namhvo Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Hei, trenger virkelig hjelp fra dere som er mer kyndig enn meg! Jeg har følgende komponenter: 4960X 32 GB DDR3 RAM ASROCK X79 EXTREME 11 MSI GTX 970 GAMING H100i GTX HX1000i PSU INTEL 530 240 GB SSD CORSAIR CARBIDE 330R Det er slikt at jeg har koblet opp alle komponentene og pcen skrur seg rett og slett ikke på. Har prøvd eliminering og det viser seg at det kan være noe galt med skjermkortet eller psu....eller hovedkort. Pcen skrur seg på hvis jeg fjerner skjermkortet, men da ser jeg egentlig ikke hva som skjer da X79 har ikke integrert video. Jeg har tatt ut batteriet samt reset CMOS uten at det hjalp noe særlig. Spørsmålene mine er 1. Kan det være PSU, at det ikke er nok volt? Synes det er usannsynlig da hx1000i skal klare dette ganske greit? 2. Kan det være skjermkortet? Håper virkelig ikke da jeg kjøpte denne brukt og selger har enda ikke sendt meg kvittering så sliter litt hvis det er det som er problemet. Jeg skal låne et eldre skjermkort og se om jeg får "boot" pcen senere i dag. 3. Kan det være kompabilitet til hovedkortet? Kanskje jeg må oppdatere BIOS eller noe? Håper på forslag, alt hjelper! Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Kan vel alltid hjelpe å oppdatere bios. Men som regel når maskinen ikke vil starte når skjermkortet er i, er enten dårlig PSU eller kortsluttning. Går vel ut i fra du har sjekket skjermkortet sitter, og strømkabelene også sitter. Prøvd med eldre skjermkort så sant det er PCI-E også oppdatere bios. Lenke til kommentar
namhvo Skrevet 7. april 2015 Forfatter Del Skrevet 7. april 2015 Kan vel alltid hjelpe å oppdatere bios. Men som regel når maskinen ikke vil starte når skjermkortet er i, er enten dårlig PSU eller kortsluttning. Går vel ut i fra du har sjekket skjermkortet sitter, og strømkabelene også sitter. Prøvd med eldre skjermkort så sant det er PCI-E også oppdatere bios. Jeg har hatt et lignende problem tidligere da jeg måtte gjøre et par innstillinger i bios, men dette var da snakk om Z77 og gtx 970. Jeg har sjekket kablene mange ganger samt at skjermkortet sitter i, prøvd med diverse pci.e slots også Lenke til kommentar
namhvo Skrevet 7. april 2015 Forfatter Del Skrevet 7. april 2015 Da har jeg klart å boot og installere windows, men med min 8800 gts. Jeg har prøvd diverse kombinasjoner blant annet ved å endre fra GEN2 til GEN3 slik det er foreslått på diverse forumer. Videre har jeg oppdatert bios samt installert driver for gtx 970. Fortsatt problem med skjermkortet. Har lagt merke til at når jeg har i 970 og skrur på strømmen, så lyser h100i, før den slukner helt og ingenting fungerer. Kan det være gpu? og hvordan kan jeg få testet den uten å putte den i en annen rig? Takk for hjelpen så langt! Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Du får ikke testet den uten en annen maskin, jeg sier kjør på med rma. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 (endret) Det kan være lurt å teste den i annen maskin, har opplevd plutselig å så har maskinvare ikke fungert med hovedkort uten å finne noe galt på oppsettet, kan være så enkelt noen ganger dårlig programmert bios i verstefall eller litt dårlig PSU. Men virker jo litt rart når du ikke får slått på viften. Da er det veldig surt å betale testgebyr og fraktkostnader i tillegg vente 1-2 uke i verstefall. Men har du ikke annet mulighet så er det ikke andre råd. Du har ikke flere strømforsyninger du kan teste med i så fall? Endret 8. april 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Du har husket avstandsstykkene mellom hovedkort og bakplata på kabinettet? Og koblet til alle strømkabler som skal til skjermkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå