Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Vi er et par i som har passert 25 års merke, men vi har ikke fylt 30 enda.

Vi har heller ingen barn.

Etter at vi flyttet til Oslo raknet alt av sosial liv.

Vi er ensomme og bruker mye av tiden til TV titting.

Vi er oppegående mennesker med gode jobber.

Vi er sosiale på jobb, men det faller oss ikke naturlig å be med en kollega hjem eller gjøre noe sammen med en kollega på fritiden.

Jobb og privatliv skal være adskilt.

Jeg har noen venner som er single men det blir ikke det samme å gå ut å spise når man er 1 par og 2 single kompiser.

Hun har ingen egene venner.

Hva skal vi gjøre?

Så fort man er et par som leter etter et annet vennepar, så tror folk at vi ønsker partnerbytte.

Men vi er kun ute etter vennskap.

Vi sliter litt nå, det begynner å gå utover forholdet.

Kan noen hjelpe oss med noen tips?

Eller om det finnes en grunder der ute som kan lage et nett sted der par kan finne andre vennepar i samme situasjon.

Jeg kan legge til at vi sendte inn problemet til Rådet på Nrk 3. Men vi ble ikke valgt ut til å komme på TV.

Anonymous poster hash: 6ce8d...ca8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første bør dere senke standarden litt. Null problem å ta med en singel kompis å gjøre noe sammen hvis dere er gode venner.

For det andre så bor dere i norges største by, med (kanskje) norges desidert beste fritids og kulturtilbud. Med mindre en av dere har et alvorlig handicap eller værre har dere ingen unnskyldning for å ikke utforske det! Dra ut en ettermiddag og ta en kaffe/spis middag/gå på kino/dra på teater/se på operaen/besøk et museum/stå på ski/spill bowling/whatever. Det er faktisk mye lettere å komme i kontakt med folk når man er to enn når man er alene. Og om dere bare møter folk som tror dere er ute etter partnerbytte må dere seriøst begynne å vanke andre steder!

Dere må også begge to innse at for å snu TV-trenden så må dere faktisk senke guarden litt og komme dere ut. Ikke avfei hverandres forslag som teit og kjipt, da blir dere groende fast i sofaen fortere enn dere aner. Jeg har vært der, og det er en faen så kjip livssituasjon. Om dere sliter med å finne noe begge vil får dere heller inngå et kompromiss. Onsdag gjør vi det jeg vil, og fredag gjør vi det du vil.

Lenke til kommentar

Sett dere mål om å oppleve nye ting sammen!

Om dere begge har single venner er det da ingenting i veien for at dere ikke skal kunne finne på ting sammen med dem hver for dere. Tror kanskje det er noe av det tristeste jeg opplever; at par forsvinner helt inn i hverandre og er avhengig av å tilbringe all tid sammen. Skjønner ikke hvordan det kan være sunt. Fortsett heller å dyrk deres egne interesser og lidenskaper. 

Lenke til kommentar

Det er ikke så lett å forklare situasjonen i detalj når man prøver å være annonym.

ettersom jeg har kollegaer som vet mitt nick her inne og hva jeg gjør på fritiden

Vi har forskjellige interesser.

Jeg er vel den som er mest aktiv på mine interesser.

Jeg driver med ekstrem sport og hun trener og bokser litt.

Vi gjør ting sammen, vi går ut å spiser middag og spiller bowling sammen etc..  

Vi går også på turer og sover i telt.

Så blir det TV resten av tiden.

Så vi er aktive sammen, vi trenger bare noen å gjøre disse tingene med.

Til dere som sier at det er lettere å komme i kontakt med andre når man er to. Det kommer vell ann på personen(e)

Når jeg var singel så hadde jeg ingen problemer med å komme i kontakt med mennesker.

Det er veldig mye verre når man er sammen med noen, mener jeg.

Hvertfall i Oslo.

Grunnen til at vi holder jobb og privatliv adskilt er på grunn av tidligere erfaringer.

Vi klarer det helt fint, men det er ikke alltid kollegaer klarer det like fint.

Det er vanskeligerer for noen å ta i mot kjeft i jobben av en venn.

De som ikke er under oss i jobben er såpass gamle at de kunne vært foreldrene våre.

Jeg får ikke sjekket facebook linkene ettersom jeg har meldt meg ut av facebook for lenge siden. p.g.a vilkårene til FB 

Lenke til kommentar

Tja, velger du å ikke være på Facebook velger du å bli ekskludert fra veldig mye sosialt. Selv om du har miljøer du deltar i er det vanlig at invitasjoner kommer på Facebook og bare Facebook.

Sånn som du beskriver det virker det ikke som om dere har noe særlig felles interesser (med mindre dere virkelig er hardcore teltere og bowlere), så da kan det bli vanskelig å finne noen andre sammen. Kollegerer er også ut, det gjør det ikke lettere. Da sitter dere vel igjen med treningsgreiene da. Når du sier at hun bokser, betyr det at hun er med i en klubb? Konkurrerer? Går kanskje an å møte noen den veien. Er du soloekstrem, eller trener du med andre?

Lenke til kommentar

Røper jeg mer nå, er risikoen for å bli avslørt for stor.

Dette er et såpass pinlig problem, og vil svekke min possisjon i jobb om jeg blir avslørt.

Jeg tenkte det var andre her i samme situasjon, som jeg kunne tatt kontakt med.  

Jeg legger posten død her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Personer som fornekter vilkårene til sosiale media og samtidig ønsker å være mer sosial.... Kan ikke fungere....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Step 1: Kom deg tilbake på Facebook. Hvorfor måtte akkurat du melde deg ut, når over 1 million andre nordmenn er registrert der? Facebook er ikke ute etter deg, hvis det er det du tror... Når du ikke er på Facebook så detter du også bort, folk vil glemme deg.

Ellers tror jeg at det beste er å ta med venner inn i et forhold, og ikke etablere venner i et forhold, mye vanskeligere...

Anonymous poster hash: 4929c...e63
  • Liker 1
Lenke til kommentar

...

Jeg tenkte det var andre her i samme situasjon, som jeg kunne tatt kontakt med.  

Jeg legger posten død her.

Nei, ikke gjør det.

Hvordan kunne du tenkt å ta kontakt med folk i samme situasjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...