Gå til innhold

Oslo 2015


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, så blei det en versjon og så to i svart-hvitt også. V3 er rettet opp og jeg plasserte hjørnet på bygningen midt i bildet for å få en strammere komposisjon. Litt spent på hva andre måtte mene her..

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Av alle ting, synes jeg fargeversjonen ble best, også i komp. klarer ikke helt sette fingeren på hva det er, men fargene tilfører noe i bildet. Synes hjørnet på bygget ble best plassert i fargeversjonen, og personen tilfører som alltid det ekstra. Hvis jeg skulle pirket, så kanskje personen skulle vært ett skritt lengre bak, slik at han kom på den rene flata på muren.

PS pass deg for Kneppen, for fortauskanten går rett ut i hjørnet på v side........

Lenke til kommentar

Hei HSP, v2 for meg. Her synes jeg s/h passer best.

God komposisjon. Treet helt til venstre vekker riktignok oppmerksomhet, men ikke slik at den forstyrrer helheten. (Men her er sikkert meningene delte)

 

Vennlig hilsen Ragnar

 

 

Av alle ting, synes jeg fargeversjonen ble best, også i komp. klarer ikke helt sette fingeren på hva det er, men fargene tilfører noe i bildet. Synes hjørnet på bygget ble best plassert i fargeversjonen, og personen tilfører som alltid det ekstra. Hvis jeg skulle pirket, så kanskje personen skulle vært ett skritt lengre bak, slik at han kom på den rene flata på muren.

PS pass deg for Kneppen, for fortauskanten går rett ut i hjørnet på v side........

 

Tusen takk begge to for gode innspill. Litt forskjellige preferanser ser jeg. Interessant.

 

Henning

Lenke til kommentar

Et typisk bybilde besår ofte av mange fargerike elementer. Dette fargemylderet kan bidra til at et bilde oppleves som rotete. Her, derimot, hører alle fargene til samme harmoniske fargepalett. De passer fint sammen og danner en fin, rolig bakgrunn for motivet. Fargebildet oppleves derfor som rolig og tiltalende fordi fargene spiller på lag, istedet for å kjempe om oppmerksomheten med hverandre og hovedmotivet.

 

Men fargene bidrar strengt tatt ikke til fortellingen heller, bildet taper derfor ingenting på konvertering til SH. Men siden de ikke forstyrret i utgangspunktet vinner man ikke så mye heller. Så her blir det uavgjort for min del.

 

Når det kommer til kompen så liker jeg også V1 og V2 best. Synes hvertfall at stripene i veien bør være med. De gir en fin forankring til siluettet.

 

I V3 har figuren mistet sin forankring og blir en del av den negative formen. Komposisjonen er strammet opp og du prøver å forenkle bildet ved å fjerne unødvendige elementer. Alt dette gjør at bildet beveger seg mot et mer abstrakt og grafisk uttrykk. Det er absolutt en interessant vri, men jeg synes at det fortsatt er litt for mange elementer og former igjen her til at det blir så enkelt at det blir bra.

 

Synes derfor at bildet fungerer best som V1/2.

Lenke til kommentar

Hei, hsp.

For hvert bilde du presenterer fra Oslo, tenker jeg at du må da kjenne hver krok av byen !

Fargeversjonen er fin, men jeg foretrekker V2, - muligens fordi personen på bildet virker mer "inkognito" i s/h ! :)

M v h Albert.

  

Jeg likte fargeversjonen best. Sier som Pentaxen at jeg ikke helt klarer å sette fingeren på det, men tror at i mitt hode så har det noe med kontrasten mellom gjerdet og husveggen. Grønt,Gult og grått....

  

Et typisk bybilde besår ofte av mange fargerike elementer. Dette fargemylderet kan bidra til at et bilde oppleves som rotete. Her, derimot, hører alle fargene til samme harmoniske fargepalett. De passer fint sammen og danner en fin, rolig bakgrunn for motivet. Fargebildet oppleves derfor som rolig og tiltalende fordi fargene spiller på lag, istedet for å kjempe om oppmerksomheten med hverandre og hovedmotivet.

Men fargene bidrar strengt tatt ikke til fortellingen heller, bildet taper derfor ingenting på konvertering til SH. Men siden de ikke forstyrret i utgangspunktet vinner man ikke så mye heller. Så her blir det uavgjort for min del.

Når det kommer til kompen så liker jeg også V1 og V2 best. Synes hvertfall at stripene i veien bør være med. De gir en fin forankring til siluettet.

I V3 har figuren mistet sin forankring og blir en del av den negative formen. Komposisjonen er strammet opp og du prøver å forenkle bildet ved å fjerne unødvendige elementer. Alt dette gjør at bildet beveger seg mot et mer abstrakt og grafisk uttrykk. Det er absolutt en interessant vri, men jeg synes at det fortsatt er litt for mange elementer og former igjen her til at det blir så enkelt at det blir bra.

Synes derfor at bildet fungerer best som V1/2.

Tusen takk for innspill.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...