Gå til innhold

Kan det skje at vi får muslimsk flertall?

Anbefalte innlegg

Kristne innvandrere blir kategorisert og registrert på samme måte som muslimske innvandrere. Tallene på kristne og muslimske innvandrere er derfor direkte sammenlignbare.

Alle som kommer fra Norge regnes som kristne. Det er ikke snakk om personlig tro her, men hvilket samfunn man kommer fra. Det norske samfunnet er bygd på kristne tradisjoner.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kunne vurdert å stemme på et muslimsk Sharia-parti. Jeg kjenner ikke til noen islamske lover som ville vært noe stort problem for meg, og så er det jo alltid morsomt med forandring!

Jeg kjenner ikke til noen religiøse lover som ikke ødelegger menneskers liv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Alle som kommer fra Norge regnes som kristne. Det er ikke snakk om personlig tro her, men hvilket samfunn man kommer fra. Det norske samfunnet er bygd på kristne tradisjoner.

Det norske samfunnet er ikke bygget på asiatiske religioner! Vi har hatt samfunn i flere tusen år før Jesus ble født. Det norske samfunnet har sine grunnstener i hedensk religion fullstendig upåvirket av bibel og jesus.

Lenke til kommentar

Det kan ihvertfall redusere velferdstilbudet, ifølge han SSB økonomen

Ja, å bruke 1% av budsjettet på noe reduserer velferdstilbudet. Dersom du har 100 kroner og gir 1 krone til en tigger, så har du 1 krone mindre å leve av selv.

Det er godt vi alle er enige om det. Regnskapsmessig behøver det riktignok ikke å være et problem at man bruker mer på en post hvis man bruker mindre på en annen. Problemet er at vi ikke gjør det og at økonomien vår ikke er bærekraftig. Er du villig til å godta større lønnsforskjeller, kutt i sykelønn og kutt i andre goder i bytte mot innvandring? Det er det svært få som er, selvsagt ved mindre det er snakk om kutt i andres goder.

Å få i både pose og sekk fungerer foreløpig, men etter hvert som det akkumulerte budsjettunderskuddet vokser, må velferdsstaten falle sammen og de neste generasjonene må ta regningen for vårt (eller våre foreldres) overforbruk.

Hvorfor er prosenten relevant, egentlig? 10 mrd er ganske mye penger, samme hva.

Nja. Det spørs vel hvor mange det er til å dele på det. For en person er det et nesten ufattelig beløp. (Med mindre man er Bill Gates og er god for 6-700 av dem.) For Norges befolkning er det et par tusen pr. person. For USA er det så mye de bruker på forsvarsutgifter hver time...

Derfor er prosenten relevant. Fordi en størrelse alltid må måles i forhold til noe.

Geir :)

71 milliarder for 246000 innvandrere tilsvarer en gjennomsnittlig kostnad på 288618 kroner per innvandrer over 7 år. Det er en god norsk nettoårslønn. Man kan forvente at kostnaden stiger eksponentielt med alderen deres. En skatt på 28000 kroner per yrkesaktive er for mange av oss en månedslønn eller mer og kan regnes som et betydelig beløp.

Det er altså kostnaden i de 7 årene før april 2013 og ikke et engangsbeløp.

Lenke til kommentar
Kilde? Er de kristne i den norske forstand at de er registrert som kristne, eller går de faktisk i kirken hver søndag?

Å være kristen betyr ikke at man går i kirken hver søndag. Det blir som å si at å være feit betyr at man spiser på McDonalds hver dag.

Du kan helt fint være kristen uten å noen gang ha gått i kirken.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er helt uinteressant hva som er dominerende religion i landet de kommer fra, det som er viktig er hvor mange av dem FAKTISK er troende, altså tror på jesus og går i kirken, eller tror på muhammed og går i moskeen.

Det er en forsvinnende liten del av innvandrere som er troende. Det gjelder innvandrere både fra kristne og muslimske land.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kilde? Er de kristne i den norske forstand at de er registrert som kristne, eller går de faktisk i kirken hver søndag?

Å være kristen betyr ikke at man går i kirken hver søndag. Det blir som å si at å være feit betyr at man spiser på McDonalds hver dag.

Du kan helt fint være kristen uten å noen gang ha gått i kirken.

Sånn jeg ser det, hvis du ikke gjør noe av de kristne greiene, så tror du ganske enkelt på gud, men ikke den kristne guden. 

Lenke til kommentar

Det er helt uinteressant hva som er dominerende religion i landet de kommer fra, det som er viktig er hvor mange av dem FAKTISK er troende, altså tror på jesus og går i kirken, eller tror på muhammed og går i moskeen.

Det er en forsvinnende liten del av innvandrere som er troende. Det gjelder innvandrere både fra kristne og muslimske land.

Du må ha kilde på sånt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det norske samfunnet er ikke bygget på asiatiske religioner! Vi har hatt samfunn i flere tusen år før Jesus ble født. Det norske samfunnet har sine grunnstener i hedensk religion fullstendig upåvirket av bibel og jesus.

I så fall er det veldig få kristne i Norge. Tilsvarende må det være veldig få muslimer i muslimske land, for de fleste av dem har vært under muslimsk påvirkning over kortere tid enn Norge har vært under kristen påvirkning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

71 milliarder for 246000 innvandrere tilsvarer en gjennomsnittlig kostnad på 288618 kroner per innvandrer over 7 år. Det er en god norsk nettoårslønn. Man kan forvente at kostnaden stiger eksponentielt med alderen deres. En skatt på 28000 kroner per yrkesaktive er for mange av oss en månedslønn eller mer og kan regnes som et betydelig beløp.

Joda, om det var et engangsbeløp så. Men det er som du selv sier:

Det er altså kostnaden i de 7 årene før april 2013 og ikke et engangsbeløp.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilket gjør det verre, ikke bedre. Hver yrkesaktiv taper altså ikke bare én månedslønn, men kanskje en månedslønn hvert 7. år.

En ikke-vestlig innvandrer har en negativ nettonåverdi på 4,1 millioner. http://www.hegnar.no/okonomi/artikkel325140.ece

Det er en del penger, også med tanke på at Norges yrkesaktive ikke bare må forsørge innvandrerne, men også norske arbeidsledige.

Lenke til kommentar

Hvilket gjør det verre, ikke bedre. Hver yrkesaktiv taper altså ikke bare én månedslønn, men kanskje en månedslønn hvert 7. år.

En ikke-vestlig innvandrer har en negativ nettonåverdi på 4,1 millioner. http://www.hegnar.no/okonomi/artikkel325140.ece

Det er en del penger, også med tanke på at Norges yrkesaktive ikke bare må forsørge innvandrerne, men også norske arbeidsledige.

Jeg betaler min del av beløpet med glede. Selvom en ikke-vestlig innvandrer er ikke-lønnsom, så er sikkert barna til disse innvandrerne lønnsomme og dermed bidrar til samfunnet. Det er viktig å tenke langsiktig, og ikke kortsiktig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg betaler min del av beløpet med glede. Selvom en ikke-vestlig innvandrer er ikke-lønnsom, så er sikkert barna til disse innvandrerne lønnsomme og dermed bidrar til samfunnet. Det er viktig å tenke langsiktig, og ikke kortsiktig. 

http://www.aftenposten.no/okonomi/SSB-Innvandring-lonner-seg-ikke-6835527.html

første 4 avsnitt sier det motsatte

Lenke til kommentar

http://www.aftenposten.no/okonomi/SSB-Innvandring-lonner-seg-ikke-6835527.html

første 4 avsnitt sier det motsatte

Greit, hvis vi tenker flere generasjoner i fremtiden. Da tenker jeg at de vil være lønnsomme og vil understreke at det er dette jeg mener med å tenke langsiktig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

I så fall er det veldig få kristne i Norge. Tilsvarende må det være veldig få muslimer i muslimske land, for de fleste av dem har vært under muslimsk påvirkning over kortere tid enn Norge har vært under kristen påvirkning.

Såklart er det få kristne! Før var det ikke en eneste kristen her. Ikke en eneste person visste noen ting om jesus eller bibelen. Nå holder kirken på å miste sin makt. Da er ikke lenger andre religioner forbudt. Da er det ikke lenger forbudt å ikke være kristen. Og hva skjer med befolkningen dersom de ikke lenger er tvunget til å være kristne? De slutter med det. Hvertfall svært mange gjør det. I Norge har vi hatt 500 år med katolisisme og litt mindre enn 500 år med protestantisme. Vi har hatt over 10'000 år med hedenske religioner før det. Kristendom er new-age i sammenligning.

Dersom den muslimske bølgen gjentar historien til den første asiatiske monoteistbølgen så vil dine barnebarn si om 1000 år at "Norge er bygget på muslimske verdier".

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...