Gå til innhold

hvilke muligheter har man med bluetooth egentlig?

Iskald

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

over føre filer mellom tlf pc, bærbar pc osv, brukes som tråløs komunikasjon mellon pc eller mellom telefoner.

kan sende bilder tråløst til en printer som printer bildet. etterhvert kan du brule det til alt som ir kan, dvs åpne garajen osv...

og MYE mer;)

Lenke til kommentar

Bluejacking er ordet. Du sender f.eks notater til andre mobil telefoner som har bluetooth på. Du kan f.eks skrive: Warning! Virus downloaded! og de ser ikke hvem som har sendt det. De fleste som ikke har opplevd det før blir stressa og lurer på hva som har skjedd.

Lenke til kommentar

Jeg for min del får alle meldingene(sms) mine opp på dataen når jeg er nær den.

Mye lettere og lese og svare på meldingene der :)

Andre bruksområder er jo synkronisering av kalender, sending av filer, redigering og backup av adressebok m.m

Anbefaler en Bluetooth dongle, den gamle kabelen min havnet i bosset :)

Lenke til kommentar
Bluejacking er ordet. Du sender f.eks notater til andre mobil telefoner som har bluetooth på. Du kan f.eks skrive: Warning! Virus downloaded! og de ser ikke hvem som har sendt det. De fleste som ikke har opplevd det før blir stressa og lurer på hva som har skjedd.

Er ikke å anbefale. Gjorde det i England og fikk en 120-kilos fotballhooligan etter meg. Løp rundt i lokalet med mobilen i hånden, og så etter noen med Blåtannmobil. Mao, velg den du sender til med omhu! :lol:

Lenke til kommentar

hehe, men hvergang jeg skal "bluejacke" noen så kommer bare sånn send passord dritt. har T610.

Greier ikke å sende til noen, uten at jeg må spøre om de vil legge meg i deres BT enheter, og med evt passord, men hva skal gjøre for at jeg skal kunne bluejacke en da?

Endret av bassmania
Lenke til kommentar

Jeg lagde et visitkort som det stod "Warning! Virus Downloaded!" Jeg bare går inn på det også velger jeg send og når lista av sende muligheter kommer opp så velger jeg BT og da søker telefonen etter andre BT telefoner, og når den har funnet noe, så kommer det opp navnet på BT telefonen og da velger du hvem du sender til. Hvis det bare kommer opp en så velger du den.

Lenke til kommentar

Det som er så rart, er at når jeg skal sende visitkort, så sender BT den til de jeg bare har lagert i mine enheter, ikke andre som jeg kan søke etter. jeg kan bare søke etter nye enheter når jeg er inn på bt myen og søker derifra, men kan ikke gjøre det fra der hvor man sender visitkort.

Lenke til kommentar
Jeg for min del får alle meldingene(sms) mine opp på dataen når jeg er nær den.

Mye lettere og lese og svare på meldingene der :)

Andre bruksområder er jo synkronisering av kalender, sending av filer, redigering og backup av adressebok m.m

Anbefaler en Bluetooth dongle, den gamle kabelen min havnet i bosset :)

Hvike program bruker du til dette? Og hvilken telefon?

Takker!

Lenke til kommentar
Det som er så rart, er at når jeg skal sende visitkort, så sender BT den til de jeg bare har lagert i mine enheter, ikke andre som jeg kan søke etter. jeg kan bare søke etter nye enheter når jeg er inn på bt myen og søker derifra, men kan ikke gjøre det fra der hvor man sender visitkort.

Når du velger å sende visitkortet ditt med bluetooth så vil den søke etter nye enheter automatisk. Hos meg står det searchin øverst i stedet for my devices. Hvis den finner andre enheter enn de du allerede har vil de komme opp nederst eller øverts på listen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...