truls12 Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Vurderer å kjøpe meg ny sub + forsterker til bilen i prisklassen 2000-4000kr... forslag til gode suber og forsterkere? Lurer også på om forsterkeren i spilleren min (55W x 4) vil tåle 4 høyttalere på 120W ? Eller burde eg kjøpt en 4-kanals forsterker til dette? Må jeg kjøpe kjøpe en splitter til strøm og signal kabel om jeg skal ha to forsterkere? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 (endret) Forsterkeren i spilleren din er sansynligvis på rundt 4x15W. De 4x50W er bare tullewatt (PMPO/MOSFET/Peak/whatever). Du bør ha en egen forsterker til de vanlige høyttalerne (front), unngå høyttalere bak og ha en sub + monoblokk eller aktiv sub. Noen forsterkere har innebygd splitter (videresending) men som regel legger man opp to (eller tre) signalkabler fra spilleren. Endret 6. april 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
truls12 Skrevet 6. april 2015 Forfatter Del Skrevet 6. april 2015 Jeg har allerede en strømkabel og en signalkabel som er strekt til bagasjerommet.. Er det ikke mulig å kjøpe en splitter til disse, og isåfall hvor får jeg kjøpt det? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Splittere får du på Biltema og antageligvis i alle sjapper som selger bilstereo-utstyr. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Hvilken bil er det snakk om? Hva har du av stereo fra før? Spiller, høyttalere, forsterker? Hvor er høyttalerene montert? Lenke til kommentar
truls12 Skrevet 8. april 2015 Forfatter Del Skrevet 8. april 2015 Er snakk om en nissan primera p11 sedan..For øyeblikket er høyttalerne montert på en 4 kanals Sony X-Plod XM-N1004 ,Høyttalerne er http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=6767&katid=649&id=og http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=10533&katid=645&id= Planen nå er å kjøpe en sub med monoforsterker, og lurer da på hvordan jeg får montert en ekstra forsterker når jeg bare har strekt en strømkabel og en signalkabel bak? Er det mulig å splitte disse med Y-splittere og bare koble på hver forsterker? Og hvor stor sikring vil du anbefale at jeg har i strømkabelen med en 4-kanals og en monoforsterker? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Du kan splitte signalkablene og strømkablene ja. Og du legger sammen sikringsstørrelsene på begge forsterkerne når du velger hovedsikring på kabelen. Har monoforsterkeren en 40A sikring og 4-kanaleren en 30A så setter du på en 70A (eller nærmeste opp). Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Hvor tykk og lang er denne strømkabelen din da? Det er kabelen du skal sikre, så da er det greit å vite tykkelse og lengde så du ikke setter på for stor sikring Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Det er sikkert innlysende, men verdt å nevne at sikringen også må sitte så nære batteriet som mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå