FuglFøniks Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg har leeenge hatt en plan om å kjøpe en Intel basert PC, men etter å ha sett i andre tråder, ble jeg minnet på PCI express... Når vil dette komme? Noen som har peiling? Skal jeg kjøpe en bra Intel, eller en budsjett AMD nå? (jeg har så absolutt pengene) Men det kan jo være lurt å spare de til alt det nye... Hva tror dere? Bare sjekk i noen andre tråder jeg har, så kan dere se PC forslaget mitt, det er HeFtIG... (Intel) Blir det ikke litt sløsing med penger å kjøpe en billig AMD nå, når jeg kanskje kjøper en ny om 2 år? EDIT: Kjøper jeg Intel PC nå, vil jeg ha den myyye lengre enn AMD, og kjøper jeg AMD, kommer jeg til å degradere Hercules til PowerColor, Lian Li til Skyhawk If you know what I mean.... Håper på kloke ord Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Kan vel egentlig skrive opp min Intel plan her: Abit IC7-MAX3 Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC800 Hercules 3D Prophet 9800PRO 128MB Corsair XMS PRO4000 DDR-DIMM 512MB Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Slot-in Bulk (DVD-120S) NEC ND-1300 Logitech Internet Navigator Keyboard SE Creative SB Audigy 2 ZS PCI Lydkort m/1394,THX, DD EX7.1, Retail Microsoft IntelliMouse Explorer 4.0 Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Musmatte Blå Lian Li Fulltower, Aluminium, Sort PC75BUSB Zalman CPU-kjøler, m/spenningsregulator Fortron/Source, 350W, ATX12V Arctic Silver 5 Mouse Skatez Iiyama PRO454 HM903DT Sunbeam Rheobus, 20Wx4, Rev. 3, Sølv Fizz-Keeper, "The Original" Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Gjennomgikk AKKURAT d samme som deg for mindre enn en uke siden, men med tanke på at det vil ta en stund før PCI-ekspress får etabler seg godt og overtatt helt for "standard" PCI valgte jeg selv å bestille (oppsettet kan du finne under ny pc seksjonen). Vel ville absolutt gjort d samme igjen, har så lyst på pc, kommer alltid noe nytt, det nytter rett og slett ikke å tenke slik du/jeg gjør/gjorde... PS: Fortell hva d blir til, ser ut som en kongepc d der! - Cal Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Det som presser prisen til helvette er skjermen og kabinettet, helt klart. Men samtidig er disse 2 komponentene komponenter en kan ha lenge, spesiellt når de er SÅÅ bra! Men hva ble det til at du kjøpte, skjønte ikke helt det der jeg... Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Gå for en "ganske bra" amd du Ja, skjerm og kabinett er jo ikke komponenter man skifter ut hele tida! Her er mitt forslag : ABIT NF-7 2.0 AMD 2500 XP+ Samme ram! Du kan jo beholde resten av delene unntatt HK og CPU! Til den neste pcen din (vis du skal vente på PCI express) Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Jeg tror egentlig at jeg gir ****** i PCI express og tar det som det kommer istedet Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Gå for en "ganske bra" amd du Ja, skjerm og kabinett er jo ikke komponenter man skifter ut hele tida! Her er mitt forslag : ABIT NF-7 2.0 AMD 2500 XP+ Samme ram! Du kan jo beholde resten av delene unntatt HK og CPU! Til den neste pcen din (vis du skal vente på PCI express) Forsåvidt et poeng, sparer vel rundt 2k... Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Eller følg din opprinnelige plan med intel. Blir det for vondt for deg uten pci-express så er det ikke all verden som må byttes uansett (i bunn og grunn bare hk, og du får god bruktpris for det abitkortet). Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Er det vits å ha så rask ram da? Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Er det vits å ha så rask ram da? Hva med når den dagen PCi Express kommer da? Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Er det vits å ha så rask ram da? Hva med når den dagen PCi Express kommer da? Hva skal du med pci express da?? Du må jo kjøpe nytt skjermkort for PCI Express da, eller? (er jeg helt på jordet nå eller) Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Burde jeg oppgradere systemet mitt?? (se signatur) Bare lurer på om det er godt enda... Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Burde jeg oppgradere systemet mitt?? (se signatur)Bare lurer på om det er godt enda... Skulle vel holde ett par uker til, det der Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Burde jeg oppgradere systemet mitt?? (se signatur)Bare lurer på om det er godt enda... Hadde jeg vært deg hadde jeg nok vurdert noe annet ja, ganske elendigt og treig, hva med å gi den bort til frelsesarmeen? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Det som presser prisen til helvette er skjermen og kabinettet, helt klart. Men samtidig er disse 2 komponentene komponenter en kan ha lenge, spesiellt når de er SÅÅ bra! Men hva ble det til at du kjøpte, skjønte ikke helt det der jeg... Jeg bestillte en full p4-pc til rundt 17k fra komplett, står fast ved d jeg skrev ang. PCI-ekspress i første post... Ta kontakt med meg på msn, [email protected] hvis du fortsatt er usikker, kan prøve å hjelpe deg bestemme deg, skal prøveå være så nøytral som mulig.. :nice: - Cal Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Burde jeg oppgradere systemet mitt?? (se signatur)Bare lurer på om det er godt enda... D er to alternativer; enten er du morsom, eller kvalm... - Cal Lenke til kommentar
LoS Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Hvorfor i allverden kjøper du fulltower!? Jeg tviler sinnsykt på at du trenger det.. Det kommer adapere for pci express når det gjelder agp. også har jeg hørt at pci express skal være bakoverkompatibelt med dagens pci! omiro: patetisk signatur! Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Hvorfor i allverden kjøper du fulltower!?Jeg tviler sinnsykt på at du trenger det.. Det kommer adapere for pci express når det gjelder agp. også har jeg hørt at pci express skal være bakoverkompatibelt med dagens pci! omiro: patetisk signatur! Hadde lyst på litt ordentlig saker nå da, go plass å bygge i (siden jeg er 00b) aiit? Lenke til kommentar
insider Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Burde jeg oppgradere systemet mitt?? (se signatur)Bare lurer på om det er godt enda... Skulle vel holde ett par uker til, det der gromt det der da ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå