PenSkjorte Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Hallo... Har en 04 modell Skoda Superb der venstre bakdør har gått i lås og vil ikke åpnes, verken fra innsiden eller utsiden.. Virker som det er sentrallåsen som har blitt ødelagt, ettersom de andre dørene fungere. (Koblet ifra batteriet for ei stund tilbake, og da fungerte den låste døra en liten stund!!) Hører at wire i er i orden ettersom dørlåsen "slipper" når jeg drar i håndtaket innenfra, ser også at låsepinnen kommer OPP. og den går NED igjen når jeg slipper.. Må komme meg "inn" i døra på en måte, men hvordan får jeg av dørtrekket ettersom døra ikke vil la seg åpne?? Noen som har noen tips?? Lenke til kommentar
Indian Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 (endret) Åpne fordør på samme side og se om det finnes en plastluke mellom stoplen og bakdøra. Bruk et skrujern og vippe den ut og sjekk om alle ledninger er hel.Husk å koble ut batteriet først om en slik luke finnes. Det finnes ingen mulighet å ta ut trekket uten å åpne døra. Endret 6. april 2015 av Indian Lenke til kommentar
PenSkjorte Skrevet 6. april 2015 Forfatter Del Skrevet 6. april 2015 Takk for svar.. Får se om det fins no sånt.. Er det mulig å bruke vagcom for å se om det sentrallåsen er ødelagt? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Mitt beste tips dersom du finner ut at sentrallåsen eller annet er ødelagt: Demonter dørpanelet på den andre bakdøra, og finn ut av hvordan mekanismen fungerer. Forsøk så å få åpnet døra ved å stikke noe ned ved siden av ruta dersom dette lar seg gjøre.. Alternativet er selvsagt å sette bilen på verksted, og se om de klarer å få den opp. Lenke til kommentar
joka Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 ut med baksetet, bruk en tynn skruetrekker og trykk ned låseknasten (rød pil på bildet), kan hende du må løsne/bende litt på pakningen for å komme til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå