Huuubba Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Hei, har postet og spurt om hjelp her tidligere men måtte utsette kjøp en stund så i håp om at det har kommet noe nytt på den fronten, poster jeg igjen Har ikke mulighet for stasjonær PC nå så ser etter en grei laptop for litt gaming.Dog ikke de heftige spillene, her er det snakk om H1Z1, CS:GO og FM i hovedsak. Ser etter en laptop som kjører slike spill på høy uten problemer. Burde vel ikke være noe problem Hva er det beste jeg kan få til den bruken for ca 10 000 kr? Kan evt gå høyere hvis det er mye å "tjene" på det. Men den er kun ment for litt midlertidig bruk så gidder ikke bruke alt for mye. Hva jeg ser etter: Ytelse God kjøling Bra refresh rate på skjermen for høy fps Hva jeg ikke ser etter: Batteritid Design Stor lagringsplass Fancy greier Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Burde være nok med GTX860M om du ikke skrur på absolutt alle fancy effekter. Så vidt jeg kjenner til så er alle laptopskjermer som brukes i dag 60Hz, var et par 3d skjermer med 120Hz for et par år siden men de ble ikke populære og er faset ut. Så du er "stuck" på 60Hz, er enkelte skjermer som kan overklokkes til 75Hz/85Hz, men har ikke satt meg inn i hvordan det gjøres og hvilke skjermer det gjelder. Vet det kan gjøres på asus G751, men den er over ditt budsjett. http://www.prisjakt.no/category.php?l=s214912328&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista Asus N551JM er på tilbud hos expert i dag, den er verdt å vurdere. Meget god skjerm når det kommer til fargegjengivelse og innsynsvinkler. Lenovo Y50-70 har samme specs og ser mer gamerpreget ut, lenovoen har dog mye dårligere skjerm, lavere kontrast, blassere farger og dårlige innsynsvinkler. Lenovoen har bedre tastatur og pekeplate. Lenovoen reduserer klokkehastighet på CPU ganske mye under spilling for å redusere varmeutvikling, dette gjør asusen også, men i langt mindre grad. Er få maskiner som ikke reduserer klokkehastighet under hard belastning, kun store maskiner med svært god kjøling som f.eks asus G751 kjører CPU på full hastighet under full belastning. asus G771JM er verdt en titt om du vil ha 17" den har større skjerm (god skjerm på den også) og samme specs som de andre to jeg har nevnt. Lenke til kommentar
Huuubba Skrevet 5. april 2015 Forfatter Del Skrevet 5. april 2015 Burde være nok med GTX860M om du ikke skrur på absolutt alle fancy effekter. Så vidt jeg kjenner til så er alle laptopskjermer som brukes i dag 60Hz, var et par 3d skjermer med 120Hz for et par år siden men de ble ikke populære og er faset ut. Så du er "stuck" på 60Hz, er enkelte skjermer som kan overklokkes til 75Hz/85Hz, men har ikke satt meg inn i hvordan det gjøres og hvilke skjermer det gjelder. Vet det kan gjøres på asus G751, men den er over ditt budsjett. http://www.prisjakt.no/category.php?l=s214912328&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista Asus N551JM er på tilbud hos expert i dag, den er verdt å vurdere. Meget god skjerm når det kommer til fargegjengivelse og innsynsvinkler. Lenovo Y50-70 har samme specs og ser mer gamerpreget ut, lenovoen har dog mye dårligere skjerm, lavere kontrast, blassere farger og dårlige innsynsvinkler. Lenovoen har bedre tastatur og pekeplate. Lenovoen reduserer klokkehastighet på CPU ganske mye under spilling for å redusere varmeutvikling, dette gjør asusen også, men i langt mindre grad. Er få maskiner som ikke reduserer klokkehastighet under hard belastning, kun store maskiner med svært god kjøling som f.eks asus G751 kjører CPU på full hastighet under full belastning. asus G771JM er verdt en titt om du vil ha 17" den har større skjerm (god skjerm på den også) og samme specs som de andre to jeg har nevnt. Takk for svar Har sett litt på Acer Aspire Nitro VN7-591G. Hva tycks? Ang grafikkort, hvis jeg går opp til GTX 960M/GTX 965M (vet ikke helt hva forskjellen er på dem), er det verdt det? Hvor mye må jeg opp i pris og hva må jeg evt nedprioritere? Har hatt litt lyst til å kline til med denne? Er den best i sin klasse? Mye spørsmål fra en noob, sorry Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 (endret) GTX860M = GTX960M. Bare nytt navn og en ørliten økning på 68MHz i klokkehastighet, i praksis er ytelsesforskjellen i spill omtrent ikke merkbar. Aceren er fin den, men koster fort et par tusen mer enn asus og lenovo for omtrent samme specs. Acer bruker også IPS skjermer for FullHD modellene, har gode høyttalere og er ganske lette og tynne i forhold til specs. GTX965M syns jeg koster for mye i forhold til ytelsen man får. inkludert OS blir prisen ca 13500,- som er nesten samme som rimeligste asus G751 med GTX970M som yter mye bedre. En maskin med GTX965M bør koste rundt 11000 inkludert OS for å være verdt å vurdere etter min mening. Som et lite sammenligningsgrunnlag: 3dmark13 fire strike GPU score: GTX860M 3853 poeng GTX960M 4325 poeng GTX965M 5443 poeng GTX970M 7426 poeng GTX980M 9683 poeng Resultater er hentet fra notebookcheck.net og er gjennomsnittsverdiene for hvert kort. Endret 5. april 2015 av OC-Freak Lenke til kommentar
Huuubba Skrevet 5. april 2015 Forfatter Del Skrevet 5. april 2015 GTX860M = GTX960M. Bare nytt navn og en ørliten økning på 68MHz i klokkehastighet, i praksis er ytelsesforskjellen i spill omtrent ikke merkbar. Aceren er fin den, men koster fort et par tusen mer enn asus og lenovo for omtrent samme specs. Acer bruker også IPS skjermer for FullHD modellene, har gode høyttalere og er ganske lette og tynne i forhold til specs. GTX965M syns jeg koster for mye i forhold til ytelsen man får. inkludert OS blir prisen ca 13500,- som er nesten samme som rimeligste asus G751 med GTX970M som yter mye bedre. En maskin med GTX965M bør koste rundt 11000 inkludert OS for å være verdt å vurdere etter min mening. Som et lite sammenligningsgrunnlag: 3dmark13 fire strike GPU score: GTX860M 3853 poeng GTX960M 4325 poeng GTX965M 5443 poeng GTX970M 7426 poeng GTX980M 9683 poeng Resultater er hentet fra notebookcheck.net og er gjennomsnittsverdiene for hvert kort. Okai, takk igjen Da dropper jeg GTX965M. Har du noe bedre forslag til en laptop for mitt bruk enn den Acer`n? Ser på mange nå men syns alle er så og si like så blir usikker på hvem jeg burde velge Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Det er fordi alle er nesten like ytelsesmessig Asus N551JM/G551JM, Lenovo Y50-70 og Acer nitro er de mest aktuelle kandidatene. Alle har sine styrker og svakheter. Lenke til kommentar
Huuubba Skrevet 6. april 2015 Forfatter Del Skrevet 6. april 2015 Det er fordi alle er nesten like ytelsesmessig Asus N551JM/G551JM, Lenovo Y50-70 og Acer nitro er de mest aktuelle kandidatene. Alle har sine styrker og svakheter. Okai, takk for all hjelp Da blir det endelig slutt på 30 fps i CS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå