Gå til innhold

Firenze - 1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Torbjørn.

Flott bilde av Firenze, - med storslagent utsyn over byen, som er blitt kalt "Middelalderens Athen".

Leonardo da Vinci, Michelangelo og Dante levde og utøvde sin kunst her.

Bynavnet er for øvrig avledet av ordet "Florentia", som betyr "Den blomstrende".

Firenze er nå regionhovedstad i Toscana, men var også hovedstad i Italia i årene 1865-70.

Lenke til kommentar

Tusen takk for din fine og utfyllende kommentar til dette bildet og alt dette som du har skrevet er rett. Jeg vil bare legge til at Firenze er byen hvor renessansen har sitt opphav. Jeg kunnet skrevet mye mer om byen men jeg ber dere Tek-fotografer heller gå inn på nettet å lese mer der og gjerne ta en tur ned til denne vakre byen, Vil bare legge til, få med et besøk i den imponerende domkirken Santa Maria del Fiore som ligger midt i sentrum av byen.

Mvh Torbjørn

Lenke til kommentar

Her ville jeg halvert og vel så det på den fargeløse himmelen for å senke betrakters blikk mer ned mot oversikten av flotte Firenze.

Umulig å komme med påstander uten selv å prøve så jeg bare foreslår å forsøke å øke skarpheten med et klikk eller to. Blir det for mye så gå direkte til rediger (edit) og klikk uttoning (fade) for å bruke glidebryteren til å redusere til ønsket nivå.

Ikke vet jeg, men jammen tror jeg at muligheten er til stede her.

Roar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...