pus736 Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 helt enig, og muslmsk flertall e vel heller ikke noe problem d blir bare til at vi må tilpasse oss dem eller de tilpasse seg oss. eg håper vi for MUSLiMSK flertall -sånn at mange nordmenn kan få bedre bakkekontakt m framtida Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Jeg bare sier det som det er. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 helt enig, og muslmsk flertall e vel heller ikke noe problem d blir bare til at vi må tilpasse oss dem eller de tilpasse seg oss. eg håper vi for MUSLiMSK flertall -sånn at mange nordmenn kan få bedre bakkekontakt m framtida Er det ikke bedre at alle kan få lov til å leve i fred uten å bli påtvunget andre mennesker sine holdninger og verdier? Konflikter oppstår alltid når en gruppe mennesker forsøker å tvinge sine meninger på andre. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 helt enig, og muslmsk flertall e vel heller ikke noe problem d blir bare til at vi må tilpasse oss dem eller de tilpasse seg oss. eg håper vi for MUSLiMSK flertall -sånn at mange nordmenn kan få bedre bakkekontakt m framtida Er det ikke bedre at alle kan få lov til å leve i fred uten å bli påtvunget andre mennesker sine holdninger og verdier? Konflikter oppstår alltid når en gruppe mennesker forsøker å tvinge sine meninger på andre. Dette er jo normalsituasjonen! I et demokrati slåss ulike grupper og kategorier av mennesker for å innta en posisjon hvorfra en kan bestemme over andre mennesker. At muslimer i framtiden skulle ønske å organisere seg politisk å utforme samfunnet etter sine ønsker, er jo bare å vise et vanlig demokratisk sinnelag. Men dersom du mente at vi alle bør besinne oss før vi begynner å påtvinge andre mennesker våre verdier, så er jeg jo enig. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 At muslimer i framtiden skulle ønske å organisere seg politisk å utforme samfunnet etter sine ønsker, er jo bare å vise et vanlig demokratisk sinnelag. Det betyr ikke at det er ønskelig. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 At muslimer i framtiden skulle ønske å organisere seg politisk å utforme samfunnet etter sine ønsker, er jo bare å vise et vanlig demokratisk sinnelag. Det betyr ikke at det er ønskelig. Fra mitt ståsted er heller ikke KrF ønskelig, eller noen av de andre partiene for den saks skyld. Men jeg er jo vant med at mennesker jeg ikke liker, skal bestemme over mitt liv. Om det er forbud mot cannabis eller alkohol er jo bare ulike varianter av den samme galskapen, synes jeg. Dette med fire uavhengige vitner for å dømme noen for voldtekt (noe sånt) kunne jo være en god ide. Det vitner vel om en kultur som tar problemet med justismord i voldtektssaker seriøst? Her er jeg halvt spøkefull, men bare halvt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 (endret) Dette er jo normalsituasjonen! I et demokrati slåss ulike grupper og kategorier av mennesker for å innta en posisjon hvorfra en kan bestemme over andre mennesker. At muslimer i framtiden skulle ønske å organisere seg politisk å utforme samfunnet etter sine ønsker, er jo bare å vise et vanlig demokratisk sinnelag. Men dersom du mente at vi alle bør besinne oss før vi begynner å påtvinge andre mennesker våre verdier, så er jeg jo enig. Det du skriver her forteller meg at det er noe fundametalt galt med det politiske systemet som vi har nå. En gruppering skal IKKE kunne påtvinge en annen gruppering sine holdninger og verdier kun i kraft av de har et parlamentarisk flertall. Grunnloven bør sette klare grenser for hva som skal være lov og ikke være lov, men dessverre har grunnloven med tiden blitt mer som the pirate code i Pirates of the Caribean, altså "More like guidelines than acctual rules". Endret 10. april 2015 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Hei, kan det skje at om noen ti år, så vil vi få et muslimsk flertall i samfunnet? Har ikke de da muligheten til å ha sitt eget parti og evt innføre Sharia( Dersom de vinner et valg)? Vi har sirkus 200.000 muslimer i Norge. Og av disse så vil ca. 14% innføre sharia. (Se saus 1 og gallupen på side 9 i saus 2) Dette utgjør ca. 28.000 pro sharia muslimer i Norge, og bekymringene dine er: Hva om dette taller blir over 2.600.000 og de vinner et velg. Vi ser at antallet muslimer generelt sett er på vei ned da disse også blir mer sirkulære på lik linje med alle andre religioner. Så jeg er ikke så engstelig over at akkurat muslimene vil bli et flertall her i landet. Vi er vel så å si på en 50% skille nå mellom religiøse og ikke religiøse og jeg er sikker på at tallet religiøse vil synke ytterligere de neste årene. Vi vil aldri få sharia i Norge, det er bare alt for virkelighets fjernt. De 0.6 prosentene av den norske befolkningen som vil innføre sharia har et stykke igjen før de er i mål Sauser: http://forskning.no/meninger/leder/2013/02/hvor-mange-muslimer-er-det-i-norge http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00248/TNS_Gallup_-_muslim_248757a.pdf 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 (endret) ...Vi vil aldri få sharia i Norge, det er bare alt for virkelighets fjernt... Ja sannsynligheten er liten, men i teorien så er det ingenting i veien for at det kan skje så lenge vi har dagens system. Husk at Hitler kom til makten på lovlig vis. Husk at Det muslimske brorskap også fikk parlamentarisk flertall i Egypt, og de begynte da å innføre Sharia-lover der. Alt jeg sier er at de parlamentariske systemene ikke har endret seg, derfor er det ikke usansynlig at noe liknende kan skje igjen. Endret 10. april 2015 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Godwin's law ^^ Jeg ser virkelig ikke likehets trekkene mellom Egypt og Norge, eller 1940 Tyskland og 2015 Norge. Er det en større risk for at vi fortsetter med et liberalt og sekulær styreform og rettsvesen i norge. Kontra og bytte ut dette med religiøse lovforlaget, i dette tilfellet Sharia. Så er det pr. definisjon usannsynlig 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Husk at Hitler kom til makten på lovlig vis. Nei, det gjorde han ikke. Han kom til makten ved vold og trusler om vold. Og han fikk sitt mandat (fullmaktsloven) etter å ha sperret opposisjonen ute fra voteringen. Og når han tok diktatorisk makt etter Hindenburgs død var det i strid med både Grunnloven og fullmaktsloven, men ingen turde protestere. Geir 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Jeg visste at noen kom til å påpeke Godwins Law her. Poenget var imidlertid ikke å starte noen nazi-diskusjon her. Poenget var å påpeke at med det systemet vi har nå så kan ekstreme grupperinger oppnå parlamentarisk flertall, for så å begynne å innføre drakoniske lover slik Det Muslimske Brorskap prøvde på i Egypt. Husk at Egypt også har et parlamentarisk system på samme måte som Norge, selv om Egypt og Norge selvsagt er to vidt forskjellige land med vidt forskjellige tradisjoner når det kommer til styresett. Som jeg har skrevet flere ganger: sjansen er liten, men i teorien er det ingenting i veien for at det kan skje. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Nei, det gjorde han ikke. Han kom til makten ved vold og trusler om vold. Og han fikk sitt mandat (fullmaktsloven) etter å ha sperret opposisjonen ute fra voteringen. Og når han tok diktatorisk makt etter Hindenburgs død var det i strid med både Grunnloven og fullmaktsloven, men ingen turde protestere. Geir Du har selvsagt rett, vold og trussler mot sine politiske motstandere er selvsagt ikke akseptabelt. Uansett så kom han til makten ved å gå veien via nasjonalforsamlingen, selv om midlene han brukte for å komme dit var hinsides enhver kritikk. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 (endret) At muslimer i framtiden skulle ønske å organisere seg politisk å utforme samfunnet etter sine ønsker, er jo bare å vise et vanlig demokratisk sinnelag. Det betyr ikke at det er ønskelig. Fra mitt ståsted er heller ikke KrF ønskelig, eller noen av de andre partiene for den saks skyld. Men jeg er jo vant med at mennesker jeg ikke liker, skal bestemme over mitt liv. Om det er forbud mot cannabis eller alkohol er jo bare ulike varianter av den samme galskapen, synes jeg. Demokrati er den ønskelige styreformen, det betyr ikke at det er ønskelig å spille inn folk som har andre meninger enn oss, og la dem være med å bestemme. Endret 10. april 2015 av BrentPizzaMedBanan Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 (endret) Demokrati er den ønskelige styreformen, det betyr ikke at det er ønskelig å spille inn folk som har andre meninger enn oss, og la dem være med å bestemme. Hva mener du egentlig med "spille inn"? Innebærer ikke et demokrati at man skal lytte til og respektere andre sin mening selv om man er uenige med de? Og hvorfor skal en gruppering kunne bestemme over en annen gruppering kun i kraft av at de er flere? Endret 10. april 2015 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Demokrati er den ønskelige styreformen, det betyr ikke at det er ønskelig å spille inn folk som har andre meninger enn oss, og la dem være med å bestemme. Hvem er "oss" her? Finnes det i det hele tatt et "oss"? Jeg har tydeligvis ganske så andre meninger enn deg, hvem av oss skal få være "oss" og hvem av oss skal ikke få være med å bestemme? Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Demokrati er den ønskelige styreformen, det betyr ikke at det er ønskelig å spille inn folk som har andre meninger enn oss, og la dem være med å bestemme. Hva mener du egentlig med "spille inn"? Innebærer ikke et demokrati at man skal lytte til og respektere andre sin mening selv om man er uenige med de? Og hvorfor skal en gruppering kunne bestemme over en annen gruppering kun i kraft av at de er flere? Slippe inn, inn i landet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Slippe inn, inn i landet Ah that makes more sense. Da er jeg enig... tror jeg... Dersom man slipper noen inn i landet sitt (på samme måte som man slipper noen inn i huset sitt), da forventer man av de at de ikke skal begynne å "styre showet" ved å fortelle deg hva du skal gjøre. Gjør de det så kan de bare pelle seg ut igjen. Korrekt? Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 (endret) Demokrati er den ønskelige styreformen, det betyr ikke at det er ønskelig å spille inn folk som har andre meninger enn oss, og la dem være med å bestemme. Hvem er "oss" her? Finnes det i det hele tatt et "oss"? Jeg har tydeligvis ganske så andre meninger enn deg, hvem av oss skal få være "oss" og hvem av oss skal ikke få være med å bestemme? Oss nordmenn som ikke vil la islam påvirke samfunnet, f.eks. ved å prøve å gjøre det å tulle med islam straffbart (2005-karikaturene, følgende dødstrusler/drapsforsøk) Slippe inn, inn i landet Ah that makes more sense. Da er jeg enig... tror jeg... Dersom man slipper noen inn i landet sitt (på samme måte som man slipper noen inn i huset sitt), da forventer man av de at de ikke skal begynne å "styre showet" ved å fortelle deg hva du skal gjøre. Gjør de det så kan de bare pelle seg ut igjen. Korrekt? Stemmer Endret 10. april 2015 av BrentPizzaMedBanan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå