Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Slutt med eksen, men fortjener han å høre dette?

Anbefalte innlegg

Det var et stygt brudd og han endte det aldri ordentlig.. jeg ble avhengig uten at jeg merket det og han la ut "halmstrå". Jeg fant ut at han manipulerte meg og var ufattelig likegyldig mot slutten og svarte når det passet han og sa at når jeg nevnte at jeg trodde han gikk bak ryggen min og endelig kunne bli sammen med venninna han har hatt noen år og han har følt seg tiltrukket av lenge, sa han at jeg bare fant det på i hodet mitt.. men nå er de sammen, noe vi aldri offiselt ble! Og jeg har jo visst på magefølelsen at det kom til å skje for han hadde besøk av henne i pausen vår noe som sikkert for han var at det var en mulighet for at noe endelig kunne skje med henne, og det var da han ble et asshole.. fikk en melding etter 3 dager i pausen om at han savnet meg, men hadde mistet jobb og kuttet ut av skolen noe man vet om lenge før det skjer! Men ble helt sjokkert fordiom han ble sammen med henne og jeg vil virkelig vise han at alt jeg har sagt ikke er oppspinn. Jeg er et menneske som trenger closure og konfrontere på en måte.. Han hadde avstandsforhold med meg, og med henne også vel og merke. Han er stuck i sin hjemby og må gå skole om og om igjen.

Det er en lang historie om hans problemer og måten han tok det på når jeg pusha litt og jeg ville bare være der.. han har lyvt og snakket meg rundt og sagt at jeg har såret meg selv. Jeg har i ettertid når jeg ser objektivt på det funnet ut alt som bare ikke henger på greip! At han brukte "senskader" etter en ulykke som unnskyldning til å ikke orke å finne på ting fordi han egentlig ikke hadde penger pga avhengighet. Men jeg er helt knekt og siste meldinga mi for lenge siden var en ordentlig forbanna melding når jeg fant ut at han orket å reise til henne i Asker, men ikke meg som bor i Oslo for å faktisk ordne opp! Og på en annen melding jeg fikk en uke etter var jeg helt likegyldig da han sa at MR bilde var helt fint. For en løgn alt sammen. Nesten 2 mnd siden nå. Nå er de sammen og han er helt fin i formen og alt. Han vet nok at jeg vet om at de er sammen, men jeg har ikke sagt en shit om det for jeg sa sist at nok er nok. Problemer har han jo fortsatt og egentlig ingen bra forutsetninger i livet! Jeg klarer ikke gå hele livet uten å si det jeg har å si. Vet jo at han ikke fortjener noe, for han aner ikke at jeg har vært psykisk nedbrutt... men hvis det hjelper MEG uavhengig hva han mener osv. å sende den mailen (ikke om at jeg har det dårlig, men bare alt jeg vet), er det da verdt det? Kan godt legge den ut og folk kan se hva de mener om det jeg har skrevet?

Jeg klarer ikke la det gå! Jeg håper bare at han mister både henne som venninne og kjæreste senere, at jeg ikke er den eneste han gjør det her mot. Han var ganske slem med eksen og mot slutten. Men jeg fant ut tidlig at noe ikke stemte med han. Håper på en måte at han mister hun han har nå.. ikke for å være slem, men hevntanke er jo normalt. At hun innser hvem hun egentlig har vært venn med disse årene, og at hun som kjæreste til slutt ser det selv? (Jeg var ikke venn med han før vi ble sammen, men de har vært avstandsvenner og møtt hverandre sjeldent før jeg og han ble sammen og liksom aldri gjort noe mer med det før nå. Forbannet på løgnene hans!) Mest fordi jeg er jo sjalu, men kan aldri bli sammen med han igjen og jeg er søppel og historie for han tydeligvis. Han er ikke klar over hva han gjør med folk, for han har problemer. Psykopatiske trekk og sånn. Ble litt rart det her, men ja.. er mailen innafor å sende? Den er skrevet følelsesløs og handler egentlig bare om mitt syn nå i ettertid. Første forhold og fyren hadde alt i et. Kinderegg!

Endret av Idum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, hevn har lite for seg. Dersom du mater følelser som hevn og sinne blir de ikke mindre hos deg som person på sikt, de blir større. Du har sikkert god grunn til å være sint på ham, men det finnes ulike måter å håndtere sinne på. Eventuell hevn bare for din egen del er jo i så fall ditt eget valg, men det er ikke noe du kan forsvare særlig godt ut ifra etiske prinsipper.

Det virker jo ikke som du har gått glipp av så mye. Vær heller glad for at det er slutt? Besøk en god venninne, drikk kakao sammen og avreager litt i stedet?

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, hevn har lite for seg. Dersom du mater følelser som hevn og sinne blir de ikke mindre på sikt, det blir større. Det er jo ditt valg, men det er ikke noe du kan forsvare særlig godt ut ifra etiske prinsipper.

Det virker jo ikke som du har gått glipp av så mye. Vær heller glad for at det er slutt?

Takk for svar!

Du har vel egentlig rett i det.. den beste hevnen er vel å ha det fint sånn egentlig? Men hva hjelper det om han er likegyldig.. Men ja, det er vondt som pokker å føle seg sånn da, så det er grusomt. Nei, jeg vet jeg fortjener bedre, og det ville vel blitt enda verre forhold senere.. men man tenker jo ofte hvorfor er hun bedre enn meg osv og hvorfor har de det så bra. Den grusomme sjalusifølelsen. Får håpe det gir seg snart for jeg nådde kjelleren og er halvveis kommet en etasje opp. Håper at jeg blir lykkelig innen alt havner i grus for han kanskje? Karma is a bitch håper jeg.. hehe :)

Endret av Idum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, hevn har lite for seg. Dersom du mater følelser som hevn og sinne blir de ikke mindre på sikt, det blir større. Det er jo ditt valg, men det er ikke noe du kan forsvare særlig godt ut ifra etiske prinsipper.

Det virker jo ikke som du har gått glipp av så mye. Vær heller glad for at det er slutt?

Takk for svar!

Du har vel egentlig rett i det.. den beste hevnen er vel å ha det fint sånn egentlig? Men hva hjelper det om han er likegyldig.. Men ja, det er vondt som pokker å føle seg sånn da, så det er grusomt. Nei, jeg vet jeg fortjener bedre, og det ville vel blitt enda verre forhold senere.. men man tenker jo ofte hvorfor er hun bedre enn meg osv og hvorfor har de det så bra. Den grusomme sjalusifølelsen. Får håpe det gir seg snart for jeg nådde kjelleren og er halvveis kommet en etasje opp. Håper at jeg blir lykkelig innen alt havner i grus for han kanskje? Karma is a bitch håper jeg.. hehe :)

Slik du karakteriserer ham så kan du regne med at det vil skjære seg på nytt. Jeg forstår at du ønsker ham alt vondt, men som kristen kan jeg desverre ikke støtte det heller :) Jeg tror det vil være bedre for deg på sikt, dersom du klarer å ønske ham alt godt en dag. Fram til du er klar for det bør du nok tenke på noe annet :)

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Det du skriver er skikkelig "bitchy" og slik tankegang er grunnen til at det er krig her i verden. Bare drit totalt i det og kom deg videre. Hvis du absolutt må gjøre noe med dette her for å føle deg bedre så få noen til å banke livskiten ut av begge... Tro meg, tankene dine om dette og det å skrive en mail etc vil ikke hjelpe noe. Dette ligger kun i ditt hode og hvis du gjør som @Aiven skriver og klarer å ønske ham alt godt eller bare legge hele saken død så er det det beste. Jeg snakker av egen erfaring, jeg klarte heldigvis å forandre meg før det knakk meg helt.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Slik du karakteriserer ham så kan du regne med at det vil skjære seg på nytt. Jeg forstår at du ønsker ham alt vondt, men som kristen kan jeg desverre ikke støtte det heller :) Jeg tror det vil være bedre for deg på sikt, dersom du klarer å ønske ham alt godt en dag. Fram til du er klar for det bør du nok tenke på noe annet :)

Det jeg håper på og jeg er ikke ond heller, jeg mener bare at når man gjør andre vondt og trøkker folk ned på den måten, bør de få igjen for det de har gjort. Jeg tror nok at om jeg kommer over det en dag, at jeg ser best på han som likegyldig. Satser mest på at jeg aldri ser fyren igjen. Ja, det jeg sliter med. Bilder i hodet jeg har gått med i måneder. Å klare å endre tankemønster er ikke mitt felt dessverre.. grusomt slitsomt.

:) 

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Det jeg håper på og jeg er ikke ond heller, jeg mener bare at når man gjør andre vondt og trøkker folk ned på den måten, bør de få igjen for det de har gjort. Jeg tror nok at om jeg kommer over det en dag, at jeg ser best på han som likegyldig. Satser mest på at jeg aldri ser fyren igjen. Ja, det jeg sliter med. Bilder i hodet jeg har gått med i måneder. Å klare å endre tankemønster er ikke mitt felt dessverre.. grusomt slitsomt.

Det høres egentlig bare veldig menneskelig ut :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det du skriver er skikkelig "bitchy" og slik tankegang er grunnen til at det er krig her i verden. Bare drit totalt i det og kom deg videre. Hvis du absolutt må gjøre noe med dette her for å føle deg bedre så få noen til å banke livskiten ut av begge... Tro meg, tankene dine om dette og det å skrive en mail etc vil ikke hjelpe noe. Dette ligger kun i ditt hode og hvis du gjør som @Aiven skriver og klarer å ønske ham alt godt eller bare legge hele saken død så er det det beste. Jeg snakker av egen erfaring, jeg klarte heldigvis å forandre meg før det knakk meg helt.

Hehe, var absolutt ikke ment bitchy, kom vel ut som et følelsesmessig innlegg og det virker jo ikke egentlig helt bra.. men jeg har nok innsett at han ikke fortjener å få noe. Vil jo ikke være lik hans forrige og sette han på en pidestall med å vise at jeg bryr meg slik at han blir enda høyere på seg selv og dama tenker at "Oi eksen bryr seg eller kjemper ennå, eller har noen slags følelser ennå.. han her må være bra." 

Kan jeg spørre hvordan klarte du å forandre deg? Jeg knakk fullstendig, er enda knekt.. men beveger meg en mm om ikke mindre hver dag.

Lenke til kommentar

Håper jeg ikke virket for sur :) Mente ikke at du var bitch eller noe, bare innlegget ditt :p , skjønner godt at det ble litt følelsesmessig.

Tja, man klarer jo aldri å forandre seg helt tror jeg. Jeg brukte veldig lang tid så jeg skal ikke si at du bare skal snu på en femøring og alt er bra. Jeg var sur lenge, hadde hevntanker, tenkte negativt om meg selv etc etc, en skikkelig grøt av tullball og kaos :p Jeg gjorde noe med det, en negativ handling. Fler enn en for å være ærlig. Når jeg "så lyset" så angret jeg på alt sammen og ønsket at jeg bare hadde ignorert alt med en gang.

En meget viktig ting å huske er at det ikke er bedre å grave ting helt ned, man må få ut ting men ikke på en negativ måte i form av handlinger mot personen(e) du har "kranglet" med. Grin som en gal på skuldra til en venninne/ venn, se en film og konsentrer deg skikkelig om handlingen, dra på shopping etc etc. Prøv å styre hjernen din vekk fra de tankene så mye som mulig så blir de mer eller mindre vekk med tiden.

Det verste er å gjøre noe du angrer på senere

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår godt at du gjerne vil hevne deg, men det som kommer til å få deg til å se deg selv i øynene i speilet med stolthet om et år, er at du allikevel klarte å la det være.  Selvkontrollen vil gjøre deg sterkere, ikke hevnen.

Hva han fortjener eller ikke fortjener er irrelevant. Det er kun deg selv du skal leve sammen med resten av livet.   

Lenke til kommentar

Håper jeg ikke virket for sur :) Mente ikke at du var bitch eller noe, bare innlegget ditt :p , skjønner godt at det ble litt følelsesmessig.

Tja, man klarer jo aldri å forandre seg helt tror jeg. Jeg brukte veldig lang tid så jeg skal ikke si at du bare skal snu på en femøring og alt er bra. Jeg var sur lenge, hadde hevntanker, tenkte negativt om meg selv etc etc, en skikkelig grøt av tullball og kaos :p Jeg gjorde noe med det, en negativ handling. Fler enn en for å være ærlig. Når jeg "så lyset" så angret jeg på alt sammen og ønsket at jeg bare hadde ignorert alt med en gang.

En meget viktig ting å huske er at det ikke er bedre å grave ting helt ned, man må få ut ting men ikke på en negativ måte i form av handlinger mot personen(e) du har "kranglet" med. Grin som en gal på skuldra til en venninne/ venn, se en film og konsentrer deg skikkelig om handlingen, dra på shopping etc etc. Prøv å styre hjernen din vekk fra de tankene så mye som mulig så blir de mer eller mindre vekk med tiden.

Det verste er å gjøre noe du angrer på senere

Neida, du gjorde ikke det.. har bare alltid ment at det er lett for andre når de ikke selv er i ei smørje av sorg å si "drit i han, gå videre med livet, gi blanke" osv osv.. 

Ja, jeg har hatt det lenge.. selv om selve sjokket jeg visste en dag kom var for to dager siden og jeg er fortsatt hysterisk forbannet og ønsker så inderlig å gni inn i trynet hans at jeg ikke er gal! Var det veldig ille negative handlinger som fikk store konsekvenser?

Egentlig bør man jo ikke vise følelsene for personen som har gjort en trist, forbanna osv.. men en direkte melding av ufølsomme setninger burde jo være lov. Får jo ikke muligheter til å reise å slå han i fjeset når jeg ikke vil se han igjen.. høhø, selv om jeg egentlig vil møte opp på døra!

off ja, har grint hver dag i over 2 mnd i strekk, hatt raserianfall, klikket i vinkler, sur og grinete og de siste 3 ukene endelig klart å prøve å gå ut, selv om tankene er der 24/7. Men jeg merker jo at feks savnet (ja, jeg savnet han selv om han er en drittstøvel) begynner å minke i styrke, nå som han er så avskyelig i objektivt lys! 

Vil ikke angre heller nei.. men en kort melding direkte til han tror jeg ikke at jeg klarer å angre på. Han har jo fått meg til å virke som den gale. Menmen, ikke akkurat hastverk med å sende! 

Lenke til kommentar

Forstår godt at du gjerne vil hevne deg, men det som kommer til å få deg til å se deg selv i øynene i speilet med stolthet om et år, er at du allikevel klarte å la det være.  Selvkontrollen vil gjøre deg sterkere, ikke hevnen.

Hva han fortjener eller ikke fortjener er irrelevant. Det er kun deg selv du skal leve sammen med resten av livet.   

Det er mye sant i det du sier.. det er bare så ufattelig at folk kommer seg gjennom det her uten å si noe til vedkommende. Men ja, selvkontroll og det å spille likegyldig er vel den beste måten? En dag håper jeg på å ikke spille likegyldig, men faktisk være det. 

Lenke til kommentar

Hei, du er en erfaring rikere og vil sannsynligvis ikke havne oppi noe slikt igjen. Det er jo kjekt å vite er det ikke? Glem nå han fyren der, finn deg en bra fyr isteden for :) jeg vet det er sikkert umulig å ta til seg, men dem sier jo at tid leger alle sår? 

det beste du gjør er å aldri ha kontakt igjen. 

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Hei, du er en erfaring rikere og vil sannsynligvis ikke havne oppi noe slikt igjen. Det er jo kjekt å vite er det ikke? Glem nå han fyren der, finn deg en bra fyr isteden for :) jeg vet det er sikkert umulig å ta til seg, men dem sier jo at tid leger alle sår? 

Det er forsåvidt det.. bare utrolig at den beste man har møtt skulle vise seg å være slik! Vil bare glemme han helt og holdent, men det går på repeat i hodet mitt! Og tiden tar så laang tid.. :/

Ja, det er vel forsåvidt sant.. Takk for svar uansett!

Lenke til kommentar

Hadde et stygt brydd med ei en måneds tid før jul, da hun ikke hadde følelser for meg. Tenkte langt og lenge på oppførselen hennes mot meg, følte hun var ytterst respektløs og hyklersk. Grublet på hele greien og forsøkte å konfrontere henne for å få svar på ting, både i juleferien og en ukes tid etter jul. Hun ville ikke svare, så jeg skrev alle tanker jeg hadde om henne, for å gi henne innblikk i min situasjon og for å kunne bevege meg videre. Det viste seg at hun ble svært såret over alle de stygge tingene jeg hadde å si om henne. I mine øyne var tingene jeg skrev ikke noe stygge eller beregnet på å såre, men hun ble veldig lei seg. Jeg ble dermed lei meg også, ettersom jeg ikke mente å fornærme henne.

Mitt poeng er at du kanskje føler behov for "closure" nå, men det kan faktisk gjøre vondt verre. Hva gjorde du forrige gang du skulle bevege deg videre? Tenk tilbake på den gangen, og forsøk å se hvordan alt vil føles bedre etterhvert. Forsøk å gjenta de samme tingene som gjorde at du kom deg videre. Hold deg i aktivitet, fysisk og psykisk. Jeg syns selv at det er ytterst merkelig at jeg den dag i dag ikke føler noen smerte av å tenke på bruddet før jul. Det jeg føler smerte av, er å tenke på måten vi kuttet kontakten (Med meg som såret henne). Ved å ta noen grep i mitt sosiale liv og å dyrke andre interesser, føler jeg bare en sjelden gang noe savn. Men savn er greit. Savn er en naturlig følelse. Ved å kunne leve side om side ved savnet, vil det etterhvert bli mindre, nesten som en unge vil bli mindre trassig dess mindre oppmerksomhet du gir den.

Anonymous poster hash: 3e3e2...cd7
Lenke til kommentar

Det er forsåvidt det.. bare utrolig at den beste man har møtt skulle vise seg å være slik! Vil bare glemme han helt og holdent, men det går på repeat i hodet mitt! Og tiden tar så laang tid.. :/

hva om jeg lover deg, med 100% sikkerhet, at om 2 år, så synes du ikke han var så veldig bra likevel.... du må bare få det litt på avstand :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

hva om jeg lover deg, med 100% sikkerhet, at om 2 år, så synes du ikke han var så veldig bra likevel.... du må bare få det litt på avstand :)

Jeg håper jo det..2 år lenge da..håper bare det vonde forsvinner lenge før det! Godt å få litt oppmuntring da!:)

Lenke til kommentar

Hadde et stygt brydd med ei en måneds tid før jul, da hun ikke hadde følelser for meg. Tenkte langt og lenge på oppførselen hennes mot meg, følte hun var ytterst respektløs og hyklersk. Grublet på hele greien og forsøkte å konfrontere henne for å få svar på ting, både i juleferien og en ukes tid etter jul. Hun ville ikke svare, så jeg skrev alle tanker jeg hadde om henne, for å gi henne innblikk i min situasjon og for å kunne bevege meg videre. Det viste seg at hun ble svært såret over alle de stygge tingene jeg hadde å si om henne. I mine øyne 6var tingene jeg skrev ikke noe stygge eller beregnet på å såre, men hun ble veldig lei seg. Jeg ble dermed lei meg også, ettersom jeg ikke mente å fornærme henne. Mitt poeng er at du kanskje føler behov for "closure" nå, men det kan faktisk gjøre vondt verre. Hva gjorde du forrige gang du skulle bevege deg videre? Tenk tilbake på den gangen, og forsøk å se hvordan alt vil føles bedre etterhvert. Forsøk å gjenta de samme tingene som gjorde at du kom deg videre. Hold deg i aktivitet, fysisk og psykisk. Jeg syns selv at det er ytterst merkelig at jeg den dag i dag ikke føler noen smerte av å tenke på bruddet før jul. Det jeg føler smerte av, er å tenke på måten vi kuttet kontakten (Med meg som såret henne). Ved å ta noen grep i mitt sosiale liv og å dyrke andre interesser, føler jeg bare en sjelden gang noe savn. Men savn er greit. Savn er en naturlig følelse. Ved å kunne leve side om side ved savnet, vil det etterhvert bli mindre, nesten som en unge vil bli mindre trassig dess mindre oppmerksomhet du gir den. Anonymous poster hash: 3e3e2...cd7

Oi, det hørtes forferdelig vondt å bli behandlet på den måten:/ men reaksjonen din var jo helt naturlig da...og når folk oppfører seg slik synes jeg de fortjener å høre det! Dumt at det slo tilbake på deg og at du fikk vite hvor såret hun ble..men samtidig føler man for at de skal få kjenne litt på det. Er det vonde helt over? Dette pågikk lenge (forholdet varte bare 2,5 mnd på det bra og så ble han gjennomskuet og pushet mot venninnen han benektet alt om) og jeg kjempet uten å se objektivt på at han snakket meg rundt..jeg har aldri vært i forhold, så dette er første ordentlige sorgen jeg går gjennom. Psykisk nedbrutt! Sårt at forhold kan ende så vondt og stygt! Har de siste tre ukene prøvd å gå ut og mestret det, men det har vært grusomt vondt fordiom.

Jeg bestemte meg for å sende den meldingen og kommer til å slette om jeg får svar..jeg gjorde det som var best for MEG og han fortjente å få det. En kort, følelsesløs melding om hvem han er, som han ikke ser selv. Han såret meg lenge og ga egentlig blaffen. Jeg fikk ikke avslutningen jeg fortjente, men for meg var dette det beste for å lette på hjertet og nærmeste avslutning jeg får. Han blir nok truffet på noen punkter, men jeg får ikke vite reaksjonen og det er jeg glad for. Deilig å sende avgårde og ikke bry meg om svar! Det er utrolig godt å høre at det går over selv om man ikke tror det..spesielt når man aldri har vært gjennom det før..og det ble så villt og utenkelig! Bra du ikke kjenner smerten da og at det ikke varte så lenge..håper du er klar for noen som fortjener deg! Jeg blir nok preget i lang tid.

Takk for svar :)!

Endret av Idum
Lenke til kommentar

Jeg håper jo det..2 år lenge da..håper bare det vonde forsvinner lenge før det! Godt å få litt oppmuntring da! :)

6 måneder, da er du garantert på bedre tanker så lenge du kutter kontakt 100%. Få det ut av hodet ditt, ikke ha kontakt, ikke se på facebook, ikke gjør noen ting... lev livet ditt og han er glemt!

Lenke til kommentar

Jeg håper jo det..2 år lenge da..håper bare det vonde forsvinner lenge før det! Godt å få litt oppmuntring da! :)

6 måneder, da er du garantert på bedre tanker så lenge du kutter kontakt 100%. Få det ut av hodet ditt, ikke ha kontakt, ikke se på facebook, ikke gjør noen ting... lev livet ditt og han er glemt!
satser på det..håper på bedre fremgang til sommeren..kutta kontakt for snart 2 mnd siden for han var jo likegyldig og tydelig i et forhold bak ryggen min..slettet da jeg kutta kontakten for 2mnd siden og blokkert han og jenta da jeg fikk det bekreftet for tre dager siden.. Deilig!!

Thanku, Henrik2k :)!

Endret av Idum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...