Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Paranoid

Anbefalte innlegg

Hei, 
Jeg har alltid elsket å studere teorier og dvs. om verden, universet, utenomjordisk liv, religioner etc. 
Jeg er også en ganske så fredelig person som elsker å gå på fjellet, sette seg ned en stille plass og meditere. Problemet er at jeg blir svært paranoid. 

Når jeg lukker øynene så blir jeg så utrolig redd for at det skal stå noen forran meg i det jeg åpner øynene igjen. Når jeg først kommer inn på tanken, klarer jeg ikke hoppe av og begynner å tenke på demoner og dvs. Det gjør meg utrolig ukonsentrert og får meg til å stoppe etter kanskje 5 minutter fordi jeg rett og slett blir for redd til å fortsette.

Er det noen som kan gi meg tips eller evt ting jeg kan gjøre for å hjelpe meg med å bli bedre innen dette? Jeg begynner å bli ganske bekymra over at det kan komme utav kontroll. 

På forhånd, takk.

Anonymous poster hash: 8340e...53b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske slitsom det der. Bare fordi du er paranoid, betyr det jo ikke at det faktisk er noe(n) som er ute etter deg.

Mitt eneste tips er at du forener deg med tanken om at hvis det skjer noe utenfor din kontroll, så skjer det. Livet i seg selv er livsfarlig og det leder med 100% sikkerhet til døden. I mellomtiden må du bare nyte tilværelsen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har alle en eller annen gang vært redd for å sette bena på gulvet i frykt for at noen som ligger under sengen skal gripe fatt i føttene... :ohmy:

Samme greiene du har der.

Man må bare fortelle seg selv at det er bare mind-games og innbilning, og at det er DU som bestemmer over ditt eget hode!

Bli gjerne forbanna på deg selv til å begynne med, og si at "det er JEG som bestemmer"!!! Og ikke f.. om jeg skal la slikt styre meg! Ikke én gang til! For DA...!"  :grumpy:

Lenke til kommentar

Tenk at om det faktisk er en demon der når du lukker øynene (som det så klart ikke er) So what?

La det gå som det går, er det noe der så er ikke det noe du kan har kontroll over eller kan gjøre noe som helst med uansett.

Slipp taket fortsett og hold øynene lukket og tell rolig til 10 inni deg samtidig som du tenker på noe du liker, kattunger eller whatever.

Driver du med andre ting som rekreasjons røyking eller andre mentale meditasjons hjelpemidler så ta en pause fra dem.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke. Det kom ut av kontroll for meg. Men jeg så i utgangspunktet ingen problemer... det er en styrke du har. I dag er jeg kontrollert av en lav dose antipsykotika, uten at jeg er sikker på at det fortsatt er nødvendig. Det sies jo både det ene og det andre om slike medisiner. Men er nok lurt å holde seg unna rusmidler, bortsett fra morrakaffen.

Anonymous poster hash: 73030...56f
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...