Gå til innhold

Datateknikk utdanning - Mye hardware?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vurderer å velge et bachelorstudium i datateknikk, ingeniør, på HBV. Jeg liker å programmere og drive med software, men ikke så glad i hardware. Det er greit å lære om det i teorien, men er ikke så glad i å "fikle med ledninger" og fysisk bygge datasystemer. Noen som har gått et dataingeniørstudie på HBV eller en annen skole som kan fortelle om det er mye av dette?

Fint om dere også kan si hvor mange timer dere bruker/brukte på studerer i snitt hver dag, og omtrent hvor mange sider som må leses hver dag :)

Takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke godt dataingenør, men har godt tilsvarende, og der var det ingen "filkling med ledninger"... Du har kanskje et fag i nettverk, som nok vil innebære å plugge et par nettverkskabler, men ikke noe mer. 

Jeg hadde veldig lite "puggefag", mesteparten av fagene er mer praktisk rettet, slik som programmering. Du lærer ikke mye programmering av å lese i en bok, men av å sitte og programmere. Du bør nok planlegge en mellom 4-8 timer skolen hver ukedag, alt etter hvor raskt du tar ting.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har studert dataingeniør og kan fortelle deg at du ikke har noe frykte for. I mitt studiet hadde vi ingenting om hardware delen, bortsett fra teorien. 

Jeg leste ett kapittel hvert fag i hver uke (jeg husker ikke hvor mange sider jeg leste hver dag - da dette er vanskelig å anslå.). Ett kapittel kan være fra 10 sider til 30 sider. Dette varierer avhengig av hvilke pensumbøker du har.

Endret av DoitNow
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...