The Avatar Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Det var ein svensk rapport som konkuderte med at rosa var best ved ein kollisjon med airbag, dette fordi ein ellers ville risikere at airbagen slår armane inni overkroppen og hode som igjen kan føre til skade. I vanlig kjøyring er gult eller litt over anbefalt. Hensikta er at ved å holde ei hand på kvar side vil ein kunne unngå kraftige rattutslag som følge av punktering eller liknande. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 En hånd helt nederst. Mellom de to rosa/lilla. Virkelig ingen andre som holder slik? Er jo det mest behagelige. Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 går for en dobbel farmer... 10 n' 2. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 En hånd helt nederst. Mellom de to rosa/lilla. Virkelig ingen andre som holder slik? Er jo det mest behagelige. I bykjøring, ja. Men i fart er det jo ganske farlig. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 (endret) "Racecar-driver" uansett Forøvrig en video som er verdt å se. Hvordan å holde rattet korrekt for optimal sikkerhet og kjøring + mye mer. Endret 5. april 2015 av Vertical^ 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 "Racecar-driver" uansett Forøvrig en video som er verdt å se. Hvordan å holde rattet korrekt for optimal sikkerhet og kjøring + mye mer. Finnes det tilsvarende kurs i Norge tro? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Ikke peiling dessverre, men er jo slik glattkjøringen og den generelle opplæringen burde vært her i landet. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Gult ved svingete veier med god fart, men gult er også tommelknekkere om en kræsjer (airbag), derfor er faktisk rosa den anbefalte måten å holde rattet på, noe jeg gjør ved svingete veier med grei fart, ellers går det mest i punktet nederst mellom de rosa feltene 1 hånd på rattet er mer enn nok, selv med automat, så kan en fikle med mobilen med andre hånden Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 1 hånd på rattet er mer enn nok, selv med automat, så kan en fikle med mobilen med andre hånden 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Gul når jeg kjører fort/svingete/aggresiv, ellers er det vel albuen i vinduet og to fingre på gult og den andre armen på armlenet med håna på girspaken. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Blir mest gult i by (lettere å gire) og rosa utenfor tettsteder Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Hvordan jeg holder på rattet kommer helt an på hvor og hvordan jeg kjører. Varierer nok mest mellom gult og rosa, men tommelen er svært sjelden på innsiden av rattet! Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Hovedsaklig venstre gul eller høyre gul sjelden begge samtidig, men det forekommer det og. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Mest racecar, uten å bøye tommelen innover. Ved lengre turer ligger venstrehånda på "vinduskarmen" så blir farmer på den. Ellers kan det bli "occasional douche" om jeg må fjerne den ene hånda fra rattet for å trykke noe på klima/stereo. For øvrig kjenner jeg til en som holdt henda i racecar og tomler mot emblemet i midten da airbagen gikk av. Det gjør han ikke lenger for å si det sånn. Av samme grunn ligger mine tomler langs rattet og ikke som kroker innover. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Jeg tar en farmer på parkeringsplasser o.l. Håndflaten på rattet og snurrer rundt, veldig enkel måte å kunne ta breie svinger uten å jobbe for mye med hendene. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Ser svært mange menn i 20-50 års alder kjører med douchebag-stilen, noe jeg selv har prøvd men aldri følt var noe behaglig ei heller ga meg god kontroll. 90% av tiden bruker jeg race car driver stilen. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Jeg antar at dette bildet er laget av noen som anser seg selv som en racecar driver iom at det er den posisjonen som har fått det mest positivt ladete navnet. Personlig gjør jeg det meste for å ha det mest mulig behagelig og dette oppnår jeg ved å holde venstrehånd på det ene lilla punktet. Høyre armen hviler på midtarmlenet. Armene henger da nogenlunde rett ned langs siden med bøy i albuen. På småveier "svever" hånda i lufta (holder bare fast i rattet), men om jeg kjører på motorvei pleier jeg å posisjonere beinet litt slik at underarmen hviles nedpå låret/kneet. Hvordan folk orker/gidder å kjøre lengre strekninger med hendene på 10 og 2 har jeg aldri skjønt. Ja, hendene "hviler" jo på rattet, men jeg holder likevel fast ved at det er mer avslappende at skuldrene henger rett ned som tyngdekraften vil ha det til. 1 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Har prøvd å finne frem til både en artikkel og en video (men ikke fått det til) som viser hvor farlig det faktisk er å bruke "douchebag" og "mom"-kjørestilen når det kommer til reaksjonsevne hvis du må gjøre en hurtig unnamanøver. 'Douchebag' er nok spesielt 'sketchy' hvis du bare bruker en hånd og må gjøre unnamanøver, da den gir veldig liten presisjon samtidig som du får veldig rar vinkel på armen om du må rotere veldig på rattet. Selv har jeg kjørt gokart i 10 år +, så 'racecar driver' er for meg en selvfølge. Kjører jeg på motorvei kan jeg ty til rosa/lilla for å hvile armen litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå