LVJ Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Har en selvbygd maskin som ble kjøpt inn etter jul som jeg nå har fått flere uønskede programmer på. Det er snakk om flere programmer og jeg får de opp i listen over installerte programmer, men når jeg trykker uninstall så kommer det opp at maskinen ikke finner avinstalleringsfilene og om jeg ønsker å fjerne programmene fra listen. Har takket nei til det for jeg er da redd at jeg aldri blir kvitt de programmene. Jeg har forsøkt Ccleaner og REVO uninstaller, men de kommer ikke opp i listen der og antivirus-programmet blokerer flere filer fra programmene, men klarer tydeligvis ikke å fjerne de. Første gang jeg avinstallerte de så ble de borte, men de installerte seg selv igjen med en gang etterpå og nå får jeg ikke avinstallert de igjen. Programmene gir mest reklamelinker og reklamefaner i internett-browseren min som er veldig irriterende. Har ikke navnet på alle programmene nå, men kan oppgi det i morgen (vil tro det har en del å si). Ville egentlig bare høre om noen har hatt samme problem og vet om noen løsning eller programmer jeg kan forsøke. Bare å spørre om det er noe info som trengs, på forhånd takk for hjelpen Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Malwarebytes Anti-Malware fjerner mye rask. Det holder med gratisutgaven. En runde med AdwCleaner kan også være lurt. Skal du være helt sikker, så sjekk hva programmene heter for å finne evnt spesifikk hjelp. Lenke til kommentar
LVJ Skrevet 7. april 2015 Forfatter Del Skrevet 7. april 2015 De programmene hjalp litt, men noen programmer gikk ikke bort. Programmene som skaper problemer er blant annet: istartsurf Priceless Cinema Plus Pro Software managment module (tror den lager problemer, litt usikker) Noen som har andre tips/råd/erfaringer? Prøver hva som helst nå! Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 1 - Hvilken browser bruker du ? 2 - Har du prøvd å fjerne plugins fra denne ? Lenke til kommentar
lysakers Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Ved slike problemer bruker jeg alltid MalwareBytes i samsvar med SuperAntiSpyware. I tillegg som BearCat nevner, sjekk plugins/tillegg i nettleseren din. Ofte legger de seg her. Du kan også sjekke prosseser/services i Task Manager for å se om noen av dem fortsatt ligger og kjører i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 How to remove iStartSurf.com virus Remove “Ads by PRICELess” virus Remove “Ads by Cinema Plus Pro” virus Lenke til kommentar
LVJ Skrevet 7. april 2015 Forfatter Del Skrevet 7. april 2015 Hei Var nok litt kjapp i forrige svaret mitt. Kjørte begge programmene en gang, og ting ble noe bedre, men ikke helt bra. Men så prøvde jeg å kjøre de flere ganger og da virker det som om de fikk bort rusket. Alt ble i hvertfall borte og jeg har ingen problemer lengre. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå