Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når/ hvordan be om hjelp utenfra?

Anbefalte innlegg

Mine foreldre er skilt. Lang historie- drapstrusler, fengsling etc.etc.

Mor har foreldrerett, og forholdet mor/far har bedret seg litt over årene. mye sikkert fordi far ser at tidligere hersketeknikker ikke fungerer lenger.

Har mange søsken. To bor ennå hjemme hos mor.
Mor har i alle år drevet med spisevegring, sykelig opptatt av å være tynn/ at menn skal finne henne attraktiv. bruker all sin tid på selfies/"photoshoots" for å kunne legg ut bilder på FB og få likes. Ungene går for lut og kaldt vann mens mor lever et digitalt liv.

det er mye som kan skrives om dette, men i hovedtrekk er vi søsken som har flyttet hjemmfra bekymret for hvordan de to yngste har det hjemme. vi synes kanskje ikke de har det så veldig bra, og at det virker som ingen tar seg av dem (heller)

mor veier sikker en plass mellom 45/50 kg, og tar alt av kommentarer om at hun må få i seg mer mat som komplimanger.

hun har vært spiseforstyrret i ca 30 år snart (hun og to søstre har hatt dette gående siden de var tenåringer)

jeg mener hun har så ekstremt forhøyet kroppsfokus at hun ikke ser noe annet enn seg selv i livet.

det er mye som kan skrives om hvordan det har vært å vokse opp i den familien, og hva vi ser ang. småsøsken som nå går for lut og kaldt vann.

men hvordan kan vi gå frem for å få hjelp utenifra?

om mor kan få hjelp for sin spiseforstyrrelse, som jo i høy grad er en psykisk lidelse, vil kanskje andre ting falle på plass etterhvert. men slik det er per i dag er det så ille at vi ser ikke noen annen mulighet enn å få en tredjepart til å trå til.

jeg vet bare ikke hvor man starter for å få noen til å ta tak her,...

Anonymous poster hash: d8406...595
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...