Gå til innhold

Åssen PC burde jeg gå for?

Anbefalte innlegg

Jeg har leeenge hatt en plan om å kjøpe en Intel basert PC, men etter å ha sett i andre tråder, ble jeg minnet på PCI express...

Når vil dette komme? Noen som har peiling? Skal jeg kjøpe en bra Intel, eller en budsjett AMD nå? (jeg har så absolutt pengene) Men det kan jo være lurt å spare de til alt det nye... Hva tror dere? Bare sjekk i noen andre tråder jeg har, så kan dere se PC forslaget mitt, det er HeFtIG... (Intel)

Blir det ikke litt sløsing med penger å kjøpe en billig AMD nå, når jeg kanskje kjøper en ny om 2 år?

EDIT: Kjøper jeg Intel PC nå, vil jeg ha den myyye lengre enn AMD, og kjøper jeg AMD, kommer jeg til å degradere Hercules til PowerColor, Lian Li til Skyhawk If you know what I mean....

Håper på kloke ord :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vel egentlig skrive opp min Intel plan her:

Abit IC7-MAX3

Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC800

Hercules 3D Prophet 9800PRO 128MB

Corsair XMS PRO4000 DDR-DIMM 512MB

Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA

Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Slot-in Bulk (DVD-120S)

NEC ND-1300

Logitech Internet Navigator Keyboard SE

Creative SB Audigy 2 ZS PCI Lydkort m/1394,THX, DD EX7.1, Retail

Microsoft IntelliMouse Explorer 4.0

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort

Musmatte Blå

Lian Li Fulltower, Aluminium, Sort PC75BUSB

Zalman CPU-kjøler, m/spenningsregulator

Fortron/Source, 350W, ATX12V

Arctic Silver 5

Mouse Skatez

Iiyama PRO454 HM903DT

Sunbeam Rheobus, 20Wx4, Rev. 3, Sølv

Fizz-Keeper, "The Original"

Lenke til kommentar

Gjennomgikk AKKURAT d samme som deg for mindre enn en uke siden, men med tanke på at det vil ta en stund før PCI-ekspress får etabler seg godt og overtatt helt for "standard" PCI valgte jeg selv å bestille (oppsettet kan du finne under ny pc seksjonen). Vel ville absolutt gjort d samme igjen, har så lyst på pc, kommer alltid noe nytt, det nytter rett og slett ikke å tenke slik du/jeg gjør/gjorde...

PS: Fortell hva d blir til, ser ut som en kongepc d der!

- Cal

Lenke til kommentar

Gå for en "ganske bra" amd du ;)

Ja, skjerm og kabinett er jo ikke komponenter man skifter ut hele tida!

Her er mitt forslag :

ABIT NF-7 2.0

AMD 2500 XP+

Samme ram! Du kan jo beholde resten av delene unntatt HK og CPU! Til den neste pcen din (vis du skal vente på PCI express)

Lenke til kommentar
Gå for en "ganske bra" amd du ;)

Ja, skjerm og kabinett er jo ikke komponenter man skifter ut hele tida!

Her er mitt forslag :

ABIT NF-7 2.0

AMD 2500 XP+

Samme ram! Du kan jo beholde resten av delene unntatt HK og CPU! Til den neste pcen din (vis du skal vente på PCI express)

Forsåvidt et poeng, sparer vel rundt 2k...

Lenke til kommentar
Det som presser prisen til helvette er skjermen og kabinettet, helt klart. Men samtidig er disse 2 komponentene komponenter en kan ha lenge, spesiellt når de er SÅÅ bra!

Men hva ble det til at du kjøpte, skjønte ikke helt det der jeg...

Jeg bestillte en full p4-pc til rundt 17k fra komplett, står fast ved d jeg skrev ang. PCI-ekspress i første post... Ta kontakt med meg på msn, [email protected] hvis du fortsatt er usikker, kan prøve å hjelpe deg bestemme deg, skal prøveå være så nøytral som mulig.. :nice:

- Cal

Lenke til kommentar

Hvorfor i allverden kjøper du fulltower!?

Jeg tviler sinnsykt på at du trenger det..

Det kommer adapere for pci express når det gjelder agp. også har jeg hørt at pci express skal være bakoverkompatibelt med dagens pci!

omiro: patetisk signatur!

Lenke til kommentar
Hvorfor i allverden kjøper du fulltower!?

Jeg tviler sinnsykt på at du trenger det..

Det kommer adapere for pci express når det gjelder agp. også har jeg hørt at pci express skal være bakoverkompatibelt med dagens pci!

omiro: patetisk signatur!

Hadde lyst på litt ordentlig saker nå da, go plass å bygge i (siden jeg er 00b) aiit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...