AnonymDiskusjon Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Jeg ble for to år siden anmeldt for voldtekt som hevn fordi jeg avslørte en utro mann overfor kona. Vi hadde hatt et forhold. Saken ble selvsagt henlagt, men siden det var ord mot ord(som politiet sa), ble saken henlagt på bevisets stilling. Saken er at jeg to år etter, søker ny jobb ved en skole og lurer på hva det vil stå på den vandelsattesten/rullebladet jeg må fremlegge i august? Jeg vil jo anta at det ikke vises, siden det ellers ville være fritt frem for hvem som helst å ødelegge livet til hvem som helst. Men er det noen som vet 100% hvordan dette er? Anonymous poster hash: a82e5...01a Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Anmeldelser skal ikkje takast med i ordinær politiattest, ei heller i ein uttømmande politiattest. I ein vanlig politiattest skal det i all hovedsak kun stå forhold som du er dømt for, medan den uttømmande politiattesten i tillegg har med forhold der du har vært sikta eller tiltalt. Uttømande politiattest vil ein uansett ikkje kunne kreve ved ansettelsesforhold på ein skule då dette krever særskilt lovhjemmel for å kunne kreve ein slik attest. Detaljane står politiregisterlova §§ 40 og 41. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Jeg vil jo anta at det ikke vises, siden det ellers ville være fritt frem for hvem som helst å ødelegge livet til hvem som helst.Korrekt. Bemerkning; Jeg ble for noen år siden anmeldt (og vært til avhør for) for ærekrenkelse/legemsbeskadigelse (husker ikke helt). Imidlertid hadde jeg ca 100 personer som kunne bevitne at jeg var et annet sted på angitt tidspunk (i et annet land faktisk). Jeg kjenner ikke til personen(e) som leverte anmeldelsen, jeg vet fortsatt ikke hvem dette er. Jeg aner ikke hvor de(nne) fikk mitt navn fra. Anmeldelsen har ikke siden fremkommet på noen "offentlige" dokumenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå