Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

extern usb disk krasjer

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en usb disk seagate expansion 4 tb som jeg har lagret gamle dvd filmer på.

Men når jeg kobler denne til min laptop (asus) så går det bare noen sekunder etter at jeg har startet en film før den kræsjer og starter av seg selv igjen i løpet av noen sekunder. Kobler jeg den derimot på den stasjonære maskinen min så fungerer alt som det skal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne disken har egen strømforsyning. Men jeg har prøvd en annen disk på 2 tb med de samme filene og da fungerer det greit. Men hvis jeg bare blar i filene så krasjer den ikke. Det er kun når jeg prøver å splille film den kutter. Kjører win7 64b på begge maskiner og jeg har 10gb minne på den bærbare.

Endret av billywillie
Lenke til kommentar

Sjekk i diskbehandling om disken er GPT "formatert".

Grensa går på 2TB.

Ikke sikkert dette har med problemet ditt å gjøre men greit å vite når du har begynt å bruke store

disker.

http://blogs.technet.com/b/petergu/archive/2014/06/10/installing-windows-on-disks-larger-than-2tb.aspx

Husk backup hvis du skal gjøre noen forandringer! :)

(problematikken i linken min gjelder hovedsakelig bootdisker men noe av det samme vil gjelde datadisker..goggle..)

Endret av kal.50
Lenke til kommentar

Sjekk i diskbehandling om disken er GPT "formatert".

Grensa går på 2TB.

Ikke sikkert dette har med problemet ditt å gjøre men greit å vite når du har begynt å bruke store

disker.

http://blogs.technet.com/b/petergu/archive/2014/06/10/installing-windows-on-disks-larger-than-2tb.aspx

Husk backup hvis du skal gjøre noen forandringer! :)

(problematikken i linken min gjelder hovedsakelig bootdisker men noe av det samme vil gjelde datadisker..goggle..)

Tja usikker om det har noe med det å gjøre da. Disken er formatert med ntfs og den fungerer som sagt på den stasjonære maskinen! Begge kjører win7 proffesional  64b og i7 prossesor på begge maskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...