JDMguy Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Kom forbi dette bildet på nettet, og har sett veldig mange måter å holde rattet på mens man kjører. Driver selv å tar lappen nå så er lit nysgjerrig. Så hvordan holder dere rattet, når dere kjører behagelig? 2 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Kommer helt an på hvor jeg kjører. Svingete vestlandsveier blir ofte gult, motorvei og veldig ensformig kjøring er en kombinasjon mellom rosa, grønn og rød. Det tryggeste er vel gult (?). Lenke til kommentar
Kalevala Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Hehe, kjenner meg nok mest igjen i rosa. En skikkelig stereotypisk "mom" her altså. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 All of the above. Mest gul på bykjøring og mest rosa på langkjøring. Varierer en del på langkjøring gjerne også... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 (endret) Spørs hvor lenge jeg har kjørt, og hvilken posisjon jeg finner mest behagelig. Som oftest er det rosa, siden jeg da kan bruke armlenene. Men blir ting srsbsns så er det gult. Endret 5. april 2015 av Gavekort Lenke til kommentar
JDMguy Skrevet 5. april 2015 Forfatter Del Skrevet 5. april 2015 Artig å høre. Jeg holder som regel ved gult når jeg har kjøre timer, ettersom det er der kjørelæreren sier jeg bør holde. Når jeg øvelseskjører med mamma og pappa så blir det litt overalt. Nå skal jeg si at det virker behagelig å holde ved rødt når man kjører på lange, fine strekninger, men det kommer vell an på høyde. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Både gult og rosa er vel regnet for "innafor", og begge de har vært diskutert mang en gang om hva som er _mest_ ideelt. Det er jo bare å prøve selv: hvor langt klarer du _trygt og stødig_ og vri på rattet _uten_ å endre på grepet.Her på vestlandet er det sjeldent noe særlig strekke å snakke om, så iallfall for min del er det kun unntaksvis at ikke begge hendene er på rattet, stort sett kvart over 10 passer min bil og kropp godt. 1 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Veksler mellom gul og rosa avhengig av vei. Holder mye på rosa og flytter høyrehånda opp i høyresvinger og motsatt i venstresvinger og styrer da ratting med den hånda jeg plasserer lengre opp, krappere svinger hjelper jeg til med andre hånden. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Jeg har aldri skjønt rånere osv som holder hånda på rødt. Selv kjører jeg som regel med en hand på venstre rosa. Eller gult visst det er høyere hastighet eller svingete vei Lenke til kommentar
Diamond95 Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Hånda på rødt og godt tilbake lent syntes å sitte rett i ryggen er ubehagelig Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Alt etter humør xD haha. Er vel desverre litt for ofte med kun en hand på rattet (grønn ->rosa) Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Hånda på rødt og godt tilbake lent syntes å sitte rett i ryggen er ubehagelig Tenk visst du kræsjer da. Regner med du sitter såpass langt unna både det ene og det andre at det er tilnærmet ingen effekt. Lenke til kommentar
Diamond95 Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Hånda på rødt og godt tilbake lent syntes å sitte rett i ryggen er ubehagelig Tenk visst du kræsjer da. Regner med du sitter såpass langt unna både det ene og det andre at det er tilnærmet ingen effekt. belte ligger faktisk godt over brystet, men sitter et stykke unna rattet ja, så er ikke sikkert at airbagen vil ha noen virkning Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 (endret) Tenker som regel på at det er Airbag, så unngår rød og grønn, blir mest gul, rosa i bykjøring. Endret 5. april 2015 av Sampson Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Tenker på at det er airbag? Er det ikke slik at man skal sitte så nærme rattet, at når du har armen på rødt, så skal du ha litt knekk i albuen? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Tenker på at det er airbag? Er det ikke slik at man skal sitte så nærme rattet, at når du har armen på rødt, så skal du ha litt knekk i albuen? whops mente unngår rød pga airbag* Lenke til kommentar
Diamond95 Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 bilen min har airbager overalt, men er enig med at det ikke er så bra å sitte slik jeg gjør i tilfelle jeg skulle krasje Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Mener å huske noen lett "paranoide" diskusjoner og artikkel på vg eller annet sladdersted at selv gul var nei-nei pga airbags. Rosa var vel den eneste fullgode plassering. Nesten så jeg får lyst å holde på selve airbagputen bare i ren protest Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Holder vell venstrearm på gul når jeg kjører vanlig etter landeveien, eller venstrehånd på rød f.eks på steder med mye rundjøringer og mye ratting. Bruker aldri to hender eller høyrearm, det er helt unaturlig for meg Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Jeg holder vel en tommel på rosa, mens hånda ligger på kneet/fanget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå