ovad Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 (endret) Jeg bestillte igår flybilletter hos Ryanair, når kjøpet var fullført kom det opp en side der en som Ryanairkunde skulle få 90 kr tilbake. Det såg ut som dette tilbudet kom ifra Ryanair, men etter å ha registrert personlig informasjon fikk jeg en mail fra Elskerrabbatter.no at du har blitt medlem med tilgang til eksklusive kjøpsrabatter på og utenfor Internett. Medlemspakken din og gir deg full tilgang til fordelene til Elsker Rabatter, alt dette for kun 20 kr i administrasjonsgebyr for prøveperioden på 30 dager! Når prøveperioden på 30 dager har utløpt, vil det kun koste deg 165 kr i måneden for å fortsette å nyte alle fordelene du kommer til å bli vant til. Dette er lureri og forsøk på svindel med at en skal belastes videre for 165 kr i måneden, dette for noe en egentlig ikke har bedt om. Firma bak denne svindelen er: L-EV8 Marketing Ltd. 51 Fitzwilliam Square, Dublin 2, Ireland Når jeg ble klar over hvilket lureri dette var tok jeg umiddelbart og kansellerte medlemskapet og sendte de en mail om det samme. Jeg ønsker ikke betale dette firma noe som helst for tjenester jeg ikke har ønsket eller har bruk for. Jeg har også sperret mitt kredittkort. Jeg vet ikke hvilken kopling dette firma har til Ryanair, men hvis en søker om rabatter på Ryanair sin nettside kommer det opp informasjon om elskerrabatter.no under vanlige spørsmål. Er der andre som har opplevd lignende svindelforsøk fra elskerrabatter.no og L-EV8 Marketing Limited? Når jeg googlet elskerrabatter.no var det kun en plass den ble omtalt og advart mot. Men når en googler L-EV8 Marketing Limited er der mange advarsler og negative omtaler om dette firma. Firma operer med forskjellige websiter etter hvilket land det er: UK: welovetreats, greatbritishdiscounts, myessentialsavings Danmark: fantastiskerabatter.dk Sverige: alskarattspara.se Jeg håper at jeg med dette har fått advart andre mot et useriøst firma. Endret 5. april 2015 av ovad 6 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Lokketilbudet høres litt sleip ut slik du har lagt det fram, men du kan vel spare penger på dette om du får igjen pengene og reiser minst 2 ganger pr. mnd. over tid. gitt at rabatten er flat og ikke første gang og oppblåst for å få det til å se bra ut. Tipper det meste går fram om du leser alt tilgjengelig. Ryanair er jo et selskap i ultralow cost segmentet, så de gjør det som kan gjøres for å tjene mer penger. Lenke til kommentar
ErikThoru Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Har akkurat fått en belastning på kr 20, og har tydligvis blitt lurt som OVAD sier via bestilling av billett på Ryanair. Har prøvd og si opp "medlemskapet" men det finnes ingen godkjent mailadresse, så denne kom i retur: Mail Delivery Subsystem. Har måttet sperre kredittkortet og regne med at jeg da er "fri". Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 (endret) Leste dere igjennom brukerbetingelsene før dere trykket "bli medlem"? Det at dere legger ut kortinformasjonen deres på nettet sånn uten videre er jo skremmende. Om dere skulle få tilbakebetalt noe, så hadde det jo holdt med konto nr og evt iban \ swift kode.. Endret 6. mai 2015 av Merko. 1 Lenke til kommentar
ErikThoru Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Har akkurat fått en belastning på kr 20, og har tydligvis blitt lurt som OVAD sier via bestilling av billett på Ryanair. Har prøvd og si opp "medlemskapet" men det finnes ingen godkjent mailadresse, så denne kom i retur: Mail Delivery Subsystem. Har måttet sperre kredittkortet og regne med at jeg da er "fri". Svar til Merko Legger ikke ut dette i hytt og pine, men dette var noe som kom opp via Ryanair at vi kunne få en rabatt på kr 90. Skjønner nå i ettertid at dette var dumt, derfor denne opplysningen. At du har skjønt dette er jo greit men mitt ønske vafr og advare, mener selv at jeg ikke er spesielt dum.............. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Vel, du er ikke spesielt smart når du inngår en avtale med et selskap, uten at du leser vilkårene. Fint at du advarer andre, men man bør jo tenke seg om flere ganger når folk spør om kortinformasjonen din. Hvertfall lese igjennom vilkårene! Lenke til kommentar
ErikThoru Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 (endret) Vel, du er ikke spesielt smart når du inngår en avtale med et selskap, uten at du leser vilkårene. Fint at du advarer andre, men man bør jo tenke seg om flere ganger når folk spør om kortinformasjonen din. Hvertfall lese igjennom vilkårene! Som jeg sa, så var ikke dette lagt for at du skulle fortelle meg hvor dum jeg var men for og advare andre som ikke er like smarte som deg........ Men du må gjerne legge inn kommentarer til alle som ikke er smarte nok, hvis det er det du har glede av. Endret 10. mai 2015 av ErikThoru 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 Ville bare si ifra, slik at du ikke gjorde samme feil en gang til, hos et annet nettsted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå