Airal Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Hei Er en ungdom på 15 (blir 16 i mai) og jeg lurer på da hvilken jobb du første fikk når du var/er på samme aldernivå som meg. Prøver veldig hardt helt siden januar med å søke jobb, men har ikke kapret en ennå. Del gjerne dine erfaringer Tips meg gjerne om CV, Søknad, lønn og alt Mvh Lenke til kommentar
JDMguy Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 For 2 år siden da jeg var 16 fikk jeg jobb som vaktmester i borettslaget der jeg bor i Oslo. Mamma kjente vaktmesteren veldig godt, og jeg fikk beskjed fra hun om at stillingen var ledig og at jeg kunne stikke til han en dag etter skolen å snakke med han. Da fikk jeg prøve de forskjellige redskapene jeg kom til å bruke hvis jeg fikk jobben. Det var flere typer redskaper blant annet en stor gressklipper traktor, og andre forskjellige hageredskaper. Da jeg hadde prøvd alt, så sa han dato og tid når jeg skulle møte opp i sommerferien. Så jeg slapp heldigvis å skrive CV og søknad osv. Så det er alltid lettere å få seg jobb hvis det er en bekjent. Hadde det veldig gøy på jobben, det var fint vær hele sommeren og jeg jobbet ute, så det var artig. Tjente ca 1500,- dagen så tjente veldig godt til å være så ung synes nå jeg. Hadde da også en god del ansvar da sjefen var borte et par dager. Lykke til med søk etter jobb! Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Sjekk med venner/familie om de vet om en jobb for deg. Absolutt lettest i den alderen. Har hatt 4 jobber jeg fikk sånn før jeg ble 18: -avisrute som jeg delte med en i nabolaget(fikk halve ruten hans siden han ikke ville ha alt selv) -klargjører/pussegutt på lakkeringsverksted som min mors onkel eier -produksjonsarbeider/montør hos ett firma som produserer og selger kontormøbler, fikk jobben via en kompis som jobbet der -sentralbord/kundebehandler hos vikingredningstjeneste, fikk jobben via en familie venn Lenke til kommentar
Airal Skrevet 5. april 2015 Forfatter Del Skrevet 5. april 2015 Heldig dere som har kontakter Tror det beste som jeg må gjør framover er å bare bank på døra og spør sjefen Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Heldig dere som har kontakter Tror det beste som jeg må gjør framover er å bare bank på døra og spør sjefen For min del kom mye tilfeldig, men det skader ikke å spør familien/venner. Når du tenker deg om er det mangen kontakter om du spør 10 personer, altså deres nærmeste familie og venner osv. Blir fort mange folk som muligens kan ha en jobb til deg:) og den største fordelen er at disse 10 første personene kjenner deg og vill forhåpentligvis gi deg gode skussmål:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå