brun_hest88 Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Begynner å bli lei av å ha laptop, eller nærmere bestemt utgammel mac. Digg til sofa-aktivitet, men til alt annet holder det ikke... Vurderer derfor å gå til innkjøp av ny maskin. Maskinen skal brukes til lett 3d-modellering (Creo, UGS NX eller Solidworks), ellers gamle spill som WC3, CS (funker det å spille 1.6 på nye maskiner?) og kanskje nyere spill hvis jeg plutselig får smaken på det. Ønsket mitt er at maskinen skal være rask og responsiv, men uten nødvendigvis å ha ekstrem ytelse... Her er mitt utvalgte oppsett. Hva tror dere? https://prisguiden.no/liste/153359 Vurderer å droppe skjermkortet og heller kjøpe noe heftigere senere hvis behovet oppstår. Noen tanker om det? Er det noe annet sted jeg kan spare inn? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Tror ikke spill blir stort problem: Counter-Strike: Global Offensive ersatter (CS 1.4). Om du har prøvd forskjellene er de verdt 100 kr. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Er det noe annet sted jeg kan spare inn? Jeg ville vurdert å bytte ut i3-4160 med Pentium G3258 og som du sier droppe skjermkortet i første omgang. Denne generasjonen skjermkort har lenge ruget alt for lenge på 28nm og det ligger i kortene at det må dukke opp noe nytt og bedre snart. Crucial BX100 er også hakket rimeligere enn Samsung 850 Evo, men med omtrent like god ytelse. Lenke til kommentar
brun_hest88 Skrevet 10. april 2015 Forfatter Del Skrevet 10. april 2015 Crucial BX 100 virker som et godt bytte. Jeg tror ikke jeg tenker å overklokke denne maskinen, så tror jeg beholder i3-4160'en. Dropper også skjermkortet. Takk for inspill! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå