, men det funger vel fint med VPN. Problemet er hastighetene vil garantert bli dårlige uten fiber. Det vil favoritisere fiberbrukerne, men coax og telefoni kundene vil får problemer. Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 We will find a way. Tenker du på popcorn time? Det er vel det eneste muligheten, ikke den mest lovlige, men det funger vel fint med VPN. Problemet er hastighetene vil garantert bli dårlige uten fiber. Det vil favoritisere fiberbrukerne, men coax og telefoni kundene vil får problemer. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Hva grubler du over sjurtf? Han grubler nok over nok ett dårlig innlegg fra deg, som viser at du egentlig ikke har peiling. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 We will find a way. Tenker du på popcorn time? Det er vel det eneste muligheten, ikke den mest lovlige, men det funger vel fint med VPN. Problemet er hastighetene vil garantert bli dårlige uten fiber. Det vil favoritisere fiberbrukerne, men coax og telefoni kundene vil får problemer. Nei. Jeg tenkte mer på at Netflix allerede driver å stenger ned DNS-er som blir brukt til dette, og folk bare lager nye. Skulle kanskje ha sagt: We've already found a way, just shut it down and we will find another one. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå