Evil-Duck Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Føler meg ganske sikker på at det er hovedkortet som har streiket, men jeg får ikke sendt det inn før tirsdag uansett, så spør her for å se om noen kanskje har hatt lignende problem å funnet en løsning. Specs Hovedkort : Asus X99-A Ram : 16 Gb Corsair vengance DDR4 2800Mhz CPU: Intel i7 5930K @4,3 Ghz GPU : 2 Nvidia GTX Titan X i SLI Strømforsyning : Corsair ATX 1200 Hva skjedde ? : PCen hadde stått å foldet hele natten, ingen unaturlig høye tempraturer eller noe slikt, jeg satt meg foran dataen å startet å surfe litt når den putselig gikk helt svart å skrudde seg av. Når jeg skrudde den på igjen gikk den ikke forbi post. Alt starter, lyset på grafikk kortene, pompen på corsair vannkjølingen starter å gå , CPU fan viftenne går, grafikk kort viftenne går, men ingen av chassis fan viftene spinner. Diagnose LEDenne på hovedkortet sier 00 som står for "not in use". Hva har jeg prøvd ? : Første jeg gjorde var å resette CMOSen uten dette hadde noe effekt, videre tok jeg ut batteriet å lot det være ute en stund, ingen effekt. Deretter tok jeg ut minnemodulene og testet de en etter en i en slot , uten noe effekt. Til slutt koblet jeg fra alt so ikke var høyst nødvendig inkludert begge skjermkort, alt av HDD og eller ting som var tilkoblet via USB. Prøvde da å starte med CPU og en ram modul for å se om diagnose LED viste noe annet eller om chassis viftenne startet å spinne da. Men akkurat det samme her.. Det er nok ganske håpløst, å ser nok på en RMA på hovedkortet, men det skader jo ikke å starte en tråd å spørre. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Kan liksågodt være CPU som har tatt kvelden Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 5. april 2015 Forfatter Del Skrevet 5. april 2015 Det er 3. hovedkortet av samme typen jeg har sendt inn på RMA grunnet feil så jeg holder en finger på at det kan være det. Men kan hende jeg for sende inn både CPU og Hovedkortet, så for de finne ut av det. Har desverre ikke noen 2011 Hovedkort eller CPUer liggende så jeg får testet det selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå