Gå til innhold

Spår flere millioner solgte Apple Watch-enheter på få måneder

Anbefalte innlegg

...Det blir spennende å se hvor mange Watch som blir liggende å støve ned etter 6 mnd...

Helt sikkert noen. Det er vel alltid noen som kjøper seg ting de etter kort tid ikke trengte likevel. Men likevel tror jeg et vil være flere som kommer til å like denne klokken enn de som kommer til å slutte å bruke den.

Men som du sier, om 6 mnd vet vi mer, men jeg tror vi må vente i minst 24 mnd før vi kan virkelig se det store bilde...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@rogkas

Jeg tror du overvurderer saueflokken. De kommer til å breke seg til butikken og kaste seg over denne og andre dingser fra Apple i tiden framover, uansett kvalitet eller funksjon.

Misforstått lojalitet, mener jeg...

Greit at du er en drittsekk, men du behøver ikke logge deg på nett for å bevise det.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Tja. Smartklokken er fremdeles et sidekjøp, med mindre skjerm og færre funksjoner enn elektronikk den skal komplementere. Ingenting jeg har lest eller sett av iWatchen tilsier at den kommer til å bli noe særlig annet så da blir det et slags overskuddskjøp, spesielt med tanke på at den blir ubrukelig om du skulle bestemme deg for å gå over til Windows eller Android.

Lenke til kommentar

Tja. Smartklokken er fremdeles et sidekjøp, med mindre skjerm og færre funksjoner enn elektronikk den skal komplementere. Ingenting jeg har lest eller sett av iWatchen tilsier at den kommer til å bli noe særlig annet så da blir det et slags overskuddskjøp, spesielt med tanke på at den blir ubrukelig om du skulle bestemme deg for å gå over til Windows eller Android.

Ja det er vel akkurat slik den er designet.

Mindre skjerm-ja heldigvis

Færre funksjoner- ja apple er ikke så tullete at de prøver å lage et produkt som erstatter telefonen, f.eks Lg sin klokke med 4G. Og selvfølgelig har den færre funksjoner enn iphone, men den har også andre funksjoner og apple vil nok kjøre hardt på med sensorer i kommende versjoner.

Angående lockin så er det vel stort sett samme over hele fjøla. Samsung sine klokker er vel ikke så lett å bruke på andre android telefoner, windows telefoner eller ios telefoner?

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal bestille en via JetCarrier som bursdagsgave til samboer. Vet hun har lyst på klokke (hun har aldri brukt) og jeg vet at hun har vist interesse for Apple Watch (hun viser generelt ikke interesse for teknologi) og jeg vet at jeg vil sette veldig stor pris på at klokka rister på håndleddet hennes når jeg ringer / sender melding da hun er ekstremt flink til å alltid ha på lydløs så det er helt bingo om hun merker at jeg ringer / sender melding og ikke...

Lenke til kommentar

Ja det er vel akkurat slik den er designet.

Mindre skjerm-ja heldigvis

Færre funksjoner- ja apple er ikke så tullete at de prøver å lage et produkt som erstatter telefonen, f.eks Lg sin klokke med 4G. Og selvfølgelig har den færre funksjoner enn iphone, men den har også andre funksjoner og apple vil nok kjøre hardt på med sensorer i kommende versjoner.

Angående lockin så er det vel stort sett samme over hele fjøla. Samsung sine klokker er vel ikke så lett å bruke på andre android telefoner, windows telefoner eller ios telefoner?

Jeg er ikke sikker på om du er internettsint eller tror du retter på meg, men det finnes flere wearables-produsenter enn Samsung.

Får gå til innkjøp av en større fjøl. :)

Lenke til kommentar

Internettsint? Jaja, du får tror det om du vil.

Jeg tror folk misforstår hvem denne klokken i hovedsak henvender seg til. Det er ikke mannen eller damen som liker dyre klokker, det er ikke for den sporty som trenger dykkeklokke. Dette er vel faktisk en klokke for de som ikke bruker klokke i dag.

Lenke til kommentar

Junghansen som jeg har på armen i dag er tett ned til 30 meter og jeg tar den uansett av når jeg dusjer.

En Watch blir mye av det samme, og jeg kan likesågodt ha ladestasjonen på badet så det blir ikke rare forskjellen for min del.

Spørsmålet er om jeg klarer å rettferdiggjøre å kjøpe enda en klokke selv om den utvilsomt har en rekke nyttige og kjekke funksjoner Junghansen ikke har.   Prisen er ca. det samme for stålmodellen av Watch som for titanklokken jeg har.

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke til å kjøpe Apple Watch av den enkle grunn at jeg har gått over til Androidtelefon. Hvis ikke hadde jeg nok kjøpt inn en for å prøve litt. Det samme vil nok noen prosent av iPhonebrukerne gjøre, og vips har man et økosystem som knuser Android-klokkene.

Forøvrig er det litt interessant spekulasjon her rundt hvorvidt Apple prøver å gjøre Apple Watch mindre App-sentrisk og mer til et "passivt" verktøy. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Nå begynner de første anmeldelsene å dukke opp, og de er overraskende lunkne. Litt laggy software (det kan nok fikses), samt svakheter i klokkefunksjonen (det er verre). Blir spennende å se - kanskje Apple burde ventet til gen2 med å lanserere.

Lenke til kommentar

Nå begynner de første anmeldelsene å dukke opp, og de er overraskende lunkne. Litt laggy software (det kan nok fikses), samt svakheter i klokkefunksjonen (det er verre). Blir spennende å se - kanskje Apple burde ventet til gen2 med å lanserere.

Et produkt som, stort sett, har såpass høye forventninger, vil nok få ganske lunkne anmeldelser. Det er nesten litt naturlig det. Det er noen her også, riktignok varierer de fra lunkne til gode, men uansett:

http://www.macrumors.com/2015/04/08/apple-watch-battery-life-reviews/

Selv har jeg ikke hatt noen planer om å kjøpe meg en klokke nå, så jeg kan vente en generasjon eller to. Det haster ikke. Dermed får jeg se hva klokken virkelig kan brukes til før jeg eventuelt kjøper en...:-)

Lenke til kommentar

Et produkt som, stort sett, har såpass høye forventninger, vil nok få ganske lunkne anmeldelser. Det er nesten litt naturlig det. Det er noen her også, riktignok varierer de fra lunkne til gode, men uansett:

Selv har jeg ikke hatt noen planer om å kjøpe meg en klokke nå, så jeg kan vente en generasjon eller to. Det haster ikke. Dermed får jeg se hva klokken virkelig kan brukes til før jeg eventuelt kjøper en...:-)

Jeg kjøper ikke helt den analysen, for det første virker ikke forventingene til å være spesielt store til å være en ny produktgruppe fra apple, for det andre har det tradisjonelt ikke vært sånn at nye produktgrupper fra apple har fått spesielt lunken mottakelse bare fordi det har vært høye forventninger.

AtW

Lenke til kommentar

Forøvrig relativt urovekkende for klokka at mange såvidt klarer å tvære ut en dag nå, med helt frisk batteri.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg kjøper ikke helt den analysen, for det første virker ikke forventingene til å være spesielt store til å være en ny produktgruppe fra apple, for det andre har det tradisjonelt ikke vært sånn at nye produktgrupper fra apple har fått spesielt lunken mottakelse bare fordi det har vært høye forventninger.

Det som "bekymrer" meg er at den ikke leverer på de tingene som det _må_ leveres på. Økosystem og sånt kommer senere, men man er nødt til å naile ytelse, klokkefunksjonalitet og basic UX først. 

Batteri er vel ca. som forventet - én dag med normal bruk, såvidt en dag med "tester-bruk". 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...