Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan fungerer egentlig dette med dating og forhold og sånn?

Anbefalte innlegg

Ok. Jeg skal være helt ærlig og si at grunnen til at jeg starter denne tråden er fordi jeg ikke aner hva jeg har begitt meg ut på.

Jeg traff ei jente på nettet og vi fant rakst tonen. På grunn av angsten hennes tok det tid før hun ville møte meg. Vi har hatt to dater, men praten går trått. Det virker som om vi snakka oss ferdig på nettet. For min del føler meg presset til å si noe, men kommer ikke på hva jeg skal si. Vi har avtalt en ny date, da skal vi bowle, jeg mener det kan få samtalen til å gå lettere mellom oss og ta bort noe av presset.

Nå skal det nevnes at dating og flørting er ganske nytt for meg. Jeg har ikke gjort det før og jeg føler at jeg ligger på etterskudd når det gjelder sånne ting. Jeg har aldri vært i et forhold og jeg har aldri vært intim med noen. Jeg aner ikke hva jeg gjør. Jeg føler meg dum på det området, og det at jeg er 25 år gjør ikke akkurat ting bedre.

Hva kan jeg gjøre for å samtalen til gå bedre?

Når er det greit å prøve seg på fysisk kontakt?

Bør jeg si til henne at dating er noe jeg er dårlig på?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes noen få her som er kjempegode på dette, jeg er ikke det, men forsøker å gi et svar allikevel. Håper en av de svarer deg da. Jeg var litt der du er for ett år siden og jeg er 31 nå, så forstår usikkerheten din godt.

Forsøk å være deg selv, slappe av og være til stede der du er.

Når det føles riktig!

Med mindre hun retter fokus mot det temaet, er det ikke noe du trenger å ta opp at du er uerfaren. Dersom hun spør, vær dønn ærlig. Å lyve kommer du neppe unna med uansett og det vil være en dårlig måte å starte et tillitsforhold på. Er du heldig, så synes hun det er søtt at du blir nervøs.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Det er en klisje, men bare vær deg selv og slapp av. Jeg vet veldig godt hvordan det er å være litt keitete i sosiale sammenhenger med nye mennsker, spesielt jenter, men mye av det ordnet seg etter at jeg lærte meg å gi litt faen.

Når det gjelder dating så kan du prøve å ha i bakhodet at du ikke trenger å imponere. Du skal tross alt finne noen du kan trives sammen med, og kan du ikke være deg selv rundt en person bør du, i min mening, hoppe videre.

Angående fysisk kontakt er det vel egentlig greit å gjøre det så fort som mulig. Da mener jeg ikke at du skal klå, men å ta på hverandre i sammenhenger der det føles naturlig (og ja, det er noe som må øves på!). Ellers ville jeg gått for kysset (du trenger ikke noe mer enn ett kjapt kyss) allerede på første daten, men her er det VELDIG mange ulike meninger. Jeg mener det er en grei måte å bryte friend-zonen på.

Lenke til kommentar
Jeg traff ei jente på nettet og vi fant rakst tonen. På grunn av angsten hennes tok det tid før hun ville møte meg.

Pga angsten så vil det ta "like lang tid" for å få flyt i samtalene som det tok å treffes. Mennesker med angst er veldig ofte skeptiske til fysisk kontakt. Det er HELT greit å ikke prøve seg i det hele tatt, men heller vente til hun gjør det. Det skal visst også gå an å se om jentene er klare for litt klining, men de greiene der er som å lese kinesisk for meg :p Det er helt greit å si at datingerfaringene er labre, faktisk synes jeg det er bedre å si det enn å la vær fordi da forstår hun det om du sier noe rart eller oppfører deg litt rart :)

Pga angsten hennes så vil jeg råde deg til å være skeptisk til alle standardråd du får her, inkludert det jeg har skrevet, dette er et tema som en "spesialist" bør komme på banen for å hjelpe med :)

Edit; Jeg har litt erfaring med angst etc, men føler at jeg ikke er en person som bør komme med råd om kjærlighet.

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Forbered deg litt før daten. Tenk på temaer du lurer på, eller ønsker å ta opp. Balanser mellom å være nysgjerrig og interessert og å fortelle om deg selv. Husk også at stillhet ikke blir noe mer pinlig enn hva du gjør den til selv. Ofte er det bedre å holde kjeft til å du faktisk har noe fornuftig å si enn å presse frem noe halvhjertet.

Du må gjerne fortelle at du syns dating er vanskelig. Er interessen der fra hennes side spiller det ingen rolle fra eller til sånn sett, men kan nok hjelpe dere begge med å senke skuldrene litt om hun føler det likt.

Lenke til kommentar

Forbered deg litt før daten. Tenk på temaer du lurer på, eller ønsker å ta opp. Balanser mellom å være nysgjerrig og interessert og å fortelle om deg selv. Husk også at stillhet ikke blir noe mer pinlig enn hva du gjør den til selv. Ofte er det bedre å holde kjeft til å du faktisk har noe fornuftig å si enn å presse frem noe halvhjertet.

Du må gjerne fortelle at du syns dating er vanskelig. Er interessen der fra hennes side spiller det ingen rolle fra eller til sånn sett, men kan nok hjelpe dere begge med å senke skuldrene litt om hun føler det likt.

Jeg har faktisk laga ei liste over temaer jeg lurer på, rett og slett fordi jeg ofte glemmer hva jeg hadde tentk ut på forhånd :p

Jeg har oppfatning av at dating er vanskelig for henne også, uten at jeg skal si det helt sikkert. Men da vi chetta på nettet fant vi ut at vi begge trenger tid rundt nye folk, så jeg tror nok vi er i samme båt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...