Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tele2 er tomme for Modem


Anbefalte innlegg

Er det mulig?

 

Bestillte adsl fra tele2 den 30 aug, med aktivisering senest 31 okt.

Ble fortalt at det ville bli levert innstalasjonspakke på døra (gjør-det-selv) senest 3 dager før aktiviseringsdatoen, men fikk aldri noen pakke.

På telefon med tele2 blir jeg fortalt at de desverre har gått tomme for modem, og at aktiviseringa vil bli utsatt (foreløpig til 6 nov)

Sitter nå bare å venter på mannen med pakken, men jeg tror ikke han kommer i kveld heller.

 

Er det noen andre som har bestilt adsl fra tele2 i samme periode? Hva er status hos dere?

 

Hvordan er det egentli mulig for tele2 å gå tom for modem. De har 25 dager fra jeg bestiller til de skal levere... Vi lever i 2003. Vi har sendt folk ut i verdensrommet for snart 50 år siden. Skal man være nødt til å vente over en mnd på et forb** modem?

 

*irritert*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestillte Tele2 ADSL den 9sep og skulle bli oppkoblet den 8 okt.

Vel her sitter jeg fremdeles uten ADSL og det har ikke stått på

purringer fra meg.Har nå blitt lovet oppkobling den 12nov men har

ikke så mye tro på det for jeg har ikke mottatt noe modem,ikke engang

et brev fra dem.

Ser ut til at jeg må krype tilbake til Telenor og be om nåde.De leverer

ihvertfall kjappt.

Når du tenker på hvor mye Tele2 bruker på reklame så er det litt

underlig at de ikke klarer å ta imot nye kunder på en bedre måte.

Den eneste plassen jeg ikke har sett Tele2 reklame er på dasspapir.

Men jeg tror ikke Tele2 er fri for modem,jeg tror de er fullstendig

i klørne på Telenor som er linjeleverandør og vi er nederst på

deres oppkoblingsliste.Hvis vi er der i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte min Tele2 adsl (medium uten fast-telefoni) den 15. august. Fikk beskjed at det skulle ta 3-4 uker før jeg kunne koble meg opp. Modemet kom ca 3 dager før oppkoblingen. 19. september var jeg online. Så det tok litt over 4 uker for meg. Har ikke hatt noen problemer etter det. Virker som jeg har vært heldig. Syntes vente tiden mellom 15. august til 19. september var uutholdelig lenge, men 30. august til 6. november!? Den var drøy. Jeg syns synd på deg :grine:

 

edit:

 

må legge til at jeg ringte flere ganger til Tele2 da deg hadde gått 3 uker (er en veldig utålmodig person, bare spør Pingo68 :p: ) Da sa de at alt var klart hos dem, men de måtte vente på en bekreftelse fra Telenor om jeg kunne få adsl. Det var altså dette som tok tid...jaja)

Lenke til kommentar

Ja Ridgea du må ha vært en av de heldige.Vi andre klarer ikke å bli Tele2

kunder selv om vi kjemper for å bli det.

Ser at mange anbefaler NextGenTel her på forumet og jeg tviler ikke på

at de leverer en god pakke.Men først må de få prisene ned fra verdens-

rommet og til moder jord og gjøre seg litt bedre tilgjengelig før jeg

vurderer dem.

Lenke til kommentar

Og der var klokken passert 9 (med god margin), så mannen kom heller ikke i kveld.

Da har nok tele2 en ny dato til meg i morgen når jeg ringer og spør hva som er galt. Kanskje de til og med har en ny unnskyldning. *spennende*

 

Til deg som faktisk har fått tele2-brebånd (ridgea), ja du var nok heldig, og takk for sympatien. Mulig jeg må verbal-misshandle stemmen hos 02000 mer.

 

Alle vi andre må vel bare vente noen dager nå, så skal vi se at det ordner seg.

Det er iallefall norges billigste brebånd vi ikke får brukt. Det kan vi være glade for.

Lenke til kommentar
Mulig jeg må verbal-misshandle stemmen hos 02000 mer.

Ja, akkurat som personen i andre enden bestemmer dette. Er du uhøflig, blir de bare mindre interessert i å hjelpe deg og å yte god service.

 

Mitt tips er å være høflig både mot kundeservice, butikkbetjening og så videre. Da blir du behandlet så mye bedre. Det funker alltid for meg, og merker at jeg selv gir bedre service når kunder er høflige mot meg.

Lenke til kommentar

Når jeg ringer 02000 trykker jeg valg nr 3 (adsl) for å få noen i den andre enden. Om det er riktig menneske veit jeg ikke, det virker iallefall ikke sånn.

Men du har nok rett afseth, det er ikke lurt å terge isp'en. De er jo gitt all makt.

Begynner bare å bli litt lei denne isdn linja nå.

 

 

men jeg fikk pakken med modemet etter ca 2 uker.. og ble oppkoblet til rett tid..

Og du måtte ikke ligge med noen hos tele2 eller no for å få til det? Mulig sept-des er ordentlig problemperiode for tele2...

Lenke til kommentar
Når jeg ringer 02000 trykker jeg valg nr 3 (adsl) for å få noen i den andre enden. Om det er riktig menneske veit jeg ikke, det virker iallefall ikke sånn.

Men du har nok rett afseth, det er ikke lurt å terge isp'en. De er jo gitt all makt.

Begynner bare å bli litt lei denne isdn linja nå.

Terge ISP'en er helt greit, men gjør det da med de som er ansvarlige for elendigheten, ikke en stakkars person som tar i mot dritt fra misfornøyde kunder hele dagen, uten å ha noe makt til å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Mulig jeg må verbal-misshandle stemmen hos 02000 mer.

Ja, akkurat som personen i andre enden bestemmer dette. Er du uhøflig, blir de bare mindre interessert i å hjelpe deg og å yte god service.

 

Mitt tips er å være høflig både mot kundeservice, butikkbetjening og så videre. Da blir du behandlet så mye bedre. Det funker alltid for meg, og merker at jeg selv gir bedre service når kunder er høflige mot meg.

Vel talt ! Det hender dog at man må bli litt "streng" i tonefallet, men hold deg unna det "verbale missbruket" (eller "verbale C-momenter" som jeg kaller det). Det oppnår du fint lite med !

 

Forøvrig så mener jeg å huske at det er Bravida som leverer modemene fra Tele2, og der i gården har det vært en del rot....

Lenke til kommentar

Jeg bestilte adsl fra tele2 16. juli og fikk modemet 14. okt og linja ble aktivert 6 dager senere. Ting tar tid sier bare jeg. Jeg ringte også flere ganger uten at det lå noe purring. Ble rett å slett forbanna, men nå sitter jeg her og er lykkelig så alt ordna seg, men som sagt, ting tar tid

Lenke til kommentar

Jeg fryder meg hver gang jeg ser folk som har bestilt enten fra Tele2 eller Telenor som må vente på nordlyset før de får linja si.. Jeg har ADSL fra Nextgentel og der ble forventet leverings dato satt fram to ganger.. Først med 4 dager og så 2 eller noe sånt.. Og det beste er at med en gang man har fått utstyret montert så kan man bare bruke den ene internettsiden som virker så er du på nett!

Lykke til telenor og tele2 kunder

 

:lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...