LiamH Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Hei. Jeg hører stadig vekk at norske jenter billige (skal lite til få å ha sex med dem), enda enklere er det hvis de er i utlandet. Eksempelvis etniske norske jenter i Tyrkia. I tillegg syns innvandrere gutter at norske jenter er billige. Er de virkelig det? I tillegg har vi eldre kvinner som kjøper seg "kos" i Afrika i bytte mot å hjelpe unge gutter økonomisk. - Hva er deres tanker om temaet? Anonymous poster hash: 171ab...28e Er norske jenter billige? Jeg regner her med at du mener at de er for enkle å få til sengs. Svaret er nei. Det blir for generaliserende å påstå. Er det "billige" jenter i Norge. Selvfølgelig. Er "norske menn/gutter" overgripere? Nei. Er det mannlige overgripere i Norge? Selvfølgelig. Det å skulle generalisere en hel nasjon med en betegnelse faller på sin egen urimelighet. Betegnelsen "billig" er også såpass relativ at det vil oppstå stor uenighet allerede ved spørsmålets betydning. Man rekker altså ikke en gang å tenke over svaret før spørsmålet i seg selv vil skape debatt. Men ja, det finnes mange norske kvinner/menn (gutter/jenter) som hopper til sengs med hvem det måtte være. Det finnes de som har sex med mange, men som også legger en viss forutsetning for at det skal skje. Det finnes de som bare har sex når de er kommet i et forhold, og det finnes de som ikke har sex før ekteskapet. Vi har alle grupper i Norge. Du vil derimot ikke lese særlig mye om de som kun har sex innenfor klare rammer. De skaper ikke overskrifter. De du leser om er de som driver ekstremsport i utlandet ved å ha ubeskyttet sex med fremmede. Heldigvis er ikke de nødvendigvis representativ for normen. Vi vet at kjønnssykdommer er økende i forhold til den kunnskapen nordmenn burde besitte, men det betyr ikke at "nordmenn" ikke beskytter seg. Det betyr at færre nordmenn beskytter seg. På samme måte kan man da si at det muligens er en økende tendens til "billige" jenter/damer i Norge. Det er likevel ikke nok til å påstå at norske jenter er "billige". 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Jeg tør vel påpeke at de som tror norske jenter er billige ikke kan ha hatt seg noen dame, og enda mindre giftet seg og fått barn. Det er vel ingenting som er dyrere en en slik anskaffelse. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. april 2015 Forfatter Del Skrevet 15. april 2015 Men det er uansett langt rarere at du kaller jomfruer luksusvarer. Som om sex gjør en mindre verd. Er det noe som tilsier at sex med jomfruer er bedre enn med de som ikke lenger er det? En brukt vare er mindre verdt, enn en ubrukt vare. Dette sier seg selv. Anonymous poster hash: 171ab...28e 2 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 (endret) Er det noe som tilsier at sex med jomfruer er bedre enn med de som ikke lenger er det? En brukt vare er mindre verdt, enn en ubrukt vare. Dette sier seg selv. Så du er mindre verdt som partner når du har hatt sex med noen andre før? Gjelder dette i så fall både menn og kvinner? Mennesker og kjærester er forresten ikke en vare, men hvis du tenker å følge den tankegangen, så bør du holde fingrene unna partneren slik at han/hun forblir ubrukt og beholder sin verdi. Da får du mer når du skal selge videre. Endret 15. april 2015 av LiamH 2 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 En brukt vare er mindre verdt, enn en ubrukt vare. Dette sier seg selv. Anonymous poster hash: 171ab...28e Det er derfor jeg kun ansetter mennesker som aldri har hatt jobb før. 2 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 (endret) Jeg skjønner ikke hvorfor man skal holde igjen hvis man har lyst til å ha sex? Om man vil er man en billig hore, om man ikke vil er man prippen og hard to get. Det er irriterende at vi skal bli kategorisert etter hvor mye lyst man har Jeg har bestemt inntrykk av at en "prippen og hard to get" er langt mer verd enn en "billig hore". Men vær oppmerksom på at du kan få motsatt inntrykk om den du snakker med har egeninteresse i å gjøre deg til en "billig hore". Det er nok her forvirringen ligger hos de unge piker. Endret 16. april 2015 av Horten Market Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Jeg skjønner ikke hvorfor man skal holde igjen hvis man har lyst til å ha sex? Om man vil er man en billig hore, om man ikke vil er man prippen og hard to get. Det er irriterende at vi skal bli kategorisert etter hvor mye lyst man har Jeg har bestemt inntrykk av at en "prippen og hard to get" er langt mer verd enn en "billig hore". Men vær oppmerksom på at du kan få motsatt inntrykk om den du snakker med har egeninteresse i å gjøre deg til en "billig hore". Det er nok her forvirringen ligger hos de unge piker. alle vil alltid helst få den man ikke kan få, det er noe genetisk som tiltrekker oss det uoppnåelige. Skjønner godt at du ikke er så interessert i horer... kan bli dyrt i lengden, ulovlig er det vel også..... jeg for min del bryr meg ikke om hvor mange dem har hatt.... jeg går utelukkende etter utrolig vakre jenter og når jeg finner ei med personlighet og verdier jeg liker også så slår jeg til Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Men det er uansett langt rarere at du kaller jomfruer luksusvarer. Som om sex gjør en mindre verd. Er det noe som tilsier at sex med jomfruer er bedre enn med de som ikke lenger er det? En brukt vare er mindre verdt, enn en ubrukt vare. Dette sier seg selv. Anonymous poster hash: 171ab...28e og for hver gang man har sex, jo mindre verdt blir man? Synes dette er en utrolig merkelig tankegang, og det gjelder absolutt ikke alt. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal holde igjen hvis man har lyst til å ha sex? Om man vil er man en billig hore, om man ikke vil er man prippen og hard to get. Det er irriterende at vi skal bli kategorisert etter hvor mye lyst man har Jeg har bestemt inntrykk av at en "prippen og hard to get" er langt mer verd enn en "billig hore". Men vær oppmerksom på at du kan få motsatt inntrykk om den du snakker med har egeninteresse i å gjøre deg til en "billig hore". Det er nok her forvirringen ligger hos de unge piker. En prippen og hard to get-jente er kanskje mer verdt når man er på damejakt, men føler det blir helt feil å si at de er mer verdt sånn generelt. Skjønner at man helst ikke vil ha en hore som kjæreste, men generelt sett har ikke en jomfru mer verdi enn noen som har prostituert seg i årevis. Skjønte imidlertidig ikke helt det siste du skrev Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 jeg for min del bryr meg ikke om hvor mange dem har hatt.... jeg går utelukkende etter utrolig vakre jenter og når jeg finner ei med personlighet og verdier jeg liker også så slår jeg til Hvor mange seksualpartnere man har hatt sier også noe om personlighet, ikke minst om verdier. En prippen og hard to get-jente er kanskje mer verdt når man er på damejakt, men føler det blir helt feil å si at de er mer verdt sånn generelt. Skjønner at man helst ikke vil ha en hore som kjæreste, men generelt sett har ikke en jomfru mer verdi enn noen som har prostituert seg i årevis. Skjønte imidlertidig ikke helt det siste du skrev Tror ikke noen her mener at horer er mindre verd enn madonnaer, som mennesker. Med "det siste du skrev" antar jeg du sikter til dette: "Men vær oppmerksom på at du kan få motsatt inntrykk om den du snakker med har egeninteresse i å gjøre deg til en "billig hore". Det er nok her forvirringen ligger hos de unge piker." Jeg er glad for at ei jeg vil være kjæreste med er prippen, men om jeg bare ønsker å ligge med henne, vil jeg bruke det mot henne for å få min vilje. Og gir hun etter, ja da er hun ikke lenger prippen, men billig. Dette er forvirrende, selvfølgelig. Jenter må avgjøre om de vil ha ord på seg for å være prippen, det vil si upopulær på sjekkemarkedet, men desto mer populær på kjærestemarkedet. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Men det er uansett langt rarere at du kaller jomfruer luksusvarer. Som om sex gjør en mindre verd. Er det noe som tilsier at sex med jomfruer er bedre enn med de som ikke lenger er det? En brukt vare er mindre verdt, enn en ubrukt vare. Dette sier seg selv. Anonymous poster hash: 171ab...28e Nei, bare i de tilfellene kvaliteten eller levetiden taper seg. Derimot vil man fort miste verdien sin på kjøttmarkedet om man går ut med den holdningen. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 jeg for min del bryr meg ikke om hvor mange dem har hatt.... jeg går utelukkende etter utrolig vakre jenter og når jeg finner ei med personlighet og verdier jeg liker også så slår jeg til Hvor mange seksualpartnere man har hatt sier også noe om personlighet, ikke minst om verdier. En prippen og hard to get-jente er kanskje mer verdt når man er på damejakt, men føler det blir helt feil å si at de er mer verdt sånn generelt. Skjønner at man helst ikke vil ha en hore som kjæreste, men generelt sett har ikke en jomfru mer verdi enn noen som har prostituert seg i årevis. Skjønte imidlertidig ikke helt det siste du skrev Tror ikke noen her mener at horer er mindre verd enn madonnaer, som mennesker. Med "det siste du skrev" antar jeg du sikter til dette: "Men vær oppmerksom på at du kan få motsatt inntrykk om den du snakker med har egeninteresse i å gjøre deg til en "billig hore". Det er nok her forvirringen ligger hos de unge piker." Jeg er glad for at ei jeg vil være kjæreste med er prippen, men om jeg bare ønsker å ligge med henne, vil jeg bruke det mot henne for å få min vilje. Og gir hun etter, ja da er hun ikke lenger prippen, men billig. Dette er forvirrende, selvfølgelig. Jenter må avgjøre om de vil ha ord på seg for å være prippen, det vil si upopulær på sjekkemarkedet, men desto mer populær på kjærestemarkedet. Rent hypotetisk, du møter ei jente, du liker henne, du finner ut at hun har hatt 2 seksualpartnere!!! dere blir kjærester.... dere gifter dere, får barn, alt er PERFEKT! så fant du ut at hun har løyet! hun hadde hatt 6 sekspartnere! hva gjør du? elsker denne dama som betydde alt for deg mindre? Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Rent hypotetisk, du møter ei jente, du liker henne, du finner ut at hun har hatt 2 seksualpartnere!!! dere blir kjærester.... dere gifter dere, får barn, alt er PERFEKT! så fant du ut at hun har løyet! hun hadde hatt 6 sekspartnere! hva gjør du? elsker denne dama som betydde alt for deg mindre? Ville fylt ut skillsmissepapirene med en gang. 2 Lenke til kommentar
Hekate81 Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 jeg for min del bryr meg ikke om hvor mange dem har hatt.... jeg går utelukkende etter utrolig vakre jenter og når jeg finner ei med personlighet og verdier jeg liker også så slår jeg til Hvor mange seksualpartnere man har hatt sier også noe om personlighet, ikke minst om verdier. En prippen og hard to get-jente er kanskje mer verdt når man er på damejakt, men føler det blir helt feil å si at de er mer verdt sånn generelt. Skjønner at man helst ikke vil ha en hore som kjæreste, men generelt sett har ikke en jomfru mer verdi enn noen som har prostituert seg i årevis. Skjønte imidlertidig ikke helt det siste du skrev Tror ikke noen her mener at horer er mindre verd enn madonnaer, som mennesker. Med "det siste du skrev" antar jeg du sikter til dette: "Men vær oppmerksom på at du kan få motsatt inntrykk om den du snakker med har egeninteresse i å gjøre deg til en "billig hore". Det er nok her forvirringen ligger hos de unge piker." Jeg er glad for at ei jeg vil være kjæreste med er prippen, men om jeg bare ønsker å ligge med henne, vil jeg bruke det mot henne for å få min vilje. Og gir hun etter, ja da er hun ikke lenger prippen, men billig. Dette er forvirrende, selvfølgelig. Jenter må avgjøre om de vil ha ord på seg for å være prippen, det vil si upopulær på sjekkemarkedet, men desto mer populær på kjærestemarkedet. Du er altså svært billig selv, som du selv innrømmer. Da passer du selvsagt best sammen med ei "billig" jente. Lykke til. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Du er altså svært billig selv, som du selv innrømmer. Da passer du selvsagt best sammen med ei "billig" jente. Lykke til. Jeg skriver ikke om meg, men brukte jeg-form i et eksempel på hvordan gutter tenker. Gutter er forresten aldri billig. Det blir som om fangsten skulle si om jegeren at han var jaggu lett å fange. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Gutter må jobbe for å få seg noe, jenter kan bare sette seg ned og skreve midt i en gate. Derfor kan ikke gutter og jenter sammenlignes. Man vil jo heller ha en nøkkel som kan låse opp alle låser enn en lås som alle nøkler kan låse opp. Nå er det også stor forskjell på jenter du høvler over, og jenter du kunne tenkt å ta med deg hjem og vise familien. Og godt er det, for at det både finnes tøser (veldig glad for dette) og ordentlige jenter (LES: diskré, disse har nok hatt minst like mye forskjellig pikk inne i seg). Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 Hvis man skal ha en slik tråd bør man i hvert fall komme med noen priser... Slik at vi i det minste har et grunnlag for sammenligning. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 Billig er vel et ord som kommer av at man verdsetter jomfrudom, noe som nok var vanlig i Norge før, men enda vanligere i utlandet. Det er nok nemlig dette som gjør at utlendinger anser norske jenter som billige. Jeg vet ikke med dere, men jeg ser ikke helt problemet. Klager dere på at veiavgiften også er billig? Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Sex er ikke lenger tabu. Norske jenter har ofte sex med flere partnere uten forpliktelser, og uten for mye innsats fra noen av partene. Kaller man det "billig" reflekterer det bare ens egen forakt for åpenhet rundt sex, og muligens ens egen usikkerhet rundt sine evner til å beholde ei dame. Det negative med det er at det kan skape frykt, frustrasjon og problemer i et forhold fordi mannen er usikker på seg selv. Et mer reelt problem er potensiell spredning av kjønnssykdommer og evt. uønsket graviditet. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Det som er litt bekymringsverdig er hvor lav standard det er på mange av de hankjønnene norske jenter/kvinner ligger med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå