billywillie Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Har kjøpt en usb disk seagate expansion 4 tb som jeg har lagret gamle dvd filmer på. Men når jeg kobler denne til min laptop (asus) så går det bare noen sekunder etter at jeg har startet en film før den kræsjer og starter av seg selv igjen i løpet av noen sekunder. Kobler jeg den derimot på den stasjonære maskinen min så fungerer alt som det skal. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Kanskje USB porten på laptopen din ikke kan gi nok strøm? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Hvis den tar all strøm fra USB-porten kan det hende du må ha en Y-kabel for å trekke strøm fra to porter. Jeg må det på min eksterne Seagate. Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Noen maskiner klarer ikke disker over 2-3TB heller hvis ikke den er formatert på rett måte. Husker ikke hva det het i farta:). Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 7. april 2015 Forfatter Del Skrevet 7. april 2015 (endret) Denne disken har egen strømforsyning. Men jeg har prøvd en annen disk på 2 tb med de samme filene og da fungerer det greit. Men hvis jeg bare blar i filene så krasjer den ikke. Det er kun når jeg prøver å splille film den kutter. Kjører win7 64b på begge maskiner og jeg har 10gb minne på den bærbare. Endret 7. april 2015 av billywillie Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 (endret) Sjekk i diskbehandling om disken er GPT "formatert". Grensa går på 2TB. Ikke sikkert dette har med problemet ditt å gjøre men greit å vite når du har begynt å bruke store disker. http://blogs.technet.com/b/petergu/archive/2014/06/10/installing-windows-on-disks-larger-than-2tb.aspx Husk backup hvis du skal gjøre noen forandringer! (problematikken i linken min gjelder hovedsakelig bootdisker men noe av det samme vil gjelde datadisker..goggle..) Endret 7. april 2015 av kal.50 Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 7. april 2015 Forfatter Del Skrevet 7. april 2015 Sjekk i diskbehandling om disken er GPT "formatert". Grensa går på 2TB. Ikke sikkert dette har med problemet ditt å gjøre men greit å vite når du har begynt å bruke store disker. http://blogs.technet.com/b/petergu/archive/2014/06/10/installing-windows-on-disks-larger-than-2tb.aspx Husk backup hvis du skal gjøre noen forandringer! (problematikken i linken min gjelder hovedsakelig bootdisker men noe av det samme vil gjelde datadisker..goggle..) Tja usikker om det har noe med det å gjøre da. Disken er formatert med ntfs og den fungerer som sagt på den stasjonære maskinen! Begge kjører win7 proffesional 64b og i7 prossesor på begge maskiner. Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Viser den 4TB og GTP i diskbehandling på begge maskiner ? Og har den bærbare USB 3.0 ? Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 7. april 2015 Forfatter Del Skrevet 7. april 2015 Finner ikke noe GTB men legger inn skjermbilder fra diskbehandling. Den bærbare har usb 3.0 mens den stasjonære kun har usb 2.0 Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Den viser jo korrekt størrelse..pussige greier. Nå er jeg ikke av de klokeste på dette her så vi får håpe på innspill fra noen "geni" på forumet. Regner med 4TB disken er USB 3.0 ? Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 7. april 2015 Forfatter Del Skrevet 7. april 2015 Den viser jo korrekt størrelse..pussige greier. Nå er jeg ikke av de klokeste på dette her så vi får håpe på innspill fra noen "geni" på forumet. Regner med 4TB disken er USB 3.0 ? Ja den støtter usb 3.0. og er kun 2 mnd gammel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå