herzeleid Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Ok, snu spørsmålet på hodet: hvorfor ikke beholde samfunnet slik det er? Det norske samfunnet er muligens det sikreste, frieste og lykkeligste på jorden, hvorfor denne trangen til å endre det? Hvem vil endre samfunnet? Profeten Ummah? Det er over 100 000 muslimer i Norge, skal en gruppe på ti representere alle de andre muslimene som er bosatt her? Det er ingen som søker endring eller revolusjon i det norske samfunnet. De fleste vil leve i fred og harmoni, og det er vel kanskje derfor de flyttet fra sitt krigsherjede land til det fredelige demokratiet i nord? Man endrer åpenbart samfunnet når man drastisk endrer demografien. Spørsmålet blir fort hva positivt, for nordmenns del, som kommer ut av denne demografiendringen, og om ikke de fleste av disse godene kunne blitt ordnet ved en helt annen politikk som ikke medførte en så drastisk endring i demografi, og de store påfølgende problemene. Lenke til kommentar
sdfsdfjk Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Det er ingen krav om at statsråd om være kristne? Hva er det du snakker om? Forøvrig kan jeg vise til den norske første muslimske minister. Nei, det kravet ble fjernet. Det var et krav om at en andel av en regjering måtte være kristne. Tidligere var det et krav i Grunnloven at minst halvparten av regjeringens medlemmer måtte være medlem av Den norske kirke, men dette kravet forsvant med endringene som trådte i kraft i mai i fjor. http://www.dagen.no/Samfunn/Regjeringen_tro_mot_folkekirken-66631 Kravet forsvant vel da i 2012. Ja. Jeg vet at det var ett krav. Derfor holder ikke påstanden din som ikke lenger er fakta. 1 Lenke til kommentar
Harryen Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 (endret) Europa står overfor enorme demografiske endringer som knapt blir diskutert. Dette er for Sverige. http://www.rights.no/2015/04/den-svenske-befolkningen-utskiftes-men-bryter-asylinstituttet-sammen-i-ar/ Fra 2013 til 2014 økte innvandrerbefolkningen med hele 0,79 prosent. De med helsvensk bakgrunn vil således være i mindretall i 2041, mens i aldersgruppen 0 -44 år, vil de med utenlandsk bakgrunn være i majoritet allerede om 16 år, i 2031, med dagens innvandringstempo. I den samme artikkelen får du denne rapporten: http://www.rights.no/wp-content/uploads/2012/10/Hvem_er_Norges_innbyggere_i_fremtiden_171108.pdf Norge er noen år etter. I London er allerede etniske briter en minoritet. De er sånn rundt 40-45%. Vi kommer nok til å oppleve lignende i Oslo i løpet av vår levetid. Er dette virkelig ønskelig? Hvor mange av disse som er muslimer er vanskelig å si, siden det er vanskelig å få statistikk for slikt. Det som er verdt å merke seg, er at med økt innvandring og mer segregering, så er det slik at noen samfunn går kulturelt tilbake til "opprinnelseslandet". Med et slikt scenario så tar det faktisk ikke lange tiden før majoriteten blir en minoritet, når du kombinerer dette, med en negativ fødselsrate blant etnisk norske. Spørsmålet blir da om det i tillegg til en befolkningsutskiftning, blir en kulturutskiftning. Jeg tror ja. Det er naivt å tro at integreringen holder tritt med innvandringen, og når det først går feil, så blir det en snowball effect, siden det ikke blir et norsk samfunn å integrere seg til. Se bare på enkelte multikulturelle skoler i Oslo. Der finner du HELT andre verdier, og man må spørre seg om det er noen integrasjon. Tror vi i starten at vi får et samfunn med kjempe store klasseforskjeller, basert på etnisitet og religion, grunnet et dårlig skolesystem som ikke klarer de "umulige" utfordringene. Dette tror jeg ikke er bærekraftig i lengden, og vil skape en stor splid. Et slikt samfunn gir også svært gode vekstvilkår for teokratisk fascisme, dvs islamismen, som relativt fritt kan operere i samfunnet. Vanskelig å være spåmann da, men synes det er urovekkende at demografi aldri blir diskutert, spesielt med tanke på at det har vært kolossale demografiske omveltninger av historiske proporsjoner, som kun har skjedd i løpet av en generasjon. Kan ikke sammenligne det å vokse opp på 70-tallet vs det å vokse opp idag. Lurer på hvordan det blir om 50 år fra nå. Og nei, jeg tenker ikke på teknologiske nyvinninger. Endret 4. april 2015 av Harryen 2 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Det er ingen krav om at statsråd om være kristne? Hva er det du snakker om? Forøvrig kan jeg vise til den norske første muslimske minister. Nei, det kravet ble fjernet. Det var et krav om at en andel av en regjering måtte være kristne. Tidligere var det et krav i Grunnloven at minst halvparten av regjeringens medlemmer måtte være medlem av Den norske kirke, men dette kravet forsvant med endringene som trådte i kraft i mai i fjor. http://www.dagen.no/Samfunn/Regjeringen_tro_mot_folkekirken-66631 Kravet forsvant vel da i 2012. Ja. Jeg vet at det var ett krav. Derfor holder ikke påstanden din som ikke lenger er fakta. Hvis du skal pirke, så kan du kommentere at jeg brukte feil bøyingsform av ordet "kristen". Men jeg skrev faktisk "har vært" og ikke "er" om forholdene i Norge. Ditt pirk synes å ha falt på stengrunn. 1 Lenke til kommentar
Andysowhatgg Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Sharia er det at man må be og gjøre muslimske ritualer? + følge muslimske tradisjoner og lover? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Ok, snu spørsmålet på hodet: hvorfor ikke beholde samfunnet slik det er? Det norske samfunnet er muligens det sikreste, frieste og lykkeligste på jorden, hvorfor denne trangen til å endre det?Har innvandrerlandene Australia , Canada,Usa, Mexico endret seg stort I de siste 100 år med deres massive innvandringen? 2 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 (endret) Ok, snu spørsmålet på hodet: hvorfor ikke beholde samfunnet slik det er? Det norske samfunnet er muligens det sikreste, frieste og lykkeligste på jorden, hvorfor denne trangen til å endre det?Har innvandrerlandene Australia , Canada,Usa, Mexico endret seg stort I de siste 100 år med deres massive innvandringen? Kanskje ikke, hva så? Endret 5. april 2015 av BrentPizzaMedBanan Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Premiss 1: En befolkningsendring er en samfunnsendring. Premiss 2: Australia, Canada, USA og Mexico har mye innvandring. Premiss 2a: Dette er en befolkningsendring. Konklusjon: ?? 2 Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Sharia er det at man må be og gjøre muslimske ritualer? + følge muslimske tradisjoner og lover? Jeg har fått inntrykk av at noen muslimer sier at sharia ikke nødvendigvis innebærer alt det der. Men det er desidert den formen som man hører mest om. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Premiss 1: En befolkningsendring er en samfunnsendring. Premiss 2: Australia, Canada, USA og Mexico har mye innvandring. Premiss 2a: Dette er en befolkningsendring. Konklusjon: ?? Samfunnene i disse landene har endret seg hvis de har hatt mye innvandring, kanskje uten noen negative konsekvenser. Men jeg sa aldri at endring nødvendigvis er negativt, bare at det kan være det. Så argumentet står fremdeles. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Premiss 1: En befolkningsendring er en samfunnsendring. Premiss 2: Australia, Canada, USA og Mexico har mye innvandring. Premiss 2a: Dette er en befolkningsendring. Konklusjon: ?? Samfunnene i disse landene har endret seg hvis de har hatt mye innvandring, kanskje uten noen negative konsekvenser. Men jeg sa aldri at endring nødvendigvis er negativt, bare at det kan være det. Så argumentet står fremdeles. Hvilke viktige endringer? Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Premiss 1: En befolkningsendring er en samfunnsendring. Premiss 2: Australia, Canada, USA og Mexico har mye innvandring. Premiss 2a: Dette er en befolkningsendring. Konklusjon: ?? Samfunnene i disse landene har endret seg hvis de har hatt mye innvandring, kanskje uten noen negative konsekvenser. Men jeg sa aldri at endring nødvendigvis er negativt, bare at det kan være det. Så argumentet står fremdeles. Hvilke viktige endringer? For en, så kan samfunnet bli mer påvirket av islam, det er jeg imot. Men egentlig så trenger jeg ikke å spesifisere mulige endringer. Med mindre du kan motbevise at negative endringer faktisk kan skje, så er det ingen case for deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Hei, kan det skje at om noen ti år, så vil vi få et muslimsk flertall i samfunnet? Har ikke de da muligheten til å ha sitt eget parti og evt innføre Sharia( Dersom de vinner et valg)? Tror nok færreste av de som kommer til Norge vil ha et slikt styre som det Sharia er. Nei, jeg tror de fleste muslimer er interessert i å leve i et fritt samfunn, og hvor demokrati er styresettet. At det finnes grupper som Profetens Ummah betyr ikke at de representerer alle muslimer, de representerer ikke engang en brøkdel av muslimer i Norge. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 (endret) Hei, kan det skje at om noen ti år, så vil vi få et muslimsk flertall i samfunnet? Har ikke de da muligheten til å ha sitt eget parti og evt innføre Sharia( Dersom de vinner et valg)? Tror nok færreste av de som kommer til Norge vil ha et slikt styre som det Sharia er. Nei, jeg tror de fleste muslimer er interessert i å leve i et fritt samfunn, og hvor demokrati er styresettet. At det finnes grupper som Profetens Ummah betyr ikke at de representerer alle muslimer, de representerer ikke engang en brøkdel av muslimer i Norge. Det gjør de definitivt Endret 5. april 2015 av herzeleid 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Det gjør de definitivt Åja? Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Alle hele tall er rasjonelle tall, og kan dermed skrives som en brøk. Det var en (ganske morsom) vits. 2 Lenke til kommentar
Andysowhatgg Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 (endret) Nei, men vis det blir et flertall av sharia muslimer. Så syns jeg at vi skal få det også i Norge. er jo strengt tatt sånn demokrati fungerer. Flertallet bestemmer, er flertallet fornøyd så blir det mindre støy bråk og problemer ^^ser ikke det skje siden det er bare 0.2-1% sharia muslimer her i Norge ^^EDIT: med "sharia muslimer" betyr det muslimer som er for sharia. Endret 5. april 2015 av Andysowhatgg Lenke til kommentar
Visum Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Nei, men vis det blir et flertall av sharia muslimer. Så syns jeg at vi skal få det også i Norge. er jo strengt tatt sånn demokrati fungerer. Flertallet bestemmer, er flertallet fornøyd så blir det mindre støy bråk og problemer ^^ ser ikke det skje siden det er bare 0.2-1% sharia muslimer her i Norge ^^ EDIT: med "sharia muslimer" betyr det muslimer som er for sharia. Vil du at det skal bli flertall shariamuslimer? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 (endret) Ontopic: Jeg tviler på at Norge noen gang vil få Sharialover. Samtidig er jo Norge allerede et av landene som kommer nærmest opp mot de islamske verdiene som formidles i sharialoven, så endringen ville nok kanskje vært mindre enn det de fleste her ville trodd. De fleste muslimer er ikke så ekstreme som vi har vært i Norge med kristen formålsparagrafer og regler om at statsråder må være kristne, at kongen må være kristen osv. Jeg vil ikke kalt slike krav "ekstremt" i et kristent land. Det er nå min mening. Jeg er selv kristen. Svaret på dette blir nok at det ikke er ekstremt, dersom flertallet vil det. Hvordan kan flertallets vilje være ekstremt? Samtidig tror jeg at folkemeningen mest sannsynlig ville være imot dette krevet, med argumentet at «best egnede politikere bør styre landet uavhengig av religion.» Det vil virke mot sin hensikt å forsøke å opprettholde et slikt krav, dersom folkemeningen er imot det. De fleste muslimer er ikke så ekstreme som vi har vært i Norge med kristen formålsparagrafer og regler om at statsråder må være kristne, at kongen må være kristen osv. Jeg vil ikke kalt slike krav "ekstremt" i et kristent land. Det er nå min mening. Norge er ikke ett kristent land. Statskirken er offisielt avskaffet. Norge er et sirkulært land. Norge er avlangt, lite rundt i kantene og sekulært min venn, sekulært*. *I Norge er begrepet ofte mest synonymt med begrepene areligiøst og anti-religiøst desverre. I eksempelvis Frankrike og USA blir begrepet brukt i betydningen «ikke spesielt tilknyttet til en spesiell religion» – en ikke ubetydelig forskjell, i praksis ofte et helt hav. Endret 5. april 2015 av Aiven Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Jeg synes også Norge er et sirkulært land. Det var godt sagt. (kamp mot kristendommen, hyllest av kristendommen, kamp mot kristendommen...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå