guttorm Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 (endret) Reisebrev: Clash of the Titans II (se bort fra skrivefeil og excessive bruk av Smily`s, beklager på forhånd)(Posting har døyet noe ut, derfor må referanser til dager osv være mot matchhelgen)(Brevet er kopiert inn fra word, og tekstoppsett kan bli noe rotete, ting kunne vert bedre) Ja, da har man vert nede igjen, et lite innlegg kan umulig rettferdiggjøre mine opplevelser i denne byen, så det blir reisebrev denne gangen også. Faktisk helt samme dato som sist, men 4 år i forskjell når jeg nå skriver dette brevet. Turen var som sist, ikke særlig godt planlagt fra min side. Min partner in crime (forkortet pic fra nå)fra tidligere turer skulle ned med en kamerat han har vokst opp med, og nevnte dette for en stund siden. Jeg glemte det hele litt ut, og dermed var hverken flybilletter eller kamp billett på plass. Jeg fikk en purremail fra ham(takk og lov), og dermed startet jakten på flybilletter en uke før kampen. Det så stygt ut, med mindre man er Warren Buffet eller an annen riking, så var ikke disse løselige for direkte flight. Problemet var at de andre flybillettene hadde en sinn syk lang reisetid hjem igjen, med overnatting liksom, ikke aktuelt. Vell, søkte hver dag, det ordnet seg plutselig, ut med 2400kr og dermed 7 timers reise hjem igjen. Kunne sikkert flydd via London og tatt tog, men tenkte ikke på det i farten. Sendte melding om jakten på kampbillett måtte begynne, for flybillett var kjøpt og betalt. Ting hastet, det var nå en uke til avreise, så var det jo heller ikke Viking-Sogndal i Jåttapotta man skulle på. Da er det greit å ha the best dealer and wheeler in history på saken i Liverpool. Vell, dagene gikk og det ble avreise. Måtte opp sinn sykt tidlig, om ikke fuglene hadde fese når jeg reiste forrige gang, så hadde de ikke engang lagt seg nå. 03:30 stod klokken på, og med reisenervene i helspenn, så ble det hele 1 times søvn før en slik knallhard helg. Flying start får en si. Ingen charterfly på Sola denne gangen……Men bagasjebåndet streika ei stund………, møtte min PIC der, så for Team Besvim avsted. Flyturen gikk greit, via Schiphol. For utenom en ting da, jeg glemmer aldri NOE, det kommer vi tilbake til. Men greia var at på Schiphol, shoppa vi litt klær. Pic er her ørten ganger i året i forbindelse med jobben, og dermed steamet han rett over til en butikk, da han hadde reist uten jumper eller noe i den duren. Ja, Klærne var heller stivt priset, 5000 Euro for en jakke for eksempel. Men plutselig så jeg fin skjorter til en overkommelig pris. Jeg sa videre at nå må du hjelpe meg å huske posene, for jeg bærer normalt aldri med meg noe om bord på flyene. Ved gaten var der faktisk sikkerhetskontroll, jeg er veldig godt vant til disse via min jobb, og steamet i gjennom uten et eneste pip, dog litt hastig for vi var siste som skulle om bord. Vell inne i flyet kom jeg til bagasje hyllen, og sier til flyvertinnen « Think im missing a bag». Joda, skjorteposen lå oppå alt annet og falt av inne i røntgen maskinen, og var nå M.I.A. Godt start, 120 Euro rett i dass. Heldigvis kom de med den, siden kontrollen var rett ved gaten. Flyvertinna kom smilende med den, jeg ganske flau. Fortalte PIC dette senere, «åååå, var det din pose?» So much for å hjelpe meg å huske….. Vi måtte vente litt i Manchester på sistemann i reisefølget, og jekket noen øl i ankomst hallen der.(Som var kjøpt i kiosken, godt å komme seg av Norsk jord). På mange måter begynte galskapen allerede. Min PIC reiste med 2 bager (mer som en litt avlang bowlingball bag). Disse betydde like mye for ham som antikke vitrineskap til gamle tanter, og frustrasjonen hans var derfor stor når glidelåsen på den ene var fucka. Jeg har en tante som viste meg et triks en gang, smør dem med talglys, og tings get sorted. Så var det dårlig med talglys da….Jeg tenkte litt og gikk og fikk tak i lipsyl. Min medsammensvorne var letter skeptisk, men glad i bagen… Så han satte i gang å smøre glidelåsen med lipsyl i ankomsthallen der, kan love det var et og annet flakkende blikk fra nabo bordene Og glidelåsen ble ok den. Siste man ankom fra landet Bergen, han var på sin jomfrutur. Vi hadde avtale om henting med en lokal taxi dude som de andre kjenner godt fra tidligere. Han kjørte fort og godt, med strålende musikk. 60 pund, overkommelig og vell så det for 3 mann.Kjøreturene blir aldri kjedelige, enten det er fra Manchester eller Newcastle. Denne gangen så vi bla dama til Rooney på motorveien. Ryktet vil ha det til at Mercedes en hennes var fullt opp av brukte parykker som skulle kastes. De andre lo litt og laget litt fun om han som kjørte oss, men jeg må si han virket meget hyggelig. Litt overaskende siden Winni Jones hadde sett ut som en skolegutt på siden av ham. Eller for å si det slik, man får ikke knappet skjorten helt opp på den Tyrenakken. Mitt kallenavn på han må bli Liddell John. (Edit: Han sendte meg til og med en «have a safe flight mate» meldning når jeg skulle hjem, da tenkte jeg jo, kanskje han var litt over the top, fly er jo rimelig trygt……. Så ramler det et ned dagen etter på..) (edit2: Styrtet med vilje viser det seg nå, men resultatet er jo mye det samme) Tragisk Them days are over: Ja, da dro vi til samme plass som tidligere og bodde der. Overraskelsen var stor, de hadde pinadø malt utsiden av bygget, ordet forfallent kan ikke lengre brukes om plassen. Spørsmålet er i imidlertid om også om sjelen er malt over?Bar/oppholdsrom var jo delvis oppussa sist, men nå var alt ordnet. Fortsatt engelsk standard på rom etc., men det var nye fine gardiner. Nymalte tapetserte vegger osv. Baren var ikke lenger åpen for mannen i gaten, men det bodde vist litt folk der enda som bruker det som overnatting i jobb sammenheng (industri). Eieren var av få ord, og vet ikke om det nå går mot salg av stedet. Uansett, vi var vell stort sett der hele ettermiddagen og deler av kvelden. Fikk oss noe mat ved en anledning, rett ved en Burger King jeg senere skulle bli veldig godt kjent med. De 2 andre hadde jo en hel del å snakke om, da de vokste opp i lag, men bor nå på forskjellige plasser. Alle var litt påvirket av den tidlige morgenen, og jeg måtte kaste inn håndkle på ettermiddagen. Etter sinn syk forbanna høy og irriterende banking på døren, så hadde jeg nå 1 time søvn til innabords, 2 totalt altså. Men det gjorde susen det, er man maskin så er man maskin. Dog, slapp jo ikke unna preken, fra de andre: « En ting er nu i hvert fall forbanna sækkert, Æ er nu faen kje kommet til Liverpool for å sove» Jaja, det skulle nå vise seg å være en meget BOLD statement. Og på toppen så hadde han vell hatt sine 8 timer natta før Nippet litt Jeger(uten at jeg liker det spes godt), og drakk litt øl, for så inn i baren. Her møtte jeg sønnen til eieren for første gang, mens kompanjongen min har vist møtt ham før.De drev og laget mat på kjøkkenet rett ved baren, de skulle vist være til et selskap dagen etterpå. Sønnen tappet øl til oss og fortsatte matlagingen, så kikket han inn av og til at vi hadde det greit. Vi satte oss ned, pratet om løst og fast. Gode og dårlige sider av livet. Det ble litt lite øl i glasset til pic ved en anledning, han tenkte nok at han kunne tappe selv, de var jo uansett opptatt og vi ville ikke forstyrre dem mer enn nødvendig. Det var jo ikke rakett forskning, tappe en øl, og sette en strek på regningen, slik at antallet stemte. Jeg satt spendt å observerte, jeg ville nok ikke gjort det selv, pga. at jeg ikke kjente sønnen. Han hadde ikke før satt glasset mot tuten og lagt hånden på tappekranen før sønn til eieren kikket inn(er det ikke typisk? ). Med et litt sånn halvoppgitt ansikt sier sønnen « Them days are over mate», og det var ingen tvil om at slagordet for turen var satt. «Are you here for the protest» hadde fått sin avløser Andy, the local lad, som fikser det meste var innom med sønnen. Kjekt å se Andy igjen etter 4 år, og veldig hyggelig å møte sønnen på 3. Han var litt blyg til å begynne med, men det gikk seg fort til. Kunne alt mye om fotball og livet denne gutten, Sturridge var favoritt spiller, og han viste hvilke lag som var poo osv. Han viste hvem som solgte rimelige sigaretter, ikke verst av en gutt på 3. Fant fort tonen med han og highfive gikk der etter. PIC blir kalt onkel av gutten, så han har virkelig fått innpass. Vi fortalte vi hadde spist, «You ate there?» Andy helt ifra seg. «Worst food in Liverpool», vetta søren jeg. Sklei nå ned, toppa med en solid sambuca…. Ikke godt å si hvem servitøren spilte for, men det var i hvertfall ikke Liverpool/Everton. Dog vi fikk mat og drikke, kan ikke klage. Andy fortalte meg at han hadde enda ikke fått tak i kampbillett til meg, begynte å haste nå, men jeg var fortsatt ganske rolig. Litt sånn, jeg hadde en fantastisk opplevelse her i 2011, og det var min egen feil jeg var seint ute denne gangen. Så om det ble kamp på skjerm, så fikk det heller bare bli sånn.Dog nevnte han at han muligens kunne få tak i en for 300 Pund, a bit steep sier jeg. Andy var enig, vell i go 250 sa jeg. Så fikk vi se. (3 tusen, det er bare penger. Sett ting i perspektiv dersom du rynker på nesen) Andy var jo familie man nå, og hadde ikke mulighet til å være så mye med oss som «Back in the days», men vi skulle jo treffe han senere. Hva klokken ble vet jeg ikke, men jeg var i hvert fall ikke klar for å ta kveld. Vi dusjet og stelte oss litt, pic laget et svært nummer ut av at jeg hadde såpe med meg. Jaja, vi var riktig nok i England, men vi som Nordmen kan jo vaske oss for det. Men hvem tror dere skulle låne denne såpen hver jævla gang han skulle i dusjen, jo DA var den god nok. Fucking pricks Digresjon: Viste dere at de tidlige vikingene var svært populære blant de engelske damene, for de vasket seg en gang i uken….I motsetning til Engelskmennene. Dette var på Lørdagene, navnet kommer av å Lauve seg, altså vaske seg. De Engelskmenn`a der luktet nok godt. Den som derimot tok kveld, det var han på jomfrutur, så da var det meg og pic som dro avgårde. Og jeg viste nøyaktig hvor jeg ville, samme lokale pub som sist, langt fra Mathew Street. Vi somlet oss inn, og satt oss ned. Folk kikket selvsagt litt og de lurte nok på hvem disse fremmedkarene var. Fikk oss noe pils og begynte etter litt å prate med folk, det gikk ikke lagt tid før vi var husvarme og most welcome andre veien. Tror kanskje eieren ikke husket oss fra sist, men jeg er ikke sikker. Mye på grunn av at Andy ikke var med oss. Andy går heller ikke der mer, sånn at jeg vet ikke om vi nevnte at vi var med ham. Uansett vi husket i hvert fall dem, og hadde det knall kjekt nå også. De tror jeg kanskje de også hadde, for telefonnummer ble utvekslet og det var også tilbud om privat overnatting, selv om de ikke drev med det. «You could not have stayed this weekend, cause my daughter is home visiting”. Kanskje jeg bare skulle sagt, “ I do not realy see that as a problem”, cause she was easy on the eye som enkelte ville sagt. Tror ikke jeg tenkte å si det da, for litt dristig, bare kom på det I etter tid. Men jeg sa noe sånn som dette til datteren: “I could roam Mathew street all day and all night, and i would never have found a girl as beautiful as you” Det var også et komplement til plassen, ikke bare jenta. Hun takket pent, også snakket vi ikke mer om det(var jo dattera til eierne liksom). Satte nok i gang flørte standarden for min del, for det tok av resten av helgen. Hvor lenge vi ble og sånn er ikke godt og si, promillen ble ganske høy utover. Alltid fascinerende å se de lokale observere at PIC har en egen Scouse aksent når han snakker. Han har noen turer på nakken får en si. Åpningstidene varierer etter hvor mye eierne koser seg, så det er godt mulig det ble sent Da de stengte, dro vi tilbake for å legge oss, jeg hadde jo sovet hele 2 timer. Pic fant sengen, men jeg var med ett sulten, labbet ute og ned til nevnte Mc Donalds, fikk meg mat der. Husker ikke mye av dette, men flirte godt av en som hadde havarert over spisebordet og sovna der, mat i alle retninger Hvor lurt det er å gå og labbe ute sånn alene i dette området er jeg ikke helt sikkert på, men jeg var i hvert fall der alle tre kveldene Og jeg som ikke spiser sånn mat, må nok ha vert sulten. Etterpå var det naturlig nok kvelden. How many did you order?: Ble vekket neste dag, av han tøffelen som la seg altfor tidlig:P Han var jo naturlig nok veldig frisk og opplagt. Jeg var ikke i spesielt god form, men pic var verst. Formen min er veldig god for tiden når jeg har vert ute, men pic klarte selvsagt å lure i meg Jeger dagen før, og det satt sine spor i form av hodeverk. Han var jo ikke til å vekke, mer død enn levende. Og det ville ikke være siste gang. Vi skulle ned til sentrum og spise på Wetherspoon eller hva det heter, Andy liker å være ute i god tid og vi skulle treffe han der. Prøvde derfor å få opp tempoet på team besvim. Da alle omsider var dusja og klar skulle vi bestille taxi. Da mitt taxinummer ikke virket, fikk jeg ikke pic i tale, eller Jeg kunne gått og snakket til en kantstein, for det hadde gitt mer fornuftige svar. Jeg prøvde å få tak i taxi, og lettere frustrert spurte jeg om ikke sønnen til Eieren kunne bestille. Joda, no sweat, det ordnet han. Når jeg kom tilbake så hadde jo pic også bestilt, så da var det jo dobbelbooking på gang. Jeg sa, ring og kanseller. Nei da. Pic, eller Dick som jeg nå burde kallet han gav faen i det. Så når vi 3 kom ut, stod det 2 taxier og sønnen til eieren på fortauet. «How many of them cabs did you order, one for each? » Sier Sønnen. Barnsley vs Preston Det var bra med noe frokost, jeg var ikke kjempesulten. Kaffe hjalp på. Jomfrutur gutten kasten nesten opp ved synet av en heller halv dvask sort sopp midt på tallerken. Det hadde jo han god grunn til, må jo ha vert både dårlig og sliten han som la seg til normal leggetid kvelden før. Det kom en stakkers jente og lurte på om maten smakte. Andy dro en spesial og sa «I tell you what, this was an absolute disgrace” Jeg satt med ryggen til, så jeg så jeg så ikke reaksjonen, men uff, han sa fort det var tull og at maten var god. Etter å ha spist i sentrum, lastet vi opp med øl og hodetabletter og fikk oss noen togbilletter til Barnsley. På vei inn til tog stasjonen så jeg en kar som stod i noen spesielle lakk sko, de minnet mest om mørke lilla Perlemor/metallic . Jeg steamet bort og begynte og nynne på Gorillas: «Get the cool, get the cool shoe shine, na na» Fyren bare flirte Andy is doing the 92, og Barnsley stadium stod for tur. Det går på å se en kamp på alle stadioner i ligasystemet og er sikkert ikke gjort over natten. Nå vet jeg ikke hvor mye av kampene som er sett da, noe vi kommer tilbake til. Vi har jo vert litt rundt nesten hver tur, Prenton park, Spotland Stadium bla tidligere. BARNSLEY! BARNSLEY! BARNSLEY! BARNSLEY! BARNSLEY! Det var ganske langt, i hvert fall om en ser på kartet i forhold til tidsbruk. Bytta tog i Huddersfield, tror vi brukte noen timer, meeeeen, da er det jo god tid til å drikke øl. Igjen er vi glade for å være borte fra den siste Sovjetstat, lov å drikke øl på toget, imagen that!! Satt oss i noen seter med «reserved» cards på, de korta stod ikke lenge for å si det sånn. Andy igjen Propper Scouse that lad! Når vi bytta tog på stasjonen, så tenkte jeg å få en flaske vann. Er jo aldri feil det når man drikker sammenhengende i dagevis, det fikk jeg selvsagt tyn for. Da jeg skulle kjøpe denne, var det lite med tid til å rekke toget. Jeg grabbet derfor vannet, stakk armen inn og slengte fra meg en 2 punds mynt mellom 2 Politifolk som som stod i kiosken og skulle handle. Jeg bare «Gotta run, keep the change» , altså han som jobbet der fikk sikkert ikke med seg at jeg var innom en gang. Og jeg var helt sikker på at ene Politi en skulle holde meg igjen, nærmest på refleks På en annen side, vi er jo ikke ukjente med Politiet i England, og det går som regel bra. As long as your not here for the protest, that is. Vell fremme hoppet vi av og slukket trøsten på den nærmeste puben utenfor stadion. Stemningen var god, folk var klar for kamp. Litt senere utenfor stadion, stod det en jente og samlet inn penger til veldedighet, jeg steamet rett bort og tømte lommen for mynt. Kikket rett inn i sjela og sa, « Such a beautiful girl». Begynte å komme i siget nå. Hun ble ikke så satt ut, bare takket pent. For pengene, i guess Så var det Andys tur, dere skulle sett denne fyren i aksjon. banet vei inn mot inngangen til VIP losjene, bare gikk rett forbi billettkontroll og alt, gav et slags nikk, «hey, how are you doing», vi hang på bak. Hadde kommet oss inn og trykket på heisknappen, da en av de litt eldre i inngangspartiet sier, «where are you guys going»? Andy : «John Jones got them tickets upstairs mate» Close to busted now tenkte jeg, men vakten bare «You need to head the other way around then» Oooohhhhjajaja, det skulle vi da selvsagt og gikk ut igjen. Siden vi ikke hadde noen billetter av hverken det ene eller andre slaget, så var det på an igjen. Full fart mot billettlukene, klappet gutten som stod der på skulderen i forbifarten, så var vi inne. Jeg liker ikke sånn som dette, men denne gangen var jeg rett og slett bare fascinert. Dog var det ikke grunn til dårlig samvittighet, vi var bare inne 1 minutt på kampen, det var kaldt som faen og stakk ned på den lokale puben igjen. Hadde ikke sett den uansett. Vi gav bort pauseloddene vi hadde kjøpt, til random folk, og på toppen donert litt penger. Flott stadion forresten, egentlig ble jeg ganske imponert. Når vi kom ned igjen til puben så ble vi møtt av låst dør og skeptiske blikk. Andy gestikulerte litt i vinduet, og vi ble vinket rundt. Hun som åpnet døra bare «You aren`t Preston supporters are ya»? Andy bare svarer at «Thees guys are from Norway, im just with em», døra går opp på fullt gap og vi vandrer fornøyd inn.Godt og varmt, kald pils, god sofa og følge Fotballrunden på tv, kunne vert verre. Da kommer Andy med gullkornet. «I tell you what guys, being from Norway in this country is like having a getting out of jail card, isn’t it”? Gikk I hvert fall rett hjem hos meg Alle satt jo og glante på fotballrunden, det var noen lokale også der inne. Så roper dama i baren «goal in the Barnsley game…..(stille)….If anyone cares” Var moro her, veldig greie folk å prate med. Vi drakk vell antagelig «like there is now tomorrow», slik vi pleier å gjøre. Like før dette fikk jeg også greie på at Andy hadde skaffet kampbillett til meg for morgendagen. Jeg var selvsagt lettet, og takket, men fortsatt vert merkelig rolig angående dette. Var mange som gikk på billett smell, de sa Termo også. «Ordner seg for snille gutter, sa alltid tanten min til meg» Burde jo utelukke meg det egentlig Kom på at kampen var snart slutt, hev oss på toget før folkehavet kom. Vell inne på toget måtte vi sitte litt spredd. Oppdaget snart et veldig vakkert ansikt til venstre for meg, hun var jo altfor ung for meg, men hun kikket tilbake på en litt merkelig måte, småsmilende. Med det mener jeg at jeg er så mye eldre at hun burde ikke ha gjort det. Jeg gjorde jo selvsagt det, for jeg måtte jo se om hun kikket for andre gang, henger dere med ? Uansett, med tanke på flørting så var det nå automatgir. «Have you been doing any modelig»? «If i was you I would just stepped up on their front door and said hire me” Hun ble paff, og fikk ikke frem et ord. Høre Andy mumle lengre frame “He knows just what to say, doesn’t he” ? For å lette en eventuell rar stemming (var fortsatt veldig mye eldre) så sa jeg videre “ it is not like im looking to take you home or anything” Så ble det fortsatt stille, og de skulle av like etter. Tror hun visket noe «this is our stop” Når de stod og ventet på at døren skulle gå opp, snudde jeg meg smilte og vinket. Venninnen hennes smilte tilbake og vinket veldig. Først nevnte så enda litt tankefull ut. Hun var jo veldig fin, flott, No damage done. Kanskje vi ser henne igjen på en eller annen fremside. (hadde ikke tatt denne i Norge, og jeg er aldri i sånn modus her. I Norge kan man jo knapt gå bort til en jente på byen, blir jo nesten regnet for tilbakestående for å snakke med fremmede. Uheldig utvikling) Videre tror jeg vi hadde en pitstop i Huddersfield, hvor vi var inne på et utested med mye folk. Her havnet vi ved et snooker bord, og tok noen runder. Tror det gikk litt bob bob, da man ikke akkurat var edru lengre. Ingen damehistorier herfra, ikke så rart kanskje, når jeg først kom på at vi hadde vert her en uke senere pga. at de viste snooker på Eurosport Vell tilbake i Liverpool så reiste vi opp til der vi bodde. Altså husker jeg ikke om vi var å spiste først eller hva fanken som skjedde. Ganske høy promilleføring. Etter litt om og men, kom jeg meg i dusjen og skiftet. Da kunne jeg plutselig ikke finne PIC, han var søkk borte. Døren til rommet var låst. Jeg gikk på utsiden og så et glimt gjennom lamellene, tom seng. Fuck, hvor faen er han? Jomfrutur gutten hadde funnet senga, han virket ikke bekymret for PIC, og dermed roet jeg meg også litt ned. PIC er jo nærmest født og oppvokst Liverpool, selv om han faktisk ikke er det. Men hva faen, da var jeg jo helt alene. Jeg skulle i hvert fall ikke legge meg. Har hatt en lengre pakt med Termo fra tidligere på forumet her, at vi skal treffes. Prøvde å sende en melding på dette tidspunktet, men den gikk vist ikke ut. Bestemte meg for å dra til samme puben som dagen før, gikk ut og praiet en taxi. Jeg hadde jo enda ikke ordnet taxi nummeret på telefonen….. Joda, en av våre nye landsmenn som jeg ville sagt skulle kjøre meg, men jeg hadde ikke adressen. Det har aldri vert noen problem tidligere, men det viste seg å bli det denne gangen. Jeg sa egentlig klart i fra at jeg ikke hadde den, men han ville fortsatt prøve å finne stedet. Jeg bare ok, «but im not paying a fortune». Vi avgårde, og det gikk snart opp for meg at selv om fyren var grei og hyggelig så hadde han ikke den minste snøring. Vi bodde ikke særlig langt fra denne puben og tiden halte ut. Vi har jo moderne telefoner osv., bare å søke navnet på puben, så kommer det jo opp. Men siden jeg hadde slått av all data trafikk, ba jeg han gjøre det. Vell, det hjalp ikke nevneverdig. Sist vi var nede, fortalte jeg jo at jeg og Andy var og spiste på The Jolly Miller «are thees squidd»? (Løkringer) Vi passert denne plassen først en gang, så igjen og når vi passerte The Jolly Miller for 3 gang, da tenkte jeg at «This ain`t working», fikk kontakt med Termo på dette tidspunktet, men han hadde sine egne utfordringer å slite med. Etter nærmere en time i taxi, kjenner jeg meg igjen , og sier « This is it mate, how much»? 20 sier han og jeg bare «ill give you 10» Jeg sa liksom på forhånd at jeg ikke kunne veien, og han godtok dette til min store forundring. Time i taxi, 10 pund, er nok ikke hverdagskost. Men jeg hadde ikke betalt mer heller. Them girls them girls. Vell inne, satte jeg meg i baren. Litt stusslig alene får en si, eieren lurte på hvor jeg hadde gjort av PIC, «he is lost mate, cant find him» Vell, ikke så mye folk som var der, men jeg har alltid likt meg der, så jeg satt nå litt i baren. La selvsagt merke til noen jenter og en gutt som satt i en krok på motsatt side av resten da jeg gikk inn. Jeg kunne ikke se dem fra baren, så jeg gikk på toalettet, slik at jeg var sikker på at de så meg. Tror ikke det er så veldig ofte det ramler inn totalt fremmede her, slik så de i hvert fall ut på noen av gjestene når vi var der første gangen. Men til og med de nikket og skåle i luften dagen før. Anyways, det gikk ikke lang tid før nevnt gruppe på andre siden kom inviterte meg til å sitte med dem. Skjedd i Norge? Neppe. Jeg ble selvsagt med, hilste på gjengen og de var super hyggelige. Needless to say, jeg var noe eldre, men det brydde ingen seg om, inkludert meg. 3 Søstre, og typen til hun eldste av søstrene. Så var det en viss Tracy, og hun likte vist denne raringen som ramlet inn her på egenhånd. Det var i hvert fall det hun yngste sa, she likes you, talk to her Hun yngste hadde faktisk også et sånt flott ansikt, veldig lik hun på toget. Hun satt også og kikket, kanskje naturlig det, med han fremmede blant de kjente rundt. Men hun kikket mer en resten, merkelig altså. Mener jeg sendte ut en sånn «make sure you putt that lovley face of yours into good use» til henne også.Etter hvert var vi også en del inne i den andre enden av baren, og der var plutselig datteren til eierne også igjen. Så da måtte jeg jo si hei til henne og det var da med et kyss på hånden. Faren passerte meg med et, det jeg vil kalle ørlite strengt blikk(Do not do that son ), og jeg lurte vell på om jeg gjerne hadde gått litt langt . Men, kysset var kun et tegn på respekt og kanskje litt beundring. Han sa ikke noe, og jeg tror ikke jeg gjorde noe mer ut av det en det heller. Kanskje han følte vi var litt for nær kona og datteren, vell han trenger ikke bekymre seg. Mulig hun dattera hadde type for alt jeg vet. Vetta søren om Tracy fikk med seg dette her, for jeg husker ikke stort mer av hele kvelden. Men veldig kjekt var det Tror de fikk tak i en taxi til meg når de stengte, og jeg reiste hjem. Så gikk jeg ut igjen, og kjøpte nattmat. Bare dumt å ta taxien til nattmat for eksempel? Har nok vert litt bekymret for de 4 siste anropene til pic gikk ut ti på halv fem på morgenen. Matchday Våknet tidlig neste dag, sov nesten ikke hele turen, samme med spising. Hvor var PIC, hva skjedde før jeg dro hjem, hvorfor fikk jeg ikke telefonnummeret til Tracy, sa jeg hade på en fin måte? Nei, ble litt stressa. Formen var god. Vet ikke om jeg ble vekt av romsteringen til Jomfruturgutten, i hvert fall var det første jeg spurte om hvor var PIC? Nei, han lå og sov……………………………………. Det var 2 senger på rommet, en enkelt seng også, så hadde han faen meg velta seg opp i der. Derfor så jeg han ikke. Kvelden før prøvde jeg til og med å dirke opp døra, men det gikk ikke (Skulle vert Scouse ) Og han har da Care ed less om at magesåret mitt når var så dypt at man så rett igjennom. OG det var han som FAEN KJE HADDE KOMMET TIL LIVERPOOL FOR Å SOVE!!!!! Hva faen skal en med fiender, når man har sånne venner … Anyways, sippa mer Jeger til frokost og gikk inn i bar området. Så kom Andy og faren hans, vi drakk å pratet litt. De kjørte oss nær stadioen, rett ved the Vally. Ny bil igjen, gjør det nok rimelig greit som Wheeler and dealer den gutten. Litt trangt da, Jeg: «If the comercial promised there where room for 3 grown men in the back here, they lied» til og med the old man matte smile litt. Andy bare, they did not promise that… Tørt Ikke kødde med ny bil liksom. Satt på the Vally og pilset, bra med folk, jeg begynte å fyre opp kamp og stemning. Biggest game in the world osv. Var noen unge gutter som aldri hadde reist før, jeg fortalte om 3-1 sieren i 2011, Hvordan Fields of Anfield road nesten blåste av taket, når 3-1 scoringen kom. For en setting denne gangen, mulig 4 plass, CL, flere hundre millioner på spill, sist hadde vi jo bare æren å spille for. Hypet det kanskje litt (nesten dårlig samvittighet etterpå) Men stort er det, man kan si hva man vil.Plutselig var halve Stavanger på The Vally, og masse folk kom som jeg ikke ante skulle på kamp. Sikkert over 20 man som kjente hverandre, altså bare der. Fikk også nokså god kontakt med ei i baren der, med veldig blå øyne, litt fascinerende. Hun la plutselig ut til meg om at beklager at ting går litt tregt i dag og sånn for hun hadde vert ute i går. Jeg bare «if you only knew » Uansett fordel dette, hun serverte meg så fort hun så meg, og det var jo kamp om drikken for å si det sånn. Så slo det meg, jeg hadde glemt telefonen. Faen, jeg sank helt i sammen . Kunne nok rukket å hentet den, men det tok jeg ikke sjansen på. Skulle jo få billett også. Nei, ingen god følelse, men det fikk bare stå til. Det gjald jo bilder, men også vist man mister hverandre og sånn. Helvetes dritt, pga dette fikk jeg ikke møte Termo denne gangen heller, det skal jaggu ikke være lett. Og jeg som aldri glemmer noe. Det som skjedde, var at i det vi dro hjemmefra, var jeg var på vei ut do døren. Så gikk folka forbi og ut, jeg bare fulgte på, og da lå mobilen igjen på bordet. Tro det eller ei, men jeg kikket inn for å se om noe var glemt, men så ikke telefonen. ………… Nærmet seg kamp, folk spredde seg utover, jeg hang med på Andy for vi måtte få billetten. Han kom på tiden, takket ham pent i hånda om det var dyrt. Hvem som fikk hva av pengene aner jeg ikke Så var det kampstart, det er ikke så mye å si. Sjelden har jeg hørt The Kop så stille, helt fra starten altså. Vi møtte ikke opp til denne kamp, og publikum virket preget. Til og med United supporterene sang where is your famous atmosphere? Jeg hadde fått en kjempe fin sitte plass da, rett opp til høyre for Manager og spillere, men et godt stykke oppe. Dog var det ikke mye hjelp i utsikten, hadde 2 unge scousere på hver side av meg. Jeg pratet med begge, men selv ropte jeg stort sett på kort. Gikk 3 minutter så hadde jeg mistet stemmen. Var ikke så mye å kommentere. Kjekt å se Pele i levende live, synd at det skal være et av høydepunktene.Gutted når Gerrard ble utvist, skuffa og forbanna på han. Trodde først det var rødt til United pga taklingen. Det hele ble nesten latterlig, når Manc`s begynte med «Now you gotta belive us, you nearly won the league» så syntes jeg faktisk det var morsomt, i hvert fall etter kampen. Jeg traff på straffen da, det gjorde ikke Rooney jeg hylte ut «Come on Mignolet, save that wiggs penalty», gjorde litt godt midt oppi elendigheten når Rooney`s elendige statistikk på Anfield foresatte. Hadde Lallana scoret, som han burde kunne ting kanskje lett sett annerledes ut. Skrtel situasjonen så jeg ikke, har sett reprisen, jeg tror ikke han gjør det med vilje, selv om han ser ned. Det er i hvert fall helt ulikt han. Jaja. Forlot stadion ganske fort, møtte Andy utenfor The Twelfth man, jeg sa bare «im not paying for this shit man» og siktet til billetten. Vell, etter hvert tilbake på The Vally på «ittesåta», spilte noe grusomt høy musikk og vi satt altfor nær. Dog kom øla på løpebånd fra hun med blå øyne Etter hvert begynte det å minke litt på folka, og vi fikk bedre plasser. Så kom 3 United busser litt nedi gata, Politi foran og bak som seg hør og bør. En del stimlet til vinduet, fingre og skjellsord haglet, jeg bare observerte. Det morsomme var en skikkelig gammel dame som var der før kampen også, hun var verst av alle, og tok helt av på det verbale Er jo nesten en plikt dette, part of the game. Jeg trøstet de som jeg hadde hypet for, særlig de 2 unge guttene. Føltes ikke bra. Men selv var jeg faktisk ikke særlig skuffa, må jo møte opp skal man vinne kamper, dette hadde jo sugd lut fra første sekund. Fokus et sklei fort over på 2 fine jenter som stod midt i rommet og drakk. Hun ene hadde veldig fine blå øyne, de så egentlig skandinaviske ut, men jeg tenkte ikke over hvor de kom fra der og da. Musikken hadde tatt seg opp, og de spilte nå forholdsvis nye sanger. Hun jeg satt å så på sang/minet med musikken.Ok, kons! Reiste meg opp, stilte meg ved et bord noen av de andre kjente stod. Fikk blikk kontakt, og repeterte det en del ganger, når jeg var sikker gikk jeg forbi, på do. På tilbaketuren var det ny blikk kontakt med et solid smil fra begge sider Så kom Bruno mars Uptown funk på, og den er jo nesten litt cheese «gotta kiss my selfe i`m so pretty» , men jeg mimet sang med på den, dette fikk hun med seg, og hun var med. Den sangen etterfulgt av Ed Sheeran, thinking Out Loud, og da var jo hun solgt, det var lett og se. «People fall in love in mysteryous ways» osv osv osv, knall sang Nei, da var det jo bare å vandre bort etterpå, og det gjorde jeg. Venninnen hadde ikke fått med seg hva som foregikk, så jeg pratet i vei med dem. Pga. musikken så hørte jeg ikke hvor de var fra, så jeg ble litt overrasket over at de var fra Colorado i Amerika. Så en del prat frem og til bake. Så sier venninnen, «we have seen her team now.» Og jeg bare, what do you mean her team? Da åpner hun glidelåsen, og tror du ikke faenskapen er rød, men feil rød farge???? Har du sett, godt det ikke var i 2010, for da hadde jeg nok gått banans «spy spy spy spy spy!!!!!!» Jaja, litt overasket, sa jeg bare «be carefull with that in here girl» Hun hadde jo Gerrard skjerf på seg, begge hadde det samme. Men hun hadde vell kjøpt det ETTER det røde kortet! Jaja, vi pratet litt mer, så var guttene på vei ut, Andy kom i døråpningen og vinket meg ut. Jeg tok begge i hånden og sa bye bye. Mega tabbe! Disse skulle jeg jo ha invitert med. Men det hadde nok ikke vert lett, fortsatt mye trafikk, ikke lett å praie 2 taxier å holde de samlet, og jeg hadde jo ikke telefon. Men Mega tabbe! Kan jo la henne tro da, han at skjønnas`en forlot henne, for hun valgt helt feil en gang tidligere i livet, kan jo håpe Jaja, vi praiet en taxi og for til byen (første gang foruten om frokost og toget). Slo meg at taxi sjåføren lignet veldig på Ringo Star bakfra, dette måtte jo jeg selvsagt gjøre et stort nummer ut av, for godformen var jo nå på plass. Tror kanskje Andy syntes dette var litt unødvendig, men fyren lignet jo. Tror kanskje ikke taxi fyren var helt enig, han tok i hvert fall av seg solbrillene snudde seg mot meg og sa «Do i look like Ringo Star to you now»? Jeg svarte kjapt, «No, your nose is much to small to be Ringo Star mate» Så roet det seg enda mer når jeg begynte å snakke om at det var Hyacinth Bucet som kjørte i bilen bak osv. Men mitt nye kallenavn var nå Ringo fra Andy sin side, sist var det vell Squiddy. Jaja, vell nede i byen gikk vi litt, aner ikke hvor vi var. På veien passerte vi div busskur og lignende. Needless to say, jeg søkte nå blikk kontakt over alt, med stor suksess. Husker særlig 2 jenter som satt og ventet på bussen, da jeg hadde passer gaten, snudde jeg meg og slengte avsted et kyss i luften. De satt og fniste med hånden mot munnen. Oh them Girls! Til og med førstereisgutten som er småbarns far måtte flire nå. Etter hvert fikk oss noe å spise, pulled pork hamburgere på en ganske fin bar/spisested som jeg tror het Hannah`s bar. Varier veldig på moderne og gammelt i sentrum. Her var det vakter på inngangen pga. kampen, jeg spurte siden det var så tidlig. Her inne var det også kjentfolk, han ene var dønn lik Richard i Gas Monkey Garage, men jeg fikk ikke lov å dele dette med han av Andy. Dog tror jeg ikke han hadde hatt noe i mot det, for han så ut til å være minst like høyt oppe som jeg var. Jeg fikk Andy til å google Richard da, og han måtte jo viste det til Pic, look here is a good one. Så han var jo enig. Det var god mat her. Etterpå gikk vi på en litt moderne uteplass, tror faktisk vi gikk inn på VIP området, selv om det liksom ikke var crowded, fortsatt tidlig. Her møtte vi Andys «venner» (Them are not your friends mate), jeg så egentlig med en gang at disse fucker du ikke med. Fikk oss noe pils, jeg hilste litt rundt, så kom konge sangen «Sweet Caroline», jeg digger jo den fra sist, Andy digger den, og aparantly the Crazy Gang digger den. Så det ble full allsang, mens Pic og familiefaren bare satt og kikket på hverandre. Døvinger … På «How can i hurt when holding you», så var det jo dårlig med damer rundt(foruten om hun ene Chernobyl i sofaen), uten å analyser for mye hva teksten betyr i kampen hete, slengte jeg bare armen over ryggen på han nærmeste. Det skulle jeg ikke ha gjort, for når jeg sang videre ble han faen meg helt rar i fjeset. Når vi skulle gå, så var det liksom, fra han, «skal dere gå allerede»? Scary! Vi ble ikke så lenge der, tror Andy hadde snakket med en annen Nordman om noe, på en skikkelig gammeldags pub. Da vi forlot den forrige puben sier jeg til Pic, litt av en gjeng! «Ja, der er det flere diagnoser per hode, enn man kan telle på en hånd» Good riddance! Vi ramla inn på puben som jeg snakket om, virkelig gammeldags, Andy hyler ut «You sure know how to pick them mate» Lol, sikkert kjekt for eierne å høre. Jaja, her var det i hvert fall mye kamp folk, mange røde drakter, svensker og nordmenn. En god del lokale også, helst litt oppi åra og vell så det. Tror jeg snakket med alle her inne, var høyt og lavt. El Classic gikk jo på TV, og det var liksom flere avdelinger. Magisk øyeblikk når han ene gikk og hentet en gitar fra baren, spilte noen sanger og sang. Vakkert og litt unikt. Det var vel eneste gangen jeg satt nedpå og i ro Det som stod i baren var 2 som jeg syntes var litt unge for å drive bar, de forklarte da at de var faren sin bar og de hjalp til. De var veldig hyggelige og tok seg tid til å prate, fikk til og med han ene til å prøver Oliver Twist, jeg hadde et helt foredrag om det Husker en av de lokale godt godt godt voksne damene skulle gå, hun var og gav dem en klem, jeg slang meg «Oh, Do you want one too» Jeg svarte "Of Course love" med en gang, åpne armer 80 Eller 18, Jente eller Gutt, tok vist helt av Inne i den halvmånen der var sang tidligere, var jeg inne og lodda stemningen, hadde fått for meg at det skulle bli 3-2, og at han ene måtte bette på det. I det jeg sklir inn, glipper ølglasset og går i tusen knas. Ikke noe søl selvsagt, vegg til vegg teppe FTW Men mye knust glass, needless to say, jeg ble det laughing stock. Sank litt i sammen nå også, som ved mobilen, fryktelig høyt oppe, for så å lande brutalt . Vet ikke hvorfor, men ulikt meg å miste glass også. Hadde jeg vert litt oppegående så skulle jeg sagt «Tok a Gerrard there, did`t i» ? Anyway, nå hadde de slutta å mobbe, og han ene sier «Do not pick it up, you will cut yourselfe», jeg var jo nede og begynte å plukke med en gang, for det var flaut og jeg ville rydde etter meg. «no problem, i will be fine mate» 2 sek etter på, kutt i tommelen Var veldig lite da, så gikk fint. Videre var det noen svensker, siden de var med en jente, så snakket jeg selvsagt mest med henne. Snakket om kampen, og tenkte jeg skulle nevne dette med supporter utstyr. At det er ikke om å gjøre å labbe rundt i det, åpenlyst etter kamp, om det ikke er så farlig heller. Jeg viste at jeg hadde nøytral jakke, med skjerfet og bare en rød t-skjorte under. Ja, hun var med på dette, vi pratet videre og det viste seg at denne unge jenta hadde vert på over 30 kamper. For å si det slik, jeg droppet videre prat om what to do and so on Fikk nå linket disse opp mot Andy da, så kom det noe godt ut av det også, for han…. På et tidspunkt var jeg ute og tok ut penger til «im not paying for this shit man», det var lett og finne minibanken, men da jeg skulle tilbake, ble jeg med ett mer usikker. Faen, hadde ikke mobilen heller.Gikk opp i den «hovedgaten» jeg trodde jeg hadde kommet fra, spurte noen som stod utenfor en uteplass om de nettopp hadde sett meg gå forbi. «No» var svaret. Faen også. Jeg var liksom ikke edru heller . Så da forklarte jeg situasjonen til dem, og de bare «Oh, no problem, just come join us at this pub then» Jeg hadde aldri møtt folka før liksom, men sånn er Liverpool og folkene i den. Det er helt fantastisk, ser ikke slikt i Norge. Jeg takket, men sa jeg vil prøve litt til, dog hadde det vert moro å blitt med dem. Fant tilbake lengre oppi gate, utestedet lå litt skjult i en side gate, så jeg så den ikke tidligere. Betalte Andy og han for vell etter hvert, men han var jo strålende lykkelig, hadde jo fått lov til å være ute til 22:00 Ble nå der litt til, holdt et foredrag om gudene vet hva for 2 eldre ektepar som satt der, aner ikke hva jeg snakket om, men de så helt fengsla ut…. Det ble stengetid, stenger tidlig på søndagen de fleste vist. Vi tok taxi opp mot der vi bodde og skulle inn der vi var på pub første og andre dagen, men det var dessverre stengt. Jeg var ikke klar for å ta kvelden, men i manko på nye puber i nærheten ble det resultatet. Igjen, gikk jeg ned på burger King, etter og ha hoppet av taxien. Det gikk forresten i engelsk hele tiden nå, selv når det kun var oss 3, og de 2 andre holdt på å bli hodegal av meg. Jaja, jeg brydde meg ikke om det og stakk som sagt på burger King som jeg nå var blitt godt kjent med. Pratet med alle her…… .Lette febrilsk etter pepper, «there is no pepper in Liverpool mate» Maten var sikkert kald før jeg hadde kommet meg ut, var jo kommet nye folk man måtte prate med, men alle var hyggelige. Hun ene, «your chips will get cold» Not like that train had left the station Tok med mat til de 2 syv-soverene i reisefølge mitt også, om de var litt trøtte av meg. Klokken ble nå i 2 tiden selv søndagen, før det ble kveld. Jeg måtte jo avgårde 12:00, mens de andre hadde en del seinere flight. Våknet faen meg 07:00, og fikk ikke sove mer. Burde jo vert drit sliten!!! Sovet 17 timer fra onsdag til mandag, og vert dritas til the early morgning 2 av dagene, og relativt 3 dritas den 3 dagen. Kom meg på beina, gjorde meg klar til å reise. Men de andre sov, drita kjedelig å sitte å vente. De våknet etter hvert. Jeg prøvde å ringe på til baren for å få noe vann og juice, men fikk ikke svar. Så en dame som kom borti veien, jaja, da var det jo bare å blir der litt til, og ringe på Det viste seg å være rengjører`en, så hun låste meg inn(hadde møtt henne så vidt ved ankomst). Slettes ikke verst hun heller, meeeen, nei på tide å komme seg hjem. De andre dro til byen, men jeg hadde bare en time til avreise, så jeg valgte å vente. Fikk med meg at eieren låste seg inn, og låste opp rommet til pic, hørte bare «Oh fucking hell!» vi hadde jo rydda det, men det lukta vell verre enn Surstrømning i et confined space. Jeg bare «Dude, im here, just as you know it» Bare så han ikke skulle si noe jeg ikke burde høre Liddell John kom å hentet meg 12:00 som avtalt, og vi dro avgårde til Manchester.Fikk sjekket inn etter hvert, dama studerer reise planen min, you are a bit on a d-tour arent ya? Manchester-Heathrow-Schiphol –Stavanger, tenkte jeg skulle ta det «Getting out of jail cardet» uten å si noe mer, men forklarte at det var sånn det måtte bli denne gangen pga. sen bestilling og eneste retur rute til folkelig pris. Formen var god, skjelvingen var ikke så god, de trodde nok jeg var rammet av alvorlig Parkinson(uten å disse noen), og hjernefeil. Jeg klarte kunststykket å be om svart kaffe, direkte oversatt, noen en gang en ny landsmann på andre siden av disken. Hun kikkert rart på meg, men jeg vek ikke en tomme, Så når hun spurte om milk, så tenkte jeg at jeg skulle forklare at det var det som var ment med blackcofee, men siden hun ikke hadde dratt opp rasismekortet, så tenkte jeg at jeg skal i hvert fall prøve å unngå å gjøre det verre. Faen for et sirkus, det var liksom det siste jeg trengte. Tror faktisk jeg tenkte tanken før jeg sa det også, men liksom, ingenting funka i toppen. Jaja, var i hvert fall ikke noe vondt ment. Det ble en del tips får en si …. Når jeg skulle drikke denne koppen var det en stor utfordring, prøvde å holde den og drikke med det lokke på, dødfødt. Av med lokket, prøve nå nytt. Nei. Satte hodet ned på bordet og drakk fra kanten, sånn at jeg slapp å ta i den, kunne ikke holde på sånn og gikk til gaten. Fikk kaffen med da, og supt den i meg etter hvert. Da ble jeg god og varm, så kom sola og jeg var godt kledd, så kom svettetoktene….. 3 dagers fylle som skulle ut. Harde Tak. Pratet litt med et eldre ektepar som satt der, vi hadde mye de samme tankene om ting og tang, det var litt stilig. Begge stussa på at man måtte tilbake der man kom fra når man skulle til gaten, Vi lurte på hvilket stadion vi fløy over når vi skulle lande, og begge lurte på hvem som hadde tatt med hund på flyen når hydraulikkpumpen gikk bananas(vi hadde landet), de satt rett bak meg. Likte Heathrow, har ikke vert der før. Veldig mye å se på, mange butikker, jenter og slike ting. Tenkte jeg skulle få meg noe mat, dum ide. Har aldri slitt så jævlig med å få i meg mat noen gang, kniv og gaffel, fish and chips. Så var alt glovarm, og du spiste oppi en sånn jævla frityr korg, slik at det ikke var å komme til noe som helst. På toppen av maten stod også skålene med «dip» eller hva man skal kalle det, så da var det umulig å komme til. Tallerken? Nei, bare dumt. Så skalv jeg jo så jævlig på nevene at så fort jeg hadde fått løs en bit fisk, så var jo den ramlet av igjen. Samtidig trålte kelneren rundt meg, og jeg følte alle stirret. Blaaaaaa, ville dø.Måtte bare gi opp det der, og komme meg derifra. Kom meg på flyet, tenkte jeg endelig skulle sove litt, og var på god vei. Da klarer jo fyren på siden å miste ned mobilen midt i innsovningen, så da ble det no rest for the wicked. Endelig fremme i Amsterdam, så spør han i sikkerhetskontrollen om språket, før jeg får svart , har han ramset opp det meste. Jeg sier Norwegian, are you good at that? Han må flire, og spør om jeg har det travelt. Jeg liksom, nei, tror ikke det. Litt senere går det opp for meg, stille klokken frem, ja, det er lurt. Dudududududu, oi, løp!!!!!!!!!!!!! Men det gikk forholdsvis greit, men boarding var godt i gang. Jeg og Pic var nå på samme fly, dette flyet var proppet med folk som hadde vert på kamp.Endelig fremme på Sola, så klappet faen meg dørene igjen, så da måtte jeg forbi alle folka, inn igjen i flyet og be dem få tak i noe personale. Så hang vi der i evigheter, før dørene ble låst opp. Svidde av nye 2500 i taxfrien, hun ene der lurte meg jo trill rundt, ikke rart det med de flotte brune øynene, hun var fra Litauen faktisk, men så spansk ut. Hadde bodd i Norge i 2 år og snakket bra Norsk. Videre var det ei inne i krematorie avdelingen som jeg dro kjensel på, hun satt bak meg på flyet, hun var i hvert fall Spansk. Hun snakket engelsk, bodde faktisk her hun også, jeg trodde de sko på ferie. På tide å slå av sjekkingen, er på norsk jord, må bare igjennom tollen. Så hadde de faen knust kofferten også, den «lakk» ikke, men trillehåndtaket er totaly fucked. Tok flybussen og rakk akkurat en lokal, mens jeg stod her kom der en jente. Hun hadde sånn hoddie jumper, med ører på hetten, og var unektelig søt. Så jeg fortalte henne det inne på bussen, det tok hun bra. Sååååååå var flørtingen over. Driver jo ikke på sånn i Norge, blir jo satt inn! Max drikking, minimal soving, reise i over 12 timer, men fikk faen ikke sove før etter 04:00. Helt utrolig! Den jævla hjernen min skulle prosessere helgens inntrykk. Første solid måltid siden søndag(som heller ikke var så stort) ble tatt inn tirsdagskveld. Onsdag begynte vann å smake vann igjen, så da var ting på bedringens vei. Kommet til fredag nå, jeg har skrevet i evigheter, har vert sinn sykt rastløs i uka. Kan kanskje gå videre etter å ha fått ned dette på papiret. Nå vil nok ikke alle se Liverpool slik jeg gjør det gjennom mine øyne, men dersom du tar i mot, så vil denne byen og folkene i den behandle deg godt. Så er det viktig å lytte, ta interesse, samme hvem det er du snakker med. Festen må man lage selv, her som alle andre steder.At jeg er med en fantastisk gjeng når jeg er der nede, forsterker jo bare modusen/transen jeg havner i. Så da reiste man nok en gang hjem fra Liverpool, som et lykkeligere menneske. Og til slutt, livet er mer en fotball! Ble dessverre litt lite bilder denne gangen: Litt bedre bilde av Rammen Smågal sikler på enda Togtur er gøy i England: 2 Skilt fra den lokale puben i Barnsley, solid visdomsord! : Thes days var definitely over, men det brydde ikke pic seg nevneverdig om: Endret 7. april 2015 av guttorm 2 Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Skal lese det i kveld, kjekt med slike poster! Det vil hvertfall jeg se mer av. +1 fra meg Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Du kan jo starte eget forum du guttorm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå