Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Holder jeg på med han?

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste hatt veldig god kontakt med en gutt. problemet er at han har en vill fortid, men som han skal vise til meg at han ikke har nå lenger. Han er 25 jeg er 22. Han er av og på hele tiden. Vi lager planer, men han avlyser fordi han vil ha en hel dag istedet for en halv. De dagene vi finner på noe er kjempekoselig, men det er ikke ofte. Vi snakker sammen utenom også. Men jeg er så usikker på hva det er mellom oss. Jeg klarer ikke å spørre han ut enda. Jeg får søte, koselige meldinger hver uke, men vet ikke om dette gjelder flere jenter. Han er på ute på byen med kompiser, og da ser jeg for meg han fint kunne rotet med en annen jente. Bør jeg gå videre, eller se hvordan det går med ham? har blitt veldig glad i ham. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-354933

Ignorer han i en hel dag og se hvordan han reagerer. Ikke ring han, ikke send sms, ikke ta kontakt via Facebook. La han være den som tar kontakt med deg, og tar initiativet til å møtes. Tar han kontakt, og lurer på hvorfor du har vært så tilbakeholden mot han viser det seg at han bryr seg mer om deg enn du tror, og at du er spesiell i hans øyner. Hvis det viser seg at han driter i deg, så la han gjøre det. Han er ikke din type. Finn deg en annen.

Lenke til kommentar

Jeg kunne godt vært gutt 25 i denne situasjonen. Jeg tror å ignorere han vil være å skyte seg selv i foten for din del. Hvis du liker han må du jobbe for oppmerksomheten hans, ikke forvente at han skal komme løpende til deg. Jeg mener å forvente at han skal sette livet på vent for din del, er å forvente for mye. Han har sikkert flere baller i lufta, og det er ikke uvanlig å date flere om gangen før ting blir seriøst. Hvis du ikke liker den tanken, må du være litt mer frampå og kreve at dere dater eksklusivt.

Lenke til kommentar

Om du holder på med ham eller ikke avhenger av hva du selv legger i det å holde med på noen. Det er et veldig subjektiv begrep som kan bety mye forskjellig.

Hvis han har en vill fortid så burde du i hvert fall følge godt med, så du kan droppe ham om han finner på noe som du synes er ugreit (som for eksempel å "holde på" med flere samtidig).

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Hvis hun ikke har sagt at det er ugreit, så er det ikke noe galt med det i og for seg. Syntes hun i det minste må gjøre han klar over det. Jeg har ikke sex med ulike jenter i samme tidsperiode fordi jeg syntes det er feil, men å rote med flere har jeg ingen problemer med. 

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Hvis hun ikke har sagt at det er ugreit, så er det ikke noe galt med det i og for seg. Syntes hun i det minste må gjøre han klar over det. Jeg har ikke sex med ulike jenter i samme tidsperiode fordi jeg syntes det er feil, men å rote med flere har jeg ingen problemer med. 

Det er det delte meninger om (som du forsåvidt er inne på også). Noen synes det er greit å date'e og ligge rundt med flere helt til man har blitt enige om å være eksklusive. Andre mener at det er en selvfølge at man ikke involverer seg med flere enn én av gangen.

Kunne aldri falt meg inn å ta opp det som et tema.

Lenke til kommentar

Hvordan skal man vite hva den andre mener om man ikke snakker om sånne ting? Hvis man ikke er komfortabel med at han/hun man dater roter rundt, så bør man si det før noen blir såret. Hvis personen du dater syntes du er verdt det, går han all inn for deg. Hvis ikke, vel da får du vurdere om det er noen vits å date videre.

Lenke til kommentar

Hvordan skal man vite hva den andre mener om man ikke snakker om sånne ting? Hvis man ikke er komfortabel med at han/hun man dater roter rundt, så bør man si det før noen blir såret. Hvis personen du dater syntes du er verdt det, går han all inn for deg. Hvis ikke, vel da får du vurdere om det er noen vits å date videre.

Jeg prøver å unngå å fremstå som usikker. Mitt mindset må jo være at hun selvsagt bare har meg, og ikke trenger noen andre. Det er også slik hun må oppfatte meg.

Hvis hun dater flere samtidig, så er det uansett en stor sjanse for at vi ikke passer sammen.

Lenke til kommentar

Rent statistisk så passer man sannsynligvis ikke sammen. Det er derfor man dater flere om gangen, så man ikke kaster bort ukesvis på ei som man egentlig ikke passer med. Når ting begynner å bli seriøst med en av dem, så er de andre ut av vinduet med en gang; men for meg virker det ikke som TS er på det nivået med sin gutt 25. Det er ikke et spørsmål om usikkerhet, men tvert imot om å være litt kynisk og sikker nok på seg selv om at man er attraktiv og yndet kjærestemateriale. Og da er det ikke vits å sette livet på vent for den første og beste man møter. 

Lenke til kommentar

Han er veldig av og på. Vi har hatt avtale, og ene dagen er han supergira på å være sammen, mens dagen vi skal avlyser han. Vet ikke hva jeg skal tenke med dette? Tenkte å prøve å la være å ta kontakt fullstendig, men da er jeg redd han bare går videre uansett når han ser jeg heller ikke gidder å gjøre noe med det? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...