Gå til innhold

Lofoten, slik jeg ser det - Folk 3

Gjest member-296438

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke alle synes opprettinger har noe for seg, men jeg ville her rettet både til venstre og oppe før beskjæring.

Beskjæringen oppe tenker jeg meg slik at kanten går på det brede hvite bordet. Tar med en klonejobb nede mot høyre hjørne også.

Men når alt dette er sagt så vet jeg jo av erfaring at å finne rette beskjæringen på slikt som dette lett kan føre til litt hodebry.

Uansett så forteller bildet sin historie.

Roar

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Ikke alle synes opprettinger har noe for seg, men jeg ville her rettet både til venstre og oppe før beskjæring.

Beskjæringen oppe tenker jeg meg slik at kanten går på det brede hvite bordet. Tar med en klonejobb nede mot høyre hjørne også.

Men når alt dette er sagt så vet jeg jo av erfaring at å finne rette beskjæringen på slikt som dette lett kan føre til litt hodebry.

Uansett så forteller bildet sin historie.

Roar

Takker for kommentar og innspill, Kneppen. Beskjæring og retting skaper litt hodebry på slike bilder, som du påpeker. Referansen i forhold til retting her, er kaikanten oppe i høyre hjørne. Disse gamle skøytene, heller ofte bakover, og derfor ville det ikke ha noe for seg og rette styrhuset etter min mening. Hovedmotivet, skipperen, ville jeg ha i åpningen, med litt luft "over". Ville ha han til å se "bakover" i bildet, der han "bakka" skøyta mot kaia.

Kunne nok ha tatt et kutt på venstre side, slik at åpningen ble uten forstyrrelse i hjørnet nede til venstre.

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Mannens positur og blikk fanger oppmerksomheten, og "gjør" bildet.

Vennlig hilsen Ragnar

Takk takk Ragnar:-)

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Kutt på venstre side er ok, men hva med den lille dingsen nede på høyre side? Den irriterte meg litt..:). Kjekt å se menn som er menn! ;)

Takker for kommentar:-) Har lastet opp en nykuttet versjon, så får vi se om det blir mindre og irritere seg over..:-) Dessuten så er faktisk alle menn Menn.....bare variasjoner over et tema:-) Irriterende......:-)

Lenke til kommentar

Kutt på venstre side er ok, men hva med den lille dingsen nede på høyre side? Den irriterte meg litt..:). Kjekt å se menn som er menn! ;)

Takker for kommentar:-) Har lastet opp en nykuttet versjon, så får vi se om det blir mindre og irritere seg over..:-) Dessuten så er faktisk alle menn Menn.....bare variasjoner over et tema:-) Irriterende......:-)

...av og til er jeg ikke helt sikker... ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Det er ikke lett å kutte slike bilder uten å gjøre mer skade, noen ganger er det best å la det være.

Likte v1 best ,det eneste måtte være å kutt det hvite nede til venstre.

Mvh

Alec

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Det er ikke lett å kutte slike bilder uten å gjøre mer skade, noen ganger er det best å la det være.

Likte v1 best ,det eneste måtte være å kutt det hvite nede til venstre.

Mvh

Alec

Takk takk Alec. Godt poeng ang. kutting:-)

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Flott bilde av yrkesfiskeren, kjent situasjon for oss 'kystfolk' :)

Takker Torhild:-) Staute folk disse kystfiskerne, som har sørget for mat på bordet i generasjoner.

Lenke til kommentar

Hei, Pentaxen.

Naturlig autoritet og et fast blikk preger mannen som er i ferd med å få fiskeskøyta på plass ved kaia, og han virker trygg, - både på seg selv og overfor omgivelsene, og han ser ut som en man kan stole på.

Det er mulig jeg har det fra søndagsskolen, men jeg tror fiskere flest har mange gode egenskaper, - til tross for "bainning" og to-sekunders raseriutbrudd som kommer, - når det trengs.

Et engasjerende og fortellende bilde, Pentaxen ! :)

M v h Albert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...