Elefantmesteren Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Alt jeg gjør er å motsi de som påstår at innvandringen ikke koster noe, noe det definitivt gjør, det være en relativt ubetydelig kostnad eller ei. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Nei du påstod det gikk utover oss andre, og var det jeg kommenterte. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Jeg påsto at mer penger til innvandrere = mindre til resten, noe som er sant. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Alt jeg gjør er å motsi de som påstår at innvandringen ikke koster noe, noe det definitivt gjør, det være en relativt ubetydelig kostnad eller ei."Innvandringen" er ikke bare en ting, selv I Norge. Mange Innvandrere bidrar stort til økonomien med engang mens andre tar det tid og investeringer, kanskje et par generasjoner Og fremmedfrykten du sprer rundt-kan du vise meg et vestlig land, selv de med store mengder ikke vestlige innvandrere hvor den minoritet kulturen dominerer? I alle tilfeller jeg kjenner ødelegges innvandrekulturen etter 2-3 generasjoner, aldri omvendt 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 http://www.aftenposten.no/okonomi/SSB-Innvandring-lonner-seg-ikke-6835527.html Jeg har ikke påstått at minoritetskultur vil bli dominant Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Jeg påsto at mer penger til innvandrere = mindre til resten, noe som er sant. Har du noe konkrete eksempler? Norge har forøvrig tapt 70 milliarder pga. lav oljepris, da burde vel du og jeg merke det også på kroppen, eller? Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Det er logikk som følger av at penger er en begrenset ressurs. Forøvrig, prisen for innvandrerne er kanskje ikke så betydelig i seg selv, men hvis staten har en slik holdning at det er greit å "kaste bort" penger på alt som ikke koster betydelig mye i seg selv, så burde totalsummen av utgiftene bli ganske betydelige når de tenker slik på flere områder. Blir kanskje litt som å kjøpe røyk/snus/snacks, koster en person veldig lite å kjøpe en gang, men sammenlagt over tid kan summen bli betydelig. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 http://www.aftenposten.no/okonomi/SSB-Innvandring-lonner-seg-ikke-6835527.html Jeg har ikke påstått at minoritetskultur vil bli dominant På kort sikt bidrar riktignok innvandrere fra Vesten og Øst-Europa positivt. De er gjerne ferdig utdannet og går rett i jobb når de kommer til Norge. Men på sikt bidrar de negativt ved at de over tid blir som nordmenn flest. Da advarer jeg "nordmenn flest" endrer seg først slik at innvandrere ikke bli som "nordmenn flest". Eller kanskje innvandrere fra vesten ikke bør integrere seg og nordmenn bør har fære barn slik at disse innvandrere bevarer deres produktivitet Artikkelen indikerer at det norske skipet synker fordi "nordmenn flest" bruker mer skattepenger enn de betaler. Det er noe som kan rettes med innvandrere som er mer produktive enn "nordmenn flest". Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Artikkelen mener at europeiske innvandrere er en økonomisk inntekt i begynnelsen fordi de går rett i jobb, men etter hvert så skal de ha velferdstilbud, pensjon, barna skal på skole osv. Det resulterer i at de blir en netto utgift. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Artikkelen mener at europeiske innvandrere er en økonomisk inntekt i begynnelsen fordi de går rett i jobb, men etter hvert så skal de ha velferdstilbud, pensjon, barna skal på skole osv. Det resulterer i at de blir en netto utgift.Fordi de blir som "nordmenn flest" som vil ha velferdstilbud og pensjoner, ikke fordi de er mindre produktive. Ser du ikke at det er noe galt med "nordmenn flest "? Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Du mener vi skal redusere kvaliteten på offentlig skole, velferdstilbud, og pensjoner? Bare pga. innvandrere? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Du mener vi skal redusere kvaliteten på offentlig skole, velferdstilbud, og pensjoner? Bare pga. innvandrere?Jeg mener at noe må endre, skipet synker uten innvandring. Innvandringen er ikke det store problemet, men det kan være en del av løsningen hvis innvandring og integrering politikken endres. Produktive innvandrere kan hjelpe Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Hva får deg til å si at "skipet synker uten innvandring"? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Hva får deg til å si at "skipet synker uten innvandring"?Hvis jeg blir som deg og belaster økonomien, det betyr at du også belaster økonomien Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Ja, det stemmer, men det betyr ikke at "skipet synker" Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Ja, det stemmer, men det betyr ikke at "skipet synker"Når "nordmenn flest" koster mer enn de bidrar synker skipet, det tar lang tid kanskje men det synker likevel. Noe må endres slik at utgiftene blir mindre enn skattepengene før skipet synker. 18% av de topp 500 amerikansk selskap idag ble startet av innvandrere, 33% når du inkluderer deres barn. Rekrutterte norske selskap og universiteter topp talent rundt verden istedenfor asylsøkere ville skipet rette seg uten å kutte noe 2 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Ikke dersom avkastning fra oljeformuen dekker differansen mellom skatt/avgiftinntekt og utgifter Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Ikke dersom avkastning fra oljeformuen dekker differansen mellom skatt/avgiftinntekt og utgifterdifferansen forsvinner når det blir fære unge arbeider til å støtte pensjonister pga lav fødselrate uten innvandrere eller en økonomiske krise som begrenser avkastningen Da seiler skipet Norge i en mælstrøm men kanskje ikke helt begynner å synke Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Ja det er vel diskutert i den fødselsrate tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå