meastp Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Har også funnet en OpenSource versjon av dette spillet, nemlig FreeCnC. Denne har definitivt langt igjen... Oj, virker som et veldig interessant prosjekt! Takk for tipset! Prøvde det i går. Ikke rare greiene, men they're makin' progress Du får sende meg en pm hvis det skjer noe. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 det blir isåfall Tiberium Twilight det heter... for å ta dette helt fra begynnelsen siden noen enda diskuterer navnet. det første spillet het faktisk kun command and conquer men har senere blitt døpt tiberian dawn. tiberian sun ble neste del av tiberium sagaen. tiberian twilight er spillet hver eneste c&c fan ønsker seg. personlig har jeg alltid foretrukket tiberium sagaen, har liksom vært noe mer spesielt med den delen av c&c serien. angående westwood chat osv, westwood studios ble lagt ned av EA for en stund siden, i mine øyne er det at de i det hele tatt gjorde det idiotisk nok. men måten det er blitt håndtert på i etterkant er helt utrolig patetisk. hoved forumene til de tidligere spillene som westwood stod bak og hadde på sin side har ikke blitt flyttet til noe electronic arts side, nope, det er frivillige fan sites som har tatt på seg ansvaret for å holde forumene oppe, så hvis du har tenkt til å besøke forumet til red alert 2 så må du nok besøke en fan side som har tatt over hovedforumet. menmen, de fikk det de var ute etter, c&c navnet, den eneste strategi serien som faktisk kunne konkurrere med warcraft serien. and now its fucked, dont we just love ea. noen hater microsoft, jeg hater electronic arts jeg blir overrasket om du får westwood chat til å fungere skikkelig. Det var akkurat det jeg hadde fryktet... Jeg så en artikkel hvor det var multiplayer-spilling online. Den var laget i 2000, men det var kanskje etter det at EA tok over, i forb. med Generals? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 det blir isåfall Tiberium Twilight det heter... for å ta dette helt fra begynnelsen siden noen enda diskuterer navnet. det første spillet het faktisk kun command and conquer men har senere blitt døpt tiberian dawn. tiberian sun ble neste del av tiberium sagaen. tiberian twilight er spillet hver eneste c&c fan ønsker seg. personlig har jeg alltid foretrukket tiberium sagaen, har liksom vært noe mer spesielt med den delen av c&c serien. angående westwood chat osv, westwood studios ble lagt ned av EA for en stund siden, i mine øyne er det at de i det hele tatt gjorde det idiotisk nok. men måten det er blitt håndtert på i etterkant er helt utrolig patetisk. hoved forumene til de tidligere spillene som westwood stod bak og hadde på sin side har ikke blitt flyttet til noe electronic arts side, nope, det er frivillige fan sites som har tatt på seg ansvaret for å holde forumene oppe, så hvis du har tenkt til å besøke forumet til red alert 2 så må du nok besøke en fan side som har tatt over hovedforumet. menmen, de fikk det de var ute etter, c&c navnet, den eneste strategi serien som faktisk kunne konkurrere med warcraft serien. and now its fucked, dont we just love ea. noen hater microsoft, jeg hater electronic arts jeg blir overrasket om du får westwood chat til å fungere skikkelig. Det var akkurat det jeg hadde fryktet... Jeg så en artikkel hvor det var multiplayer-spilling online. Den var laget i 2000, men det var kanskje etter det at EA tok over, i forb. med Generals? westwood ble kjøpt opp en liten stund command and conquer og red alert var ferdig. nå har jeg ikke all infoen til red alert i hodet, men husker jeg ikke helt feil så var virgin utgiver for både red alert og originalen command and conquer tiberian dawn. så kom ea på banen og kjøpte opp det meste. jeg anbefaler deg å lete rundt på fan sider etter tips, eventuelt maile EA og spørre dem. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Ok, fikk logget på westwood chat på gamle-pc'n med Win98SE. Det var ingen som spilte C&C, bare to games på RA:Aftermath. Jeg har imidlertid funnet et annet program, nemlig Kahn. Har ikke prøvd det enda, men skal prøve etter skolen i morgen. Dette kjører også desverre bare på Win98/ME. Imens, la oss krysse fingrene for at det virker mvh, Mats Taraldsvik Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Har også funnet en OpenSource versjon av dette spillet, nemlig FreeCnC. Denne har definitivt langt igjen... Oj, virker som et veldig interessant prosjekt! Takk for tipset! Prøvde det i går. Ikke rare greiene, men they're makin' progress Du får sende meg en pm hvis det skjer noe. Jeg bryr meg ikke mye om selve spillet, men jeg lærer meg for tiden SDL, API-en de bruker i den nye koden. Er alltid artig å se hvor mye rart og spennende folk kan få ut av ting som før var (så å si) døde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå