TheNarsissist Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Hei, kan det skje at om noen ti år, så vil vi få et muslimsk flertall i samfunnet? Har ikke de da muligheten til å ha sitt eget parti og evt innføre Sharia( Dersom de vinner et valg)? Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 De har vel muligheten nå til å ha sitt eget parti? Faktisk savner jeg et muslimsk Sharia-parti! Det ville vært et fint innslag i det norske partipolitikken. Men det er vel bare et mindretall av muslimer som ønsker å bygge religionen inn i staten? De fleste muslimer er ikke så ekstreme som vi har vært i Norge med kristen formålsparagrafer og regler om at statsråder må være kristne, at kongen må være kristen osv. Jeg kunne vurdert å stemme på et muslimsk Sharia-parti. Jeg kjenner ikke til noen islamske lover som ville vært noe stort problem for meg, og så er det jo alltid morsomt med forandring! 1 Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 (endret) Muslimer i Norge liker generelt ikke slike ting, tror jeg. Selv hvis alle innvandrere til Norge var moralsk forkastelige mennesker som måtte ønske noe sånt, ville det ta enda lengre tid. Det kommer jo 12000 nye mennesker til Norge i året. På 100 år ville nyinnvandrede utgjøre bare 1,2 mill. Selv om jeg ikke frykter innføring av sharia, er det jo en skremmende tanke at det kommer mange mennesker til Norge med helt moralsk forkastelige verdier, som på sikt kan faktisk påvirke det dominerende verdisyn i Norge i dag. Når jeg snakker om moralsk forkastelige innvandrere tenker jeg på de som f.eks. driver med tvangsekteskap, kjønnslemlestelse, undertrykkelse, rasisme mot nordmenn (f.eks. foreldre som prøver å hindre at døtrene blir for "norske" med den begrunnelse at norske jenter er "horete"), osv. Endret 4. april 2015 av Ljóseind 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 (endret) Om politikerne ikke finner en måte å få opp fødselsraten på, og fortsetter å ta inn muslimske flyktninger, så må jo dette skje etter hvert ja. Blir ihvertfall mer islamsk innflytelse på politikken desto flere det blir av dem. Det som man kan gjøre er å aldri gi statsborgerskap til flyktninger, de får bli helt til landet de kom fra er trygt, og så er det rett hjem. Mange som sikkert synes at norske muslimer ikke virker noe særlig ekstreme, men personlig har jeg ikke noen lyst til å gamble når det kommer til dette. Endret 4. april 2015 av BrentPizzaMedBanan 8 Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Om politikerne ikke finner en måte å få opp fødselsraten på, og fortsetter å ta inn muslimske flyktninger, så må jo dette skje etter hvert ja. Blir ihvertfall mer islamsk innflytelse på politikken desto flere det blir av dem. Det som man kan gjøre er å aldri gi statsborgerskap til flyktninger, de får bli helt til landet de kom fra er trygt, og så er det rett hjem. Rart hvordan vi fokuserer på muslimer her. Muslimer er ikke problemet. Innvandrere med moralsk forkastelige verdier, derimot... 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Om politikerne ikke finner en måte å få opp fødselsraten på, og fortsetter å ta inn muslimske flyktninger, så må jo dette skje etter hvert ja. Blir ihvertfall mer islamsk innflytelse på politikken desto flere det blir av dem. Det som man kan gjøre er å aldri gi statsborgerskap til flyktninger, de får bli helt til landet de kom fra er trygt, og så er det rett hjem. Rart hvordan vi fokuserer på muslimer her. Muslimer er ikke problemet. Innvandrere med moralsk forkastelige verdier, derimot... Fokuserer på dem fordi de har en annen kultur. Svensker er ikke noe problem, og jeg tror ikke øst-europeere har noe særlig annen kultur heller, men jeg vet lite om dem. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Problemet med det fokuset er jo at de fleste muslimer er helt imot den voldelige sharialovgivningen som vi hører om i media. Man stigmatiserer tilhengere av en hel religion, som kommer fra vidt forskjellige land (land som er like forskjellige som Norge og Kina), med vidt forskjellige verdisyn, fordi noen muslimer fra enkelte land vil innføre akkurat det de rømte fra. 3 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Problemet med det fokuset er jo at de fleste muslimer er helt imot den voldelige sharialovgivningen som vi hører om i media. Man stigmatiserer tilhengere av en hel religion, som kommer fra vidt forskjellige land (land som er like forskjellige som Norge og Kina), med vidt forskjellige verdisyn, fordi noen muslimer fra enkelte land vil innføre akkurat det de rømte fra. Jeg ser ikke hvordan jeg stigmatiserer noen, jeg vil bare ikke ta noen sjanse med dem. Lenke til kommentar
Gjest bruker-354933 Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Hvorfor bekymre seg? Først og fremst ønsker ikke de moderatene muslimene noe form for forandring i det norske samfunnet. De fleste muslimer er jo allerede godt i gang med å integrere seg. Og om vi eventuelt skulle få ett muslimsk flertall, så er det ikke noe som skjer i løpet av natten. Det vil ta flere hundre år, og da ligger du vel død i grava sammen med alle andre som er i live i dag. Ta livet som det kommer, og ikke la deg skremme av hvordan noen høyekstreme beskriver problemet. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Ok, snu spørsmålet på hodet: hvorfor ikke beholde samfunnet slik det er? Det norske samfunnet er muligens det sikreste, frieste og lykkeligste på jorden, hvorfor denne trangen til å endre det? 1 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Problemet med det fokuset er jo at de fleste muslimer er helt imot den voldelige sharialovgivningen som vi hører om i media. Man stigmatiserer tilhengere av en hel religion, som kommer fra vidt forskjellige land (land som er like forskjellige som Norge og Kina), med vidt forskjellige verdisyn, fordi noen muslimer fra enkelte land vil innføre akkurat det de rømte fra. Jeg arbeidet på asylmottak for en god del år siden. Du har utvilsomt rett i det du skriver. Der var det alt fra albanske muslimer som røykte, drakk, pulte rundt, stjal, sloss, lirte av seg bannskap osv., til somaliske muslimer som nektet å ta kvinnelige ansatte i hånden. Spriket mellom muslimer var enormt. Det var heller ikke noe fellesskap mellom folk bare fordi de var muslimer. 2 Lenke til kommentar
Gjest bruker-354933 Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Ok, snu spørsmålet på hodet: hvorfor ikke beholde samfunnet slik det er? Det norske samfunnet er muligens det sikreste, frieste og lykkeligste på jorden, hvorfor denne trangen til å endre det? Hvem vil endre samfunnet? Profeten Ummah? Det er over 100 000 muslimer i Norge, skal en gruppe på ti representere alle de andre muslimene som er bosatt her? Det er ingen som søker endring eller revolusjon i det norske samfunnet. De fleste vil leve i fred og harmoni, og det er vel kanskje derfor de flyttet fra sitt krigsherjede land til det fredelige demokratiet i nord? Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Hvem vil endre samfunnet? Profeten Ummah? Det er over 100 000 muslimer i Norge, skal en gruppe på ti representere alle de andre muslimene som er bosatt her? Det er ingen som søker endring eller revolusjon i det norske samfunnet. De fleste vil leve i fred og harmoni, og det er vel kanskje derfor de flyttet fra sitt krigsherjede land til det fredelige demokratiet i nord? En befolkningsendring er en samfunnsendring. Etter som vårt samfunn er det beste i verden er det eneste rasjonelle å beholde det akkurat slik det er, ihvertfall om en ikke kan bevise at endring VIL føre til forbedring. Jeg vet at folk flest liker fred, om de ønsker harmoni er jeg ikke helt like sikker på. 1 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 (endret) Hei, kan det skje at om noen ti år, så vil vi få et muslimsk flertall i samfunnet? Har ikke de da muligheten til å ha sitt eget parti og evt innføre Sharia( Dersom de vinner et valg)? Det er omlag tre prosent av befolkningen i Norge i dag som er av muslimsk bakgrunn. Halvparten av dem er med i et muslimsk trossamfunn. En håndfull av dem ønsker sharia. Sperregrensen på Stortinget er fire prosent. Do the math. Jeg har stor tro på at de uønskede deler av at den muslimske tro vil miste fotfeste etter hvert som integrasjonsprosessen får gå sin gang. Akkurat som deler av kristendommen har forsvunnet, tåler heller ikke andre religioner møte med det moderne samfunnet. De fleste muslimer er ikke så ekstreme som vi har vært i Norge med kristen formålsparagrafer og regler om at statsråder må være kristne, at kongen må være kristen osv. Men om vi hadde beholdt disse reglene ville det vært umulig for muslimer å få regjeringsmakt i Norge. Endret 4. april 2015 av Horten Market 2 Lenke til kommentar
sdfsdfjk Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 (endret) De har vel muligheten nå til å ha sitt eget parti? Faktisk savner jeg et muslimsk Sharia-parti! Det ville vært et fint innslag i det norske partipolitikken. Men det er vel bare et mindretall av muslimer som ønsker å bygge religionen inn i staten? De fleste muslimer er ikke så ekstreme som vi har vært i Norge med kristen formålsparagrafer og regler om at statsråder må være kristne, at kongen må være kristen osv. Jeg kunne vurdert å stemme på et muslimsk Sharia-parti. Jeg kjenner ikke til noen islamske lover som ville vært noe stort problem for meg, og så er det jo alltid morsomt med forandring! Det er ingen krav om at statsråd må være kristne? - jeg anbefaler deg å sjekke ut fakta før du begynner å skrive innlegget. Forøvrig kan jeg vise til den norske første muslimske minister. Endret 4. april 2015 av DoitNow 2 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 De fleste muslimer er ikke så ekstreme som vi har vært i Norge med kristen formålsparagrafer og regler om at statsråder må være kristne, at kongen må være kristen osv. Jeg vil ikke kalt slike krav "ekstremt" i et kristent land. Det er nå min mening. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Muslimer i Norge liker generelt ikke slike ting, tror jeg. Selv hvis alle innvandrere til Norge var moralsk forkastelige mennesker som måtte ønske noe sånt, ville det ta enda lengre tid. Det kommer jo 12000 nye mennesker til Norge i året. På 100 år ville nyinnvandrede utgjøre bare 1,2 mill. Selv om jeg ikke frykter innføring av sharia, er det jo en skremmende tanke at det kommer mange mennesker til Norge med helt moralsk forkastelige verdier, som på sikt kan faktisk påvirke det dominerende verdisyn i Norge i dag. Når jeg snakker om moralsk forkastelige innvandrere tenker jeg på de som f.eks. driver med tvangsekteskap, kjønnslemlestelse, undertrykkelse, rasisme mot nordmenn (f.eks. foreldre som prøver å hindre at døtrene blir for "norske" med den begrunnelse at norske jenter er "horete"), osv. Jeg kan godt forstå at våre kjære nye nordmenn mener at etniske jenter er horete. Av den grunn er redd for at sine døtre blir for norske. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 (endret) De fleste muslimer er ikke så ekstreme som vi har vært i Norge med kristen formålsparagrafer og regler om at statsråder må være kristne, at kongen må være kristen osv. Jeg vil ikke kalt slike krav "ekstremt" i et kristent land. Det er nå min mening. Norge er ikke ett kristent land. Statskirken er offisielt avskaffet. Norge er et sekulært land. Edit: Har dysleksi, har rettet skrivefeil. Endret 5. april 2015 av Sommerstund Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Det er ingen krav om at statsråd om være kristne? Hva er det du snakker om? Forøvrig kan jeg vise til den norske første muslimske minister. Nei, det kravet ble fjernet. Det var et krav om at en andel av en regjering måtte være kristne. Tidligere var det et krav i Grunnloven at minst halvparten av regjeringens medlemmer måtte være medlem av Den norske kirke, men dette kravet forsvant med endringene som trådte i kraft i mai i fjor. http://www.dagen.no/Samfunn/Regjeringen_tro_mot_folkekirken-66631 Kravet forsvant vel da i 2012. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Ikke i min levetid ihvertfall, kanskje med unntak om noen idioter innfører elektronisk valgordning. Sjekk video om hvorfor elektroniske valg er en meget DÅRLIG idé: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå