G Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 (endret) Sjekk innleggene mine fra denne tråden: Innlegg #6 og det nedenfor Innlegg #7 Det er til å bli "gal av". Går det an å lage så trøblete meldinger tilbake til brukeren.. Tydeligvis. Spørsmålet blir derfor, til de som har oppgradert denne veien - lenge før meg: Hva gjelder, hva kan jeg forvente meg av oppgraderingen?? I det ene skjermskuddet viser det noe Microsoft SQL-greier som skal være kompatibelt. Jeg har oppdatert den der 2008 R2 til Service Pack 3 forut for denne oppgraderingsjobben. Får jeg det med meg over, eller må ting innstalleres fra bunnen av? Endret 5. april 2015 av G Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Det er ikke noe nødvendighet for å lage enda flere tråder. Post i den du allerede har laget fra før av! Lenke til kommentar
G Skrevet 5. april 2015 Forfatter Del Skrevet 5. april 2015 (endret) EDIT: Vet ikke om havarhen sitt svar er det beste lengre. Jeg fikk det ikke til med det tipset. Altså mislykket: Da jeg opprettet en tråd for et sentralt spørsmål, også måtte opprette denne tråden etterpå, så må jeg få gitt "Beste svar" til havarhen, men det ligger i den andre tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1659949&do=findComment&comment=22434791 Og her har jeg kopiert inn innholdet fra det spesielle innlegget: Du kan prøve å enten fjerne cversion.ini fila fra Win8.1-ISO-en eller endre denne. Det er denne fila som sier om du får lov til å oppgradere. Jeg har ihvertfall endret denne for å kunne oppgradere fra pre-release av Win8.1 til Win8.1.Prøv f.eks. cversion.ini removal utility.http://code.kliu.org/misc/winisoutils/ Endret 5. april 2015 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 5. april 2015 Forfatter Del Skrevet 5. april 2015 (endret) Om noen ønsker å komme med utfyllende informasjon om spørsmålet i innlegg #1 så må de gjerne det. Jeg går for havarhen sitt tips, nå i første omgang ihvertfall. Det ser innlysende ut til at Microsoft står med problemer til langt over livet. Da de først og fremst har prioritert piratkopiering overfor brukervennlighet. Man burde ikke ha lagt brukerene i et slikt dilemma. Brukere ønsker å bevare filene og helst også programmene sine. Ellers fungerer jo oppgraderingen kun for å heve versjonsnummeret til Windows. Det er til liten hjelp for brukerne, som har et behov for å unngå å reinnstallere en hel haug med programvare. Hva er ellers vitsen med den hjelpen virtualisering kan gi her, med å ta vare på før og etter operasjonene? Windows samarbeider dårlig med et virtualisert miljø på lisensiering. Det er ingen tvil. Også samme dilemma utenfor virtualisering selvfølgelig. Endret 5. april 2015 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 5. april 2015 Forfatter Del Skrevet 5. april 2015 (endret) Spørsmål 2: Nå er jeg veldig i tvil. Om denne metoden er riktig (å starte med setup.exe fra DVD). Tvetydig melding igjen. Eller gjør den det den sier, og kun tar vare på "mine dokumenter" og liknende? For når jeg bootet med virtuellt DVD-drev fra ISO-filen, så fikk jeg en litt mer lovende tekst. Selv om de schizofrene hjelpetekstene ikke gjorde spørsmålene mine bedre besvart. Altså om den tar vare på tredjeparts programvareinnstallasjoner eller ikke under oppgraderingen. Jeg hadde nemlig trøbbel med 0x101 - 0x20017 når jeg kjørte desktopinnstallasjonstilnærming, på det nedlastede "medie" direkte. Også når jeg smatt ISO-image filen inn i det virtuelle "DVD-drevet" under VMware, og gjorde om på "boot rekkefølgen", så fikk jeg ikke gått videre. Har fjernet D-disken fra Win7 gjeste-OS'et nå. Men står her med litt tvil om hvilken metode av de tre tilnærmingen jeg skal gå for. Fordi vinduene under, det er fra å kjøre setup.exe (autostart) fra "Min datamaskin" og på DVD-drevet som viser inne i Win7: Her er litt info om 0x101 .....: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-windows_install/windows-81-update-fail-error-8x80070002/810de299-8305-4a98-87bd-7d7f22bb9a27 Endret 5. april 2015 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 5. april 2015 Forfatter Del Skrevet 5. april 2015 (endret) Nei, nå har Microsoft dialogboksene overført sin schizofreni til meg. Nå avbryter jeg denne midlertidig. Jeg kan alltids gå tilbake dit igjen. Vil se om jeg kan montere ISO-filen og via virtuelle firmware'n forandre på boot-rekkefølgen igjen. Ønsker bare å se om jeg får den hexadecimale feilmelding opp igjen etter å ha klusset med UDF på DVD-filen (ISO..) Bryter her, kan alltids returnere, istedetfor å flytte på store filer. Jeg er litt manuellt filflytter, liker å ha kontroll: EDIT:Ok, da har jeg fått boot'et om, så får vi se hvordan det arter seg uten cversion.ini Arghh, installasjonsloop igjen!! (tror jeg) EDIT 2:Nå husker jeg, at jeg fikk den hexadecimale feilmeldingen under, eller kanskje var det også under Desktop-innstallasjonsvalget (jeg begynner jo å bli...) . Mulig jeg prøver den før, den siste start.exe tilnærmingen (tredje mulighet) EDIT 3:Nei, nå roter jeg fælt tror jeg. For cversion.ini har jo ikke vært implementert på desktop-innstallasjons alternativet. Det er jo kun på ISO-filen. Samme bullshit som fra DVD-kjøring fra "Min datamaskin". Måtte innom det for å huske disse dialogboksene. Sorry EDIT 4:Da går jeg tilbake til setup.exe fra DVD like greit, og ser hvordan det vil arte seg. Fjerner den min "dyrebare programvare" eller ikke? Med dertil hørende valg "Beholde bare personlige filer", for man har vel ikke andre valg enn det? (jeg har full Windows 8.1 innstallasjonsmedie) EDIT 5:Uff da! Der ikke ut til at havarhen sitt tips virker, og jeg vet heller ikke hvorfor det mislyktes, men fikk jo rask respons på det. Tok ikke lange tiden før Windows klaget sin nød: EDIT 6: 2. It's necessary to run msconfig and disable all non-Microsoft services, reboot, then initiate the upgrade (or re-initiate the upgrade, since you've already seen it fail by this point). http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-windows_install/windows-81-update-fail-error-8x80070002/810de299-8305-4a98-87bd-7d7f22bb9a27Kan det være her jeg har trødd feil? EDIT 7:msconfig - "what the fuck"Nå føler jeg meg på tynn is. Hva er dette.. EDIT 8: EDIT 9:Er det denne som er (helt) bingo da? hmmm EDIT 10: Nå får vi se om det hjelper. Kom forbi "Mislyktes" nå. Men kan hende den hexadecimale feilen dukker opp på ny. Det skjedde jo etter denne språkmenyen en eller annen gang senere. Usikker på innstallasjonsvalget etter denne menyen, men "Slå av PC" virker å være det mest intuitive. For å gi det en omstart: Konklusjon: 0x101 - 0x20017 Tror jeg gir opp oppgraderingsprosjektet. Får heller bruke den Windows 8.1-lisensen til et helt annet formål. Endret 5. april 2015 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 5. april 2015 Forfatter Del Skrevet 5. april 2015 (endret) Og folk synes Windows 8.1 er bra saker? http://www.softpedia.com/blog/Windows-8-1-Installation-Still-Returning-0x101-0x20017-Errors-385301.shtml Svært så tungvint dette ser ut til å være: http://www.symbianize.com/showthread.php?t=1084896 Parkerer prosjektet litt. Må bruke livet til litt andre ting. Endret 5. april 2015 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 (endret) Ok, månedens tirsdagsoppdatering (Windows Update) er ute, og der innrømmer Microsoft direkte gjennom 2 KB'er at de var jævlig fucked ute og kjøre tidligere. Her er de KB'ene for Windows 7: https://support.microsoft.com/en-us/kb/2952664/ https://support.microsoft.com/en-us/kb/2990214/ Dette er lovlig sent Microsoft. Windows 8.x er jo dritgammelt allerede. Om det ville fungert etter KB-innstallasjonene vet jeg ingenting om. Jeg begynner å få lite lyst å prøve på ny for å si det mildt. Men, nå er vi opplyste om at det har vært et stort problem, når de må gi ut egne KB'er for å tilrettelegge. Med Microsoft så vet man aldri kvaliteten av ting. Kanskje clean install er best anyway.. Endret 14. april 2015 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå