Gå til innhold

støtte for mobil-emojis


Anbefalte innlegg

Det er vel flere og flere av oss som bruker forumet primært på mobil - forumets innebygde uttrykksikoner kommer ikke opp ved hurtigsvar, og fungerer noe labert også i "full editor"(man kan forøvrig heller ikke switche til full editor fra hurtigsvar, som på desktop) - hadde det derfor vært en idé å implementere støtte for Emoji? alle moderne mobiler har det nå, noen bruker det uten å vite at det ikke funker og jeg har opplevd å misforstå innlegg fordi en ironiantydende smiley vistes som en blank firkant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, 

 

Vi har ingen planer om å gjøre noe spesielt for å støtte emojis til denne forumversjonen, men det skal være mulig å legge inn disse i neste forumversjon. 

 

Merk at det er nettleserens og operativsystemets oppgave å evt. vise emojiene. Vi kommer ikke til å utvikle en spesialisert metode for at disse skal lagres som et bilde el. I nettleseren Safari på Mac har jeg f.eks ikke noe problem med å se de fleste emojis, i motsetning til i Chrome på samme maskin.

Lenke til kommentar

Kan dere evt legge inn en "oversetter" som tolker emojiene til forumets innebygde, slik bl.a. Facebook gjør?

 

Det siste du sier er nytt for meg, mener du at du kan se følgende symboler på din skjerm:

? ? ? ☺

(tommel opp, bil, badekar, smil)?

 

Edit: Jeg installerte "Chromoji"-exxtension til chrome, og da kan jeg se dem - men det hjelper forsåvidt ingen andre.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Kan dere evt legge inn en "oversetter" som tolker emojiene til forumets innebygde, slik bl.a. Facebook gjør?

 

Det siste du sier er nytt for meg, mener du at du kan se følgende symboler på din skjerm:

(tommel opp, bil, badekar, smil)?

 

Jeg kan faktisk se alle de i Chrome på Mac uten noe ekstratillegg. Merk at det kan være forskjellig hvilke symboler som vises i ulike kombinasjoner av OS og nettlesere. 

 

Vi kommer ikke til å få inn noen oversetter. Til det er det for mange emojis. Du kan manuelt skrive ut smilefjes med spesialtegn. Du kan lære deg kodene ved å holde over smilefjesene i tekstverktøyet på en PC.

 

Du kommenterte forøvrig ikke innebygde uttrykksikoner på mobil-tema, er det mulighet for å bedre tilgangen?

 

Vi har ingen planer om å forbedre mobiltekstverktøyet. Vi håper å oppgradere til neste forumversjon i løpet av året. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...