Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ny sub

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg ny sub + forsterker til bilen i prisklassen 2000-4000kr... forslag til gode suber og forsterkere? Lurer også på om forsterkeren i spilleren min (55W x 4) vil tåle 4 høyttalere på 120W ? Eller burde eg kjøpt en 4-kanals forsterker til dette?

Må jeg kjøpe kjøpe en splitter til strøm og signal kabel om jeg skal ha to forsterkere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsterkeren i spilleren din er sansynligvis på rundt 4x15W. De 4x50W er bare tullewatt (PMPO/MOSFET/Peak/whatever). Du bør ha en egen forsterker til de vanlige høyttalerne (front), unngå høyttalere bak og ha en sub + monoblokk eller aktiv sub.

Noen forsterkere har innebygd splitter (videresending) men som regel legger man opp to (eller tre) signalkabler fra spilleren.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Er snakk om en nissan primera p11 sedan..
For øyeblikket er høyttalerne montert på en 4 kanals Sony X-Plod XM-N1004 ,
Høyttalerne er http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=6767&katid=649&id=og http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=10533&katid=645&id=

Planen nå er å kjøpe en sub med monoforsterker, og lurer da på hvordan jeg får montert en ekstra forsterker når jeg bare har strekt en strømkabel og en signalkabel bak? Er det mulig å splitte disse med Y-splittere og bare koble på hver forsterker? Og hvor stor sikring vil du anbefale at jeg har i strømkabelen med en 4-kanals og en monoforsterker?

Lenke til kommentar

Du kan splitte signalkablene og strømkablene ja. Og du legger sammen sikringsstørrelsene på begge forsterkerne når du velger hovedsikring på kabelen. Har monoforsterkeren en 40A sikring og 4-kanaleren en 30A så setter du på en 70A (eller nærmeste opp).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...