Polymorf Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Hei. Jeg har MSI Z97 GAMING hovedkort, og MSI 970 GAMING skjermkort. De virker ikke sammen. I starten fungerte skjermkortet på PCIe 2.0 x4 sloten, og ikke PCIe 3.0 x16 sloten, selv om ytelsen var dårligere enn forventet. Nå fungerer det ikke på noen av dem. Men jeg har testet et annet skjermkort på hovedkortet, og det fungerer da. Det var et gammelt kort,Gigabyte nVidia G210 512MB, men det fungerer på både 2.0 og 3.0. Jeg har også testet skjermkortet på en annen maskin, som har hovedkortet Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3, og det fungerer helt bra. Så jeg lurer på hva dere mener jeg bør gjøre. Jeg har allerede oppgradert BIOS på hovedkortet uten at det endret noe... Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 (endret) Hvilken PSU bruker du på det der ? CPU ? Minne ? Og hvordan virker det ikke.. svart skjerm og null respons eller ? Endret 6. april 2015 av kal.50 Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 (endret) googla noen minutter. virker som om msi 970 gtx er et problem-kort, med diverse problem. jeg sluttet å kjøpe msi for 10 år siden pga noen dårlige opplevelser. Endret 6. april 2015 av kjeLL// Lenke til kommentar
Polymorf Skrevet 6. april 2015 Forfatter Del Skrevet 6. april 2015 Bruker XFX ProSeries XXX Edition 850W PSU. Det eneste som skjer er at skjermkortet ikke "booter". I BIOS står det "empty slot"... ja, det er den integrerte grafikken som starter. Lenke til kommentar
Polymorf Skrevet 6. april 2015 Forfatter Del Skrevet 6. april 2015 googla noen minutter. virker som om msi 970 gtx er et problem-kort, med diverse problem. jeg sluttet å kjøpe msi for 10 år siden pga noen dårlige opplevelser. Vil det si at det jeg bør reklamere msi 970? Lenke til kommentar
Polymorf Skrevet 6. april 2015 Forfatter Del Skrevet 6. april 2015 Hvilken PSU bruker du på det der ? CPU ? Minne ? i7 4790K og Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9... jeg har anledning til å teste med annet minne... Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 (endret) Og brikkene står i rett spor ? Med 2 brikker skal de ofte stå i spor 2-4 og ikke 1-3. Sjekk manualen hva som er rett.(går ut ifra at du har 2x4 GB brikker. Og hvis du starter med skjermen koblet til GTX kortet og ingen ting på onbord så får du svart skjerm ? Endret 6. april 2015 av kal.50 Lenke til kommentar
Polymorf Skrevet 6. april 2015 Forfatter Del Skrevet 6. april 2015 Og brikkene står i rett spor ? Med 2 brikker skal de ofte stå i spor 2-4 og ikke 1-3. Sjekk manualen hva som er rett.(går ut ifra at du har 2x4 GB brikker. Ja, det er jo i orden, for maskinen fungerer helt fint med skjermkortet i med integrert grafikk (skjermkortet starter bare ikke)... Lenke til kommentar
Polymorf Skrevet 6. april 2015 Forfatter Del Skrevet 6. april 2015 Og hvis du starter med skjermen koblet til GTX kortet og ingen ting på onbord så får du svart skjerm ? Ja, ikke noe signal til skjermen, men hvis jeg plugger i integrert grafikk så går det, selv om jeg har bootet med skjermkortet i. Lenke til kommentar
Polymorf Skrevet 6. april 2015 Forfatter Del Skrevet 6. april 2015 clear cmos muligens Er det den "jumperen", eller holder det å resette i BIOS? Sistenevnte har jeg forsøkt. Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Kan lønne seg å bruke jumperen. Husk å plugge ut strømmen til PSU først. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Jumper eller knapp, hvilken du har på kortet ditt. Lenke til kommentar
Polymorf Skrevet 6. april 2015 Forfatter Del Skrevet 6. april 2015 (endret) Hm, dette er rart. Det er jo ingen jumper der. Bare pins... eller er jeg helt surrete? Endret 6. april 2015 av Polymorf Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 du skal bare kortslutte den. Kan gjerne bruke et skrujern Lenke til kommentar
Polymorf Skrevet 6. april 2015 Forfatter Del Skrevet 6. april 2015 du skal bare kortslutte den. Kan gjerne bruke et skrujern Hm, ja. Kortslutte i 5 sek da? Så en video på MSI sine sider. Lenke til kommentar
Polymorf Skrevet 6. april 2015 Forfatter Del Skrevet 6. april 2015 Jeg TROR dette er i orden nå. Det har jo bootet tidligere og, selv om det på slutten ikke gikk, men nå ser jeg i MSI Afterburner at den klokker ned til 135 MHz når det ikke er noen load... når det funket tidligere her, så ble det ikke klokket ned... altså det som skjer automatisk. Så da sier jeg hjertelig takk for hjelpen, og satser på at det er løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå